Wat is er nieuw

Cupido en Blue acara

Dibs84

Member
Lid geworden
30 september 2024
Leeftijd
41
Iemand toevallig ervaring met het houden van Cupido Cichlide (BIOTODOMA CUPIDO SANTAREM) en Electric Blue Acaras?
Momenteel bezig met een nieuwe bak, 150cm, en was van plan om oa 4x cupid te houden. Mijn vriendin is helemaal fan van de kleuren van de EBA's, zou ik daar een koppel van erbij kunnen houden?

Verdere bestand is ~8-10 cory, (CW217) 10-12 Peugoti Tetras en 2 kleine L-nummers of ancistrus.

Blue acara's zitten doorgaans op wat harder water maar dat kun je wel overwennen. Ik heb ze zelf nooit gehad maar zover ik kan vinden moet je ze als koppel houden, nie mengen met andere soorten.

Blue acara's zitten doorgaans op wat harder water maar dat kun je wel overwennen. Ik heb ze zelf nooit gehad maar zover ik kan vinden moet je ze als koppel houden, nie mengen met andere soorten.
Hoe bedoel je niet mengen met andere soorten?
Soorten als de normals blue acaras?

@roberto1983 heeft acara's samen met andere cichliden (gehad). Misschien kan die je verder helpen.

Ik heb beide soorten gehad. De normale blue en de electric. Deden niet vervelend

Ik heb beide soorten gehad. De normale blue en de electric. Deden niet vervelend

Top, dank je Tibbe, fijn om te horen.
Ik vond ze zo mooi, kon ze niet meer uit mijn kop krijgen en ga voor een groepje van 5x Cupido Santarems, koppel electric blue acaras wat erbij komt heeft dezelfde grote, dus groeit samen op en ik hou het nauwgezet in de gaten.

Ik heb electric blue acaras eerder gehad en mijn vriendin vond ze super qua kleur. Ze zaten in mijn vorige bak op een PH van 6-6,5 en deden het super (meerdere malen kleintjes), dus gok dat ze het qua water wel prima zullen doen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan