Wat is er nieuw

Dag iedereen

Flipper

New member
Lid geworden
8 oktober 2024
Berichten
3
Na een hele zware periode, probeer ik terug weer te rust te vinden bij mijn visjes. Na een strijd van 2 jaar heeft mijn ma in mei dit jaar haar gevecht met kanker verloren. Ik had toen ook al enkele jaren mijn aquarium een juwel 180 vision. Door de zorgen en de ziekenhuisbezoeken met ma is de hobby een beetje op de achtergrond verdwenen. Ik was al een tijdje van plan om mijn aqua herinterichten en mijn vissenbestand te bekijken en aan te vullen Het is echter anders uitgedraaid. Nu heb ik er weer zin in, en zo ook mijn gedachten een beetje te verzetten. Momenteel draait mijn aqua een 3 tal weken en is nog beetje zoeken naar een gepast visbestand vandaar ook mijn vraag die ik stelde in de topic visbestand. Ik hoop veel van jullie ervaring op te steken.
Ik wens jullie nog een heel fijn weekend en kijk uit naar al jullie raad
grtjes
 
Hoi Flipper, welkom terug!
Zware tijd achter de rug, en dan is het heel verstandig om mu wat ruimte voor jezelf te nemen. Sterkte gewenst daarbij.

Er is ongelooflijk veel keuze voor een Juwel 180, dus ik ga proberen het advies een beetje toe te spitsen op jouw smaak:
Wil je veel kleur of liever wat gedempte kleuren?
Een wat kleinere school of groep grote vissen of liever een grote school kleinere vissen?
Bijzondere bewoners of liever wat meer standaard bezetting?
Veel jonkies en een paar rovers of koop je liever eens in de zoveel tijd nieuwe visjes?
Wil je een dichtbeplante bak of wat meer open?
Er zijn vast nog meer vragen te verzinnen, maar dit geeft alvast een beginnetje....
 
Welkom op het AF, genoeg info hier om je gedachten te verzetten.
 
Welkom en sterkte de komende zware tijd.
 
Welkom terug in de hobby Flipper. Een aquarium is zeker goed voor rust in de kop en afleiding. Ik voel met je mee, heb 4 maanden geleden mijn zus verloren aan dezelfde rotziekte.
Maar nu het aquarium!
Een 180 is een leuke maat aquarium waarin best wat mogelijk is.
Ik ga eens kijken wat je voor antwoorden op de vragen van Lysia hebt gegeven.
 
Ik heb vroeger altijd roodkopzalmpjes, rode fantoomzalmpjes en corrydoras jullii gehad alhoewel deze laatste meestal een ander soort corrydora is die onder deze naam verkocht wordt. Het waren altijd heel leuke visjes waarvan ik er nu nog eentje over heb die nu in een apart aquarium zit samen met 2 roodkopjes en een fantoomzalmpje omdat mijn aquarium volop aan het indraaien is.
Ik had gedacht van zeker terug corrydora panda of teug deze die ik nu had, en ik hou van een school visjes die goed met elkaar overweg kunnen. Daarom dacht ik aan neontetra of terug roodkopjes maar zag ergens dat deze toch zeker een bak van 1 meter nodig hadden.
Ik had ook graag iets van kleur maar geen agressieve daarom had ik gedacht om regenboogvisje zoals een pseudomugil gertrudae maar weet niet of dit samen gaat en deze sterk genoeg zijn.
Als het enigszins nog mogelijk is zou ik er nog wat japonica garnaaltjes bijdoen als het dan al niet teveel wordt trouwens.
Momenteel is dit mijn bakje met filterzand en moeten nog paar snelgroeiers achteraan komen.
Alvast bedankt voor jullie lieve steun en het meedenken
Grtjes
 

Bijlagen

  • 20240921_102801_resized.jpg
    20240921_102801_resized.jpg
    736.2 KB · Weergaven: 7
Hoi @Flipper

Welkom terug in de hobby en veel sterkte gewenst samen met je naasten.

Misschien helpt het volgende jou ook. Bij het verlies van onze moeder heeft muziek luisteren me enorm geholpen.

Geef jezelf de tijd die nodig is. Huil wanneer nodig, ik had dat ook. Schaam je daar niet voor.
Hoe je het ook doet, wat je ook doet. Probeer het zo goed mogelijk te verwerken.
Praat erover, krop het niet op. Geef het een plekje. Ik wens je veel kracht toe.

@Henny jij, je naasten ook veel sterkte gewenst. Het is een rotziekte ja, een van de vele. Voor jou geldt hetzelfde als wat ik al schreef.
 
Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan