Dageti vrouw ziet er slecht uit.


M

MissMalawi

Guest
iVK3Yo8TVrlSKZ_hV3wAXwV3nNuNKn5d.jpeg


Dit is het visje.
Ze ziet er niet goed uit, en heb haar eigenlijk zo gekregen.
Heb diegene al een mail gestuurd maar nog geen antwoord gekregen.

Wat heeft ze en wat kan ik doen...?
 
Heb je geen betere foto ??? Zo verscholen tussen de planten is er eigenlijk niets zinnigs over te zeggen
 
Het lijkt toch wel iets erger te zijn geworden, vergeleken met je andere topic.
Ik denk dat het een bacteri�le infectieziekte is, dan kan je ze het beste even apart zetten en Sera baktopur oid gebruiken.
Ze zou al besmet kunnen zijn, of in vuil water hebben gezeten voordat je ze had, en ook door schommelingen van het water/temperatuur kan het optreden en bij (langdurige) stress.
Bijv een dageti zonder strepen duidt vaak op stress, ze zitten dan ook verscholen en zijn schuw.

Ik heb dit ook wel eens bij mijn vissen gehad, bij verandering van water of bij nieuwe vissen. Laatst nog bij mijn Epiplatyssen toen ik ze apart zette om ze te kweken. Maar nadat ze gewent waren en ook weer tevoorschijn kwamen, werd het langzaam minder en verdween het weer.
 
Oke ik zal haar even apart zetten.
Ik heb wel een kuurtje voor haar baktopur heb ik in huis.

Ja ze ziet er erger uit dan eerst.. De andere twee komen wel vaak naar voren, maar zij absoluut niet meer sinds een dag..
 
Moet wel zeggen dat ze dit al had toen ik dr kreeg.. Dus denk niet dat ze het door mijn aquarium heeft gekregen, aangezien ik ze ook altijd heel langzaam laat wennen aan mijn temp. en aquariumwater.
 
Ja appart in een bakje met niet veel licht op een rustig plekje.
Dan hoef je ook niet de hele bak te behandelen, als de andere niets hebben.
Ik hoop dat snel beter wordt met Baktopur, succes :)
 
Yes apart, in een bakje met enkel licht vanuit de kamer. Zou deze niet bij de rest laten zitten.
 
Ja deze ziet er niet echt heel gezond uit.
In ieder geval succes met de behandeling en ik hoop dat ze zich snel beter zal voelen.
Altijd sneu als vissen ziek zijn en al helemaal als je ze ziek krijgt.
 
Ze zit apart ineen bakje op mijn kamer. 40x30x30 maar het is helaas even niet anders.
Wel gaat ze er langzaam aan steeds iets beter uitzien.

Sorry voor de late reactie, nogal wat problemen gehad met de provider :(
 

Terug
Bovenaan