Danielle's Rio 125 (Danielle den Hollander)


Danielle den Hollander

Well-known member
Lid geworden
15 februari 2017
Berichten
490
Leeftijd
37
Locatie
Elst UT
Hallo allemaal

Gistermiddag plantjes gehaald en gisteravond de rio ingericht. Bodem is zwart zand van de Hornbach. Ik heb er geen voedingsbodem onder.

Hier zijn de eerste foto's!

Ja ik weet het het zijn teveel planten, maar mijn moeder gaat morgen starten (ook besmet met het virus), dus gaan er plantjes uit. En de inrichting wordt iets anders.

Hadden jullie ook zoveel belletjes op de ruit en op de inrichting?

IMG_20170223_114932.jpg


IMG_20170223_114721.jpg


IMG_20170223_114738.jpg


IMG_20170223_114707.jpg
 
Mooie bak! belletjes had ik ook steeds hoor gaat vrij snel weg.

te veel planten? ik hou wel van een mooi beplanten bak! misschien kan je ze alleen wat meer in groepjes bij elkaar zetten maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk! mooie start hoor :)
 
Leuk hoor!
Teveel plantjes is erg relatief hoor, als je ze maar te eten geeft en ze elkaars licht maar niet blokkeren.

Ik heb dat ook altijd als ik hem net gevuld heb en zeker als je het wat ruw doet.
Als je voorzichtig vult met de slang onderwater heb je het veel minder.
 
Leuk hoor!
Teveel plantjes is erg relatief hoor, als je ze maar te eten geeft en ze elkaars licht maar niet blokkeren.

Ik heb dat ook altijd als ik hem net gevuld heb en zeker als je het wat ruw doet.
Als je voorzichtig vult met de slang onderwater heb je het veel minder.

Omdat het snelgroeiers zijn dacht ik dat met zoveel planten dat mijn bak binnen no time ontploft. Dus qua hoeveel planten valt het dus wel mee?
 
Mooie bak! belletjes had ik ook steeds hoor gaat vrij snel weg.

te veel planten? ik hou wel van een mooi beplanten bak! misschien kan je ze alleen wat meer in groepjes bij elkaar zetten maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk! mooie start hoor :)

Hij moet nog heringericht worden. Was gisteravond laat geworden ivm gedoe van de poster dus had het er maar zo even in gezet.
 
Hou in de gaten dat je voldoende voeding in je bak hebt want ik had ook deze bak en je hebt snel teveel of te lang licht namelijk. Lekker veel drijvers kan de vraag weer beperken.
 
Ik heb mijn water getest. De eerste test

No3 25
No2 0
Gh. >4->14
Kh 15
Ph. 7,6
CL2. 0

Temp: 22 graden

Bij kh gaf de stick te hoog aan.
 
Ziet er al leuk uit.
Plantjes vinden waterwaardes veel minder belangrijk als visjes. Meeste zijn blij met licht, en goede voeding.

PS tip, kijk is naar voeding voor bij de wortels. Backplay hier op het forum verkoopt goede voedingscapsules voor bij de wortels.
 
Ik heb net mijn inrichting veranderd. Alleen kan je het niet zo goed zien door witte waas. Ik neem aan bacteriebloei? Niets aan doen las ik als advies, dus dan doen we dat ;)

Pfff wat een gedoe, planten die naar boven komen drijven. Ik ben ook niet zo lang dus dat was tenen werk:D

IMG_20170224_165231.jpg


IMG_20170224_165308.jpg


IMG_20170224_165346.jpg
 
De mist is aan het verdwijnen :D

Mijn ludwigia doet het nu beter na de profito en carbo. Staat er nu weer fris bij!

IMG_20170225_152759.jpg
 
Leuke aquarium en beter teveel planten dan te weinig. Dat is mijn mening, natuurlijk.
 
Ja te weinig planten vind ik niet mooi dan is het zo kaal. Ik was alleen bang dat mijn bak binnen de korste keren bomvol zou zijn, maar dan kan ik eventueel, na snoeien wat planten weggeven aan een liefhebber. Maar dat zal wel meevallen denk ik aan de reacties te zien dat er niet teveel in staat.
 
De mist is weer wat minder! Gaat de goede kant op :D morgen voor mijn moeder plantjes halen, misschien dat ik nog een bosje waterpest haal.

IMG_20170227_010655.jpg
 
Laatst bewerkt:
Misschien zie ik het niet duidelijk door de weerspiegeling, maar anders is een donkere achterwand (poster) wel aan te raden.
Verder, goed bezig.
 
De waas is zo goed als weg. Alleen zit er een witte laag op de ruit. Gaat dat ook nog weg? Ik kan niet wachten tot ik de eerste bewoners kan halen :D

IMG_20170228_175204.jpg
 
Mooi begin! Dat stuk hout links met de Anubias erop vind ik erg mooi staan. Leuke hond en kat heb je trouwens:)
 
Dank je wel Mathe! het was wel een gepriegel om de anubias op het hout te binden met garen, maar het is gelukt :D
 
Ik heb gisteravond de ruiten schoongemaakt. Het blijkt bruin alg te zijn, het zit ook op mijn planten. Ik heb net de dosis van easy carbo verhoogt. De bactiebloei is in ieder geval weg. Ik zie dat ik ook lekwater op de poster heb gekregen. Komt wel een keer een nieuwe op. Mijn drijfplanten gaan het niet redden volgens mij. De wortels zijn bruin en hij verliest kleur. Ik had al mijn twijfels bij de drijfplanten. Misschien dat iemand op het forum binnenkort gaat snoeien ;)

IMG_20170301_134733.jpg


IMG_20170301_134938.jpg
 

Terug
Bovenaan