Danio choprae

H

Hein..V

Guest
Sinds eergisteren heb ik een 12 tal Danio choprae in men bak los gelaten, maar nu heb ik eerst wel info ingewonnen over de diertjes, en alles klopt, maar toch verstoppen ze zich meer dan dat ze lekker rondzwemmen en als ze zwemmen, is het in een groepje en dan zo rap mogelijk door elkaar heen :p. het zijn boven/midden vissen maar nu zijn het eerder bodem vissen :p nu ben ik ook steeds wat bezig om de ideale stroming te krijgen, dus wat in de bak aan het rommelen, kan het daar van komen.? of moet ik gewoon wat meer geduld hebben.? Aquarium is 100*40*30, word binnenkort 100*40*40. Tetratec ex1200 filter.
 
Ik heb ze ook een tijdje gehad, maar na een maand of anderhalf ze weer weg gedaan. Erg schichtige visjes die ook bij mij veel tussen de planten zaten. Jammer, want het waren leuke visjes om te zien. Mss heb ik het geduld gewoon niet lang genoeg gehad. Kijk het aan zou ik zeggen. Kan natuurlijk ook aan de medebewoners liggen!?
 
Hoe is je verlichting? Fel licht haten ze, Enige dekking van drijfplanten is gewenst.
 
Ik heb ze zelf ook, maar ze doen het eigenlijk wel prima, er zit nu alleen koppel honinggoerami's bij dus daarom zitten ze wat meer bij de bodem in de buurt denk ik zelf. Ik verwacht dat als er weer bodem bewoners bij komen ze weer wat meer in de middenlaag gaan zwemmen.

Moet wel zeggen dat toen het dichtbeplant was de vissen wel mooier rond zwemden en zich wat meer durfde te laten zien.
 
ik denk dat ik ze maar weg doe, en eerst geen andere vis in men bestand doe, beleef aan de danio niet veel plezier. alleen met voeren is leuk dan zijn ze echt heeeel druk, dat is wel grappig om te zien.
 
Sjeff zei:
Ik heb ze zelf ook, maar ze doen het eigenlijk wel prima, er zit nu alleen koppel honinggoerami's bij dus daarom zitten ze wat meer bij de bodem in de buurt denk ik zelf. Ik verwacht dat als er weer bodem bewoners bij komen ze weer wat meer in de middenlaag gaan zwemmen.

Moet wel zeggen dat toen het dichtbeplant was de vissen wel mooier rond zwemden en zich wat meer durfde te laten zien.
Het zijn vissen de de bovenste waterlaag behoren te bewonen. Voor Honinggoeramie's zijn ze te druk.
 
Terug
Bovenaan