Jasmijn033

Active member
Lid geworden
26 september 2021
Berichten
30
Leeftijd
23
Hallo allemaal,

Ongeveer een maand geleden heb ik een 30 liter aquarium van superfish gekocht. Nadat ik deze bak 3 weken heb laten draaien en de water waarden goed waren, ben ik vissen gaan kopen bij een aquarium winkel. Helaas ben ik niet goed geïnformeerd en weet ik niet wat ik nu moet doen. Ik heb 9 Danio's Erythromicrons gekocht (Emerald Rasbora), daarnaast ook nog 8 blue star shrimps. Mijn bak is eigenlijk te klein voor deze vissoort en ook heb ik te weinig beplanting. Na contact te hebben gehad met de winkel, mag ik de vissen terug brengen. Persoonlijk vind ik dit zielig, als ze deze vissen zo makkelijk weer aan iemand anders met een klein aquarium meegeven. Kan iemand mij adviseren? Ik zie de vissen zelden en weet echt niet meer wat te doen. Ook beginnen er groene algen op mijn ramen te groeien. Alvast bedankt!

Groetjes Jasmijn
 

Bijlagen

  • 20210905_193345.jpg
    20210905_193345.jpg
    376.7 KB · Weergaven: 126
  • 20210917_175144.jpg
    20210917_175144.jpg
    228.7 KB · Weergaven: 121
Je hebt maar 2 opties:
1) een groter aquarium kopen en indraaien (4 weken) en dan de vissen daarheen verhuizen
2) terug brengen

Alle andere bedenksels zijn gedoemd te mislukken want je vissen zitten simpelweg veel en veel te klein
 
Bedankt voor je reactie, ik heb dit ook overwogen en denk inderdaad dat ik dit maar gewoon moet doen! Is er een vissoort die u aanraad, die wel in mijn bak past?
Je hebt maar 2 opties:
1) een groter aquarium kopen en indraaien (4 weken) en dan de vissen daarheen verhuizen
2) terug brengen

Alle andere bedenksels zijn gedoemd te mislukken want je vissen zitten simpelweg veel en veel te klein
 
Bedankt voor je reactie, ik heb dit ook overwogen en denk inderdaad dat ik dit maar gewoon moet doen! Is er een vissoort die u aanraad, die wel in mijn bak past?
Er is 1 vissoort die solitair in uw bakje kan en dat is een bettavis (beter bekend als vechtvis) die mag niet met meerdere soortgenoten houden want dan vechten ze elkaar dood, en voor alle andere vissoorten is dit bakje simpelweg te klein door gebrek aan zwemlengte want meer dan wat rondhangen kunnen ze niet echt, zelfs de zogenaamde nanovisjes verpieteren in dit soort bakjes
 
Afhankelijk van waar je woont heb ik nog een zgan Home 60 staan voor weinig, ook niet groot ca. 45 liter netto
Daar zouden die danoontjes wel een beetje meer van het leven kunnen genieten..

Hou je dat kleine bakje voor de garnaaltjes, voila MTS (Multiple Tank Syndrom) in wording

Leergeld betaal je altijd, wees blij dat je dit forum gevonden hebt, kun je de schade nog minimaliseren :D
 
Terug
Bovenaan