Wat is er nieuw

Danio Margaritatus/Rasbora Galaxy

Robinb1991

Active member
Lid geworden
25 juli 2023
Leeftijd
33
Hallo,

Ik heb sinds een week de Danio Margaritatus/ Rasbora galaxy of een van de andere 10 namen die ze hebben haha.

Ik heb er maar 5 en ik wil er misschien een paar bij halen, maar Nu zijn dit toch vrij prijzige visjes met 5€ per stuk.
Plus ik zie ze zelden, ze zitten alleen maar tussen de planten en komen zelde tevoorschijn.
Word dit beter als er 5 bij zijn?

Ze zitten samen met 4 rasbora green(helaas aantal overleden) maar deze zijn vrij druk dus ik wil deze groep niet aanvullen gezien ik ze te druk vind naar andere vissen ect toe.

groeten Robin

IMG_3864.jpeg

Als de grootte van jouw aquarium het toelaat zou ik inderdaad de groep uitbreiden. Wellicht dat ze dan ook minder schuw worden. Waar ze te koop zijn weet ik niet.

Misschien is er nakweek te kopen op het forum? Ik meen mij te herinneren dat er wel een paar mensen bezig waren met kweken van dit soort visjes. Misschien even een oproep doen?
Of op marktplaats kijken?

Ik wil eerst weten of hun gedrag veranderd indien er meer soort genoten zijn.

Anders koop ik er straks 10bij en dan zitten ze alle 15 tussen de planten 😛

Op marktplaats stond bij mijn in de buurt iemand die ze kweekt, helaas is die er nu af en ik weet niet meer wie het was helaas.

Omstreeks Rotterdam Dordrecht zou het beste zijn anders worden het nog duur kwa benzine haha

Lijkt op een aquascape met veel licht en weinig/geen drijfplanten? Daarin zullen de meeste vissen schuwer zijn.

Toch zijn dit wel vissen die niet als enorm schuw worden beschouwd, dus als er meer van zijn en het aquarium is wat voller begroeid, zullen ze zich vast meer laten zien.

Verduijn heeft ze doorgaans wel zitten.

Momenteel zie ik er wel steeds vaker een of meerdere op de voorgrond, ik wil deze groep dus ook wat uitbreiden omdat het echt een mooi visje is, en vrij rustig.

Ik heb ook een 4 tal rasbora green maar deze zijn veelste druk waardoor de danios steeds weg duiken.
Ik ben dus momenteel opzoek naar een nieuw baasje. Als ze weg zijn ga ik uitbreiden🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan