Wat is er nieuw

dantums ?

S

senne

Guest
jos wat vind jij van deze creatie ?

genaamd "dantums" blijkbaar ===> google eens

ik vind ze iets hebben , maar is zo als gewoonlijk de mens maakt alles ONnatuurlijk

Ik heb ze wel eens gezien. Ik dacht me te herinneren dat het gaat om een kweekvorm die afkomstig is uit Isra�l.

Ik ben niet zo van de kweekvormen maar deze ziet er nog redelijk natuurlijk uit.

Hobbygroet.
Jos Hut

Ik zou toch eerder voor de wildvorm gaan

Helemaal mee eens.

Hobbygroet,
Jos Hut

Ik vraag me toch af wat hieraan onnatuurlijk is.
Ik zie hierin namelijk albino's (bleke kleuren, rode ogen) en daar is helemaal niets onnatuurlijks aan.
Dat het fenomeen albino zeldzaam is doet daaraan niet af. Dat er is verder gekweekt met een bepaalde 'genmutatie' (om het even zo te noemen) doet er evenmin aan af.

Maar ook ik ben meer fan van de kleuren die in de natuur gebruikelijk zijn en weinig fan van het verder kweken met extreme kleurtjes/afwijkende kleurtjes.

~ Ivo

Ik vind ze ook best fraai.

guti61.jpg[img]

ja ik vond dit speciaal , voorkeur naar de normale vorm hoor , maar toch spreekt het me een beetje aan , en ik dacht ook niet iedereen kent z eik ga ze even showen 🙂

en met "onnatuurlijk" bedoel ik gewoon de kleur he in de natuur komt dit zelden voor en als het voorkomt leven ze niet lang vermoed ik 😉

maar ik wou ze gewoon eens tonen

Is ook alleen maar leuk.
Gewoon blijven doen.

Ik vind ze ook best mooi. Ik heb persoonlijk niks tegen nieuwe kleurvormen, zolang het niet met het gen van een kwal of verfinspuitingen gecre�erd is. Ze hebben geen last van de andere kleur en het is meer een mutatie waarmee verder gekweekt is. Het is geen misvorming dus de vis heeft er ook geen last van 🙂

Beste leden,
Wij hebben het topic opgeschoond en willen jullie verzoeken om ontopic te blijven.

Rikkert zei:
Is ook alleen maar leuk.
Gewoon blijven doen.
wat bedoel je ?
kweekvormen kweken ?

nu ja ik heb er niet echt iets tegen, enkel de wildvorm MOET wel veiliggesteld worden ! zo niet gaan de "zuivere" wilde verloren ....

en zonder de wildvorm is men weinig

voor alles trouwens , men vogels ,kippen,vissen ,... ik verkies bij(bijna) alles de wildvormen 😉 of de meest natuurlijke rassen-soorten

Ik bedoelde dat je gewoon dit soort dingen moet blijven melden/ tonen. Het leek een beetje alsof je daar excuses voor maakte, omdat er een vergelijking werd gemaakt die compleet niet aan de orde was, maar dat is nergens voor nodig.
Alleen als het beheer weer eens halve posts verwijderd in een topic die nog niet eens uit de hand was gelopen en die dat gezien het verdere verloop ook niet zal doen krijg je dit soort onduidelijkheden.

Je hebt gelijk als je stelt dat de wildvormen veilig gesteld moeten worden door ze te gaan kweken. Dat klinkt eenvoudig maar de praktijk laat zien dat dat niet het geval is.
Ik vind het wel eens jammer dat er niet meer kwekers zijn ( ik ken er geen tenminste) die zich hier op toeleggen. Je kan dan van elkaar leren en uitwisselen.

Hobbygroet,
Jos Hut

@Jos Hut:Voor de uitwisseling van kennis zou het fijn zijn voor je.
Met de aantallen wat betreft je kweek zou het stukken minder uitkomen denk ik.

oh ok rikkerd als ik nog eens iets interessants zie meld ik het wel hier 😉

en jos ,ik ben van plan om me op de kweek van artemia toe te leggen en dan eens proberen met maantjes klein aantal tuurlijk 😉 want ik heb geen plaats voor 1m bak 🙁
wel plaats eigenlijk wel maar ik denk niet dat het mag .

en jos wees blij langs de ene kant dan heb jij meer vraag , anders krijg je misschien "concurrenten" 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan