Wat is er nieuw

Dario Dario en garnalen ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pieke
  • Startdatum Startdatum
P

Pieke

Guest
In mijn nieuwe en nog te bevolken aquarium zou ik straks graag een koppeltje Dario Dario willen huisvesten alsmede enkele garnalen.

Natuurlijk nog andere soorten, maar deze combinatie is het waar ik hier graag wat meer over zou vernemen.

Wie heeft er ervaring met deze combinatie ?

De Dario Dario blijft voorzover ik weet erg klein, vormt hij een gevaar voor de garnalen ?

Mijn aquarium is een Juwel Vision 180.

Graag verneem ik uw ervaringen in deze.

Afhankelijk van de soort garnalen kunnen deze zelfs een gevaar zijn voor de visjes dus iets preciezere info wat betreft de soort garnalen die je eventueel gaat nemen zou beter zijn.

Met bv vuurtjes en een dichte beplanting wat je Dario�s sowieso op prijs zullen stellen zal het best lukken een garnalen populatie op te bouwen die zich handhaaft.

Al zullen ze best wel eens een jong te pakken kunnen krijgen.

Dank je Maurice.

Ik begrijp uit je antwoord dat de volwassen garnalen geen gevaar te duchten zullen hebben.

Natuurlijk Seabait ook bedankt voor uw antwoord !!

Voor wat betreft het soort garnaal zal ik later op terugkomen.

Ik ben wat dat betreft natuurlijk afhankelijk van wat er hier bij mij word aangeboden.

Op dit moment is mijn aquarium pas 3 dagen zonder vis aan het indraaien wat ik toch wel zo een 3 weken wil laten gebeuren.

Ik zal dus later terugkomen op welke soorten ik dan eventueel op het oog zal hebben.

Ik verwacht ook geen problemen gelet op de grote van de Dario s.

Dario dario staat wel bekend als een rovertje. Zou daar alleen snelkwekende garnalen bij houden.
Trouwens, een 'koppeltje' wordt lastig aangezien er maar weinig vrouwen worden aangeboden.

~ Ivo

Ja vrouwen zijn erg moeilijk te verkrijgen moet ik toegeven.
De Dario zal zeker proberen om jongen te verschalken.Het is verder een heel leuk visje maar wel fel ja.

Als de Dario dan een fel rovertje is, is hij dan niet ook een bedreiging voor andere kleine visjes zoals bijvoorbeeld de kardinaaltetra, kegelvlekbarbeeltje en corydoras pygmaeus ??

Ik neig er namelijk naar om mijn aquarium te bevolken met voornamelijk kleine kleurrijke vredelievende visjes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan