Dario? Dwergbaars? Wie het weet mag het zeggen..


Camickaeze Senior

Well-known member
Lid geworden
14 april 2009
Berichten
87
Locatie
Groningen
Website
www.thuisondersteuning.nl
Dag mede-aquanauten,

Wie kan mij vertellen welk visje in mijn gezelschapsaquarium zwemt? Ze zijn me verkocht als een koppel 'dwergbaarsen' en ze doen het ontzettend goed! Het zijn in korte tijd mijn meest favoriete visjes geworden die een eigen aquarium verdienen. Om iets meer te weten te komen over deze visjes zou ik graag willen weten waar ik mee te maken heb.

1. Om wat voor visjes gaat het hier en als het bijvoorbeeld een Dario is, heb je dan ook nog de specifieke (Latijnse) naam?
2. Is dit een koppeltje? Toen ik ze net kreeg verschilden ze beide erg van kleur; de 'dame' was vel oranje en het 'mannetje' was aan de voorkant bruin en alleen aan de achterkant oranje. Nu lijken de kleuren meer naar elkaar toe te groeien en is het lastig om nog echt onderscheid te zien. Helaas zijn het erg schuwe en snelle visjes waardoor ik geen recente foto's heb kunnen maken.

Zie de bijlage voor (beste) foto's :)

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet,
Floris
 

Bijlagen

  • IMG_2012.png
    IMG_2012.png
    1.6 MB · Weergaven: 180
  • IMG_2013.png
    IMG_2013.png
    1.7 MB · Weergaven: 181
Hoi hoi,

Mijn Dario is mannetje juist erg rood en vrouwtje heeft erg weinig kleur. Ook heeft ze geen neon aan haar borstvinnen. Misschien heb je ander klein baarsje.
 
Google anders eens op Dario fish en bij afbeeldingen kun je dan wellicht iets vinden.
 
Dario sp Myanmar, ook wel sp Black Tiger. beschreven als kleurvariant van de Dario hysignon maar ws toch een eigen soort. Je hebt 2 mannen. wat opzichzelf geen probleem hoeft te zijn.
 
Hoi,

Hierbij een foto van mijn rode mannetje en vrijwel kleurloos vrouwtje
 

Bijlagen

  • IMG_20210907_161936.jpg
    IMG_20210907_161936.jpg
    336.6 KB · Weergaven: 79
  • IMG_20210907_161157.jpg
    IMG_20210907_161157.jpg
    333.2 KB · Weergaven: 81

Terug
Bovenaan