Wat is er nieuw

DarkMatter Rio180 + Fluval Flora 30

• Onderwerp starter Onderwerp starter DarkMatter
  • Startdatum Startdatum
D

DarkMatter

Guest
Hallo allemaal,

Hierbij mijn bakken en mijn vis bestand.

Rio 180

5 Koperzalmen
5 Otocinclus Arnoldi

Fluval Flora 30

1 gup man
10 vuur garnalen

Alles draait tot nu toe goed en planten groeien als kool.
Het enige wat ik toevoeg is easylife carbo en profito elke dag.
(uiteraard profito de week hoeveelheid gedeeld door 7 ;-))
In de fluval was even alg maar dat is nu helemaal verdwenen en het water is helder.
Alletwee de bakken draaien max 7 uur per dag met een pauze van 3 uur.
De rio wordt gefilterd door de JBL e1501.

Het enige wat er nog bijkomt in de grote bak is over 2 weken een groep van 10 koperzalmen om de rest gezelschap te houden. Ik zou nog wel een bodem vis willen maar ben bang dat Cory's niet zo goed tegen het zwarte split kunnen. Dus mocht je tips hebben graag !

188918darkmatter_0_82_darkmatter02.jpg

548497darkmatter_0_82_darkmatter_04.jpg

271981darkmatter_0_82_darkmatter01.jpg

273541darkmatter_0_82_darkmatter03.jpg

Welkom op het forum!

Leuk begin, ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als het dichter begroeid is. Wilde je nog iets op de voorgrond planten?

Wat je kan doen ipv Cory's, is een ander bodemgerichte soort die zich niet met de bodem zelf bezig houden (omwoelen etc.). Misschien zijn Dario's wel iets? Het zal dan wel een stuk dichter begroeid moeten zijn, maar je zou er in de toekomst wel naar kunnen kijken.

Ziet er al erg leuk uit! 😀
Ben benieuwd hoe hij gaat worden.
Brokaatbarbelen zijn ook erg leuke visjes die bij de bodem rond hangen en zijn niet zo kieskeurig.
Je moet er wel op letten dat ze niet vast kunnen komen te zitten, en als ze dat kunnen dat je ze makkelijk kan bevrijden (zelf ervaring mee gehad)

Ziet er al leuk uit :thumbs:

ziet er al leuk uit!
ben benieuwd hoe het eruit komt te zien als de planten wat meer gegroeid zijn.
ik weet niet hoe grof je bodem is, maar anders is misschien een leuk koppeltje/harem wel iets voor de bodem? een mooie dwergcichlide?

die Dario is wel een mooie idd. cichlide heb ik in het verleden gehad maar daar wilde ik nu niet meer aan beginnen. leuke tips jongens thanx.

Die stenen en takken met wat fris groen ertussen, zeker mooi. Ik ben benieuwd hoe het verder groeit en de toekomstige bewoners.

Inmiddels is er wat gewijzigd in de grote bak. De koperzalmen zijn verhuist naar het aquarium van mijn vader (was best lastig nog te vangen 🙂. Nu zitten er 8 sumatranen in waarvan er 2 de groene versie zijn. er komt ook nog een 60 liter bak bij voor Cristal Red garnalen die wordt morgen gehaald.

Hetgeen ik wil weten is of die JBL e1501 in het kastje van de juwel past. Breedte van de JBL is 235mm en dat is de plek in het kastje ook.. 🙂 Als het net niet in het kastje gaat wordt het bij de jbl e901 vrees ik. Maar dan stel ik me de vraag of die 300l/u extra filtering van de jbl e901 vs de standaard pomp van juwel met zijn 600l/u wel de kosten waard zijn.

Bij mij past de JBL 1501 gewoon in het kastje zelfs ruimte over. Volgens de meeste is de daadwerkelijke filtering minder dan 1400 ltr/h vanwege het filtermedium at erin gaat.

De fluval is inmiddels verkocht en er is een 60 ltr bak in de plaats gekomen foto's volgen. Er zitten 5 corydoras pygmaeus bij de vuurtjes. Ook in de rio 180 is het een en ander veranderd een groep van 15 neon tetra's zwemt nu lekker in de bak en een groep van 5 corydoras panda. Voor wat extra kleur is een koppel koraal platy's en een groep crystal red garnalen erbij.

281633_0_82_darkmatter_4.jpg

367265_0_82_darkmatter_1.jpg

246366_0_82_darkmatter_3.jpg

291846_0_82_darkmatter_2.jpg

De bak van de bovenste foto vind ik erg mooi!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan