Wat is er nieuw

Daytime eco 60 icm tc420

  • Onderwerp starter Onderwerp starter kanariepiet
  • Startdatum Startdatum
K

kanariepiet

Guest
Ik heb voor mijn Lido 120 een Daytime eco en tc420 set via het forum overgenomen en ben erg blij met de werking ervan.

Het betreft 2 rijen van 7000k en 1 rij van 5000k, de lichtopbrengst volgens de specificaties is 2880 lumen.

De tc420 staat nu op max 45% en mijn planten groeien icm co2 en aio als kool, alleen vraag ik mij af misschien niet te snel 🤔
Of gewoon lekker laten gaan zo?
02B98037-D5CA-4463-BE68-3FCB0070C139.jpeg
 
De snelheid van de groei van planten hangt natuurlijk af hoe de omstandigheden voor die planten zijn. Bij een goede belichting en bemesting zullen ze zo optimaal mogelijk gaan groeien en vermeerderen. En daar lijkt me op zich niets mis mee.
 
Snelle groei zou ik blij mee zijn. Minder last van algen over het algemeen en lelijke bladeren worden snel vervangen.
Houd er wel rekening mee dat je bak snel 'dicht' zal groeien als je niet snoeit en dan kun je alsnog CO2-gebrek en dus algen krijgen.

De uitdaging is nu dus om het qua CO2 bij te benen.
 
Als je vaker dan 1x per week moet snoeien gaat het wat te hard zou ik zeggen.
Als dat het geval is kan je het licht dimmen en je bemesting terugschroeven
 
Heb tot nu toe 1 keer per week een aantal planten gesnoeid, de rest groeit minder snel.
Bak staat morgen 3 weken te draaien en buiten wat draadalg op de Monte Carlo en afentoe wat groene aanslag op de ruiten gaat het naar mijn idee goed.

PH : 7
KH : 10
De rest meet ik morgen, want veel meetings haha
 
AquaCafe
Help Users
      BlupGup: staan een beetje in de verdukking door de echinodorus
      Terug
      Bovenaan