de 120x40x50 bak van cone


cone

Well-known member
Lid geworden
7 januari 2015
Berichten
473
Locatie
tegelen
dit was ie nog vorige week
552962_0_82_1.jpg
 
en mijn nieuw project:
288334_0_82_8.jpg

vandaag op de kop getikt: een nieuw bakje 80x30x40
:) :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Thdo
Ziet er mooi uit! Prachtige vissen die congozalmen, die staan ook nog op mijn lijstje van vissen die ik ooit eens wil houden :)

Leuk die uitbreiding, weet je al wat je daar in wilt houden?
 
Wat de nieuwe bak betreft ben ik nog helemaal blank, ben nog aan het nadenken over de techniek.
Er zit een binnen filter bij, maar ik heb ook al een leuke buitenfilter gezien op Marktplaats. Maar dan moet ik wel de kap helemaal gaan aanpassen.
 
Vandaag een superfish aqua pro 200 2e hands kunnen scoren.
Die moet ik nu in de nieuwe bak zien te bouwen, wordt een beetje zaagwerk in het plastic van de kap, dus dat moet met beleid. Niet mijn sterkste kant :( ;)
882153_0_82_9.jpg
 
Ik heb mijn lichtkap bewerkt met een boor (houtboor eigenlijk), en dat ging redelijk met beleid... kon mijn lichtkap er niet afhalen dus de stofzuiger er maar even bijgehouden ;)
 
te laat om mijn reactie nog te bewerken, maar misschien ook een goed idee om ergens wat koppelstukken met kraan op de kop te tikken voor je filter! is een stuk makkelijker wanneer je het filter wil verschonen, hevelt hij niet de hele bak eruit ;)
 
ik ben bang dat een boor al iets teveel geweld is voor de plastic kap
149327_0_82_20150123_155130.jpg

265487_0_82_20150123_155020.jpg

153333_0_82_20150123_155105.jpg

911339_0_82_20150123_155116.jpg

ik was zelf aan een mini slijptol aan het denken en dan beetje voor beetje, precies de vorm er uit slijpen.
Wel goed idee van de koppelstukken met kraan. Dan kan ik de in/uit voer fijn laten zitten met schoonmaken.
Nee het is een leuke bak, maar ik had misschien iets kritischer naar de kap moeten kijken. :stom:
Maar komt goed.
 
Met een Dremel wegfrezen geen optie? Slijptol grijpt ook en krijg je niet mooi rond.
 
Ja ik heb zo'n slijptol opzetstuk voor de dremel, en daarna mooi rond frezen.
 
Gister een nieuwe tl-lamp gekocht voor mijn 120cm bak.
Eentje voor de planten ( geel ). Ik had altijd twee aquastar lampen. Nu ga ik de achterste lamp vervangen, aangezien er veel meer planten in staan.
Foto volgt. S'avonds beter licht. ;)
 
even een update.
Planten zijn al flink gegroeid en met de nieuwe lamp zie het er mooi uit, vind ik zelf
414257_0_82_19.jpg

476211_0_82_20.jpg

513847_0_82_21.jpg

en dit voor de laatste 2 uurtje van de avond:
499131_0_82_17.jpg

663996_0_82_18.jpg
 
Bedankt :)
Ik wil alleen links van de vallisneria nog een plantje.
Ik heb hier op het forum in andere bakken een soort mooi plantje gezien die ik ook nog wil hebben. Maar bij onze LFS nog niet tegen gekomen.
Volgens mij is het een klim-op soort
 
Mooi aquarium en vissen!
Ik wou ook overwegen de mooie congozalmen te kopen maar heb gelezen dat ze graag een plantje lusten... ervaar je dit ook?
 
@chris10
Ik heb de congozalmen nu een maand 5-6 en ik heb ze nog nooit aan de planten gezien. Ik heb hier wel ook al eens over gehoord, maar als je ze genoeg voert, dan zullen ze wel van de planten afblijven. Bij mij krijgen ze s'morgens vlokvoer en s'avonds hun lekkernij: mosselen. ;)
 
Nou de mosselen waren bedoeld voor de wimpelalen ja, maar ondanks dat ik ook rode/witte/zwarte mug of artemia bij de mosselen geef, gaan ze allemaal achter de mosselen aan.
Ook leuk om te zien is dat het grootste mannetje van de congo's het eerste mag eten.
Ik zal binnenkort eens een filmpje maken :foto:
 
Vandaag de boel toch weer omgegooid, lavastenen eruit, klimop erbij en de planten wat om gehusseld.
En dit is het resultaat:
558165_0_82_18.jpg

215776_0_82_19.jpg

765755_0_82_20.jpg

566569_0_82_21.jpg
 
Ja er moet weer ff rust in de bak komen. Alles staat zowat in spiegelbeeld, dus de vissen zijn ook nog wat van slag. Maar komt goed.
Ik hoop wel dat de klimop morgen nog in de bodem staat. Is een lastig plantje om te planten.
 
gewoon een blaadje van de onderste helft van de klimop afhalen, meestal zit daar een "haak" of iig een bocht in de stengel, dat gewoon onder het grind drukken. dan blijft het wel zitten.
 
Nou ik heb ook twee wimpel alen in mijn bak zitten, dus ik was bang dat ie s'nachts de boel een beetje omgewoeld hadden.
Maar alles stond vanmorgen nog. :thumbs:

Ik heb ook nog een 80cm bak, en nu is de bedoeling dat ik die deze week ga vullen en ga laten indraaien. :!
En na een maand ga ik alles uit de 1.20 bak in die bak proppen, zodat ik mijn bak kan voorzien van dat lichte zand wat ik hier vaker op foto's voorbij zie komen. En als ik dan alle planten weer terug zet is het de bedoeling dat ik vis bestand terug breng. Ik heb teveel verschillende soorten en eigenlijk ook iets teveel vis in mijn bak zitten. :oops:
Eigenlijk wil ik dus helemaal op nieuw beginnen, maar dan goed.
Was ik maar nooit op het forum gekomen, veel teveel idee�n opgedaan hier, hobby, hobby, hobby ;) :)
 

Terug
Bovenaan