Wat is er nieuw

De 80 cm uitzwembak van DSchaap

• Onderwerp starter Onderwerp starter dschaap
  • Startdatum Startdatum
D

dschaap

Guest
Na een jaar op het forum rond gesnuffeld te hebben en vele foto-albums gelezen te hebben bedacht ik me ook maar eens een foto-album te openen.
Het album is voor de uitzwembak van mijn betta's, dit is eigenlijk de enige interessante bak die we op dit moment in huis hebben (en ik ben nog niet eens begonnen met vullen.)

4 avonden geleden een mooie 80 x 30 x 35 gehaald en deze op mijn kamer gezet:
MZc6Dq

Nu dus aan de slag met vullen en indraaien.
Meteen de eerste vraag:
In hoeverre moet ik nog indraaien als al het water uit een al bestaand aquarium komt en de filtermedia nu al in een draaiend aquarium zit?

Het duurt op zijn minst 6 weken voor de jonge betta's er in kunnen, maar ik vroeg het mij toch af...

Graag hoor ik reacties en vooral ook tips!!

Groeten,
Daniel

P.S. : heeft hier iemand ervaring met Flickr? hoe krijg ik mijn foto's hier?
Een alternatief mag natuurlijk ook

Je moet er vanuit gaan met indraaien alles nieuw 4 weken ongeveer,jij hebt alles al ingedraaid dus waarschijnlijk geen nitriet piek dus in theorie zoude ze er gelijk in kunnen toch zou ik als ik jou was eerst ff 2weken de waardes in de gaten houden dat het niet te veel schommelt enz.

En met flickr heb ik geen ervaring maar je zou het aquaforum opload programma kunnen gebruiken.

de foto's worden alleen zichtbaar als het op een image-gerelateerde bestandtype eindigt, zoals .jpg.
ik gebruik zelf photobucket, werkt prima.

Omdat je het oude filtermateriaal gebruikt zou het in principe gelijk kunnen, omdat je de bacteriecultuur dan al hebt. maar voor de zekerheid mooi 2 weken stabiel laten worden. oud aquariumwater maakt niet veel verschil, het zit voornamelijk in je filter en de bodem.

Dank!
De gehele bodem is straks wel nieuw, nu het filter in aan het draaien.
Eind van de week ga ik hem inrichten, het wordt niet bijzonders.
Een oerwoud met wat drakeneieren...
(Heel veel plantjes en een bepaalde steensoort)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan