De aquaria van Biologist


Ook de reden van het rotten kunnen ontdekken?

Het was het stuk recht onder de voerplaats, dus denk dat er te veel voer is blijven liggen. Dat in combinatie met een maand de bodem niet afzuigen heeft waarschijnlijk niet veel goeds gedaan.
 
Zoals beloofd nog het overzicht van de 60cm en een foto van de Ancistrus (alleen zijn kop, de rest wilde hij niet laten zien ;) )
IMG_20170815_193712912.jpg


IMG_20170815_193701490.jpg


IMG_20170813_205408529.jpg


En nog een paar veranderingen :D
De 60cm heeft een aantal nieuwe bewoners gekregen: Corydoras pygmaeus
IMG_20170815_155327816.jpg


IMG_20170815_155309876.jpg


En de Epiplatys annulatus zijn verhuisd naar de rio 180
IMG_20170815_192929011.jpg


IMG_20170815_192710280.jpg
 
Dankjewel! Ben zelf ook heel blij met de pygmaeus, hebben een ontzettend leuk gedrag.

Meneer Ancistrus wilde zich overigens voor wat voer wel laten zien vanavond :D
IMG_20170815_205506568.jpg


IMG_20170815_205454642.jpg
 
Hallo allemaal,
Het is weer een tijdje geleden, maar wilde toch even een update doen. Dit keer alleen tekst, ik zal vanavond wat foto's proberen te plaatsen.

Het is de afgelopen tijd een beetje chaos geweest in de bakken, maar wilde hier ook graag de wat minder leuke dingen vertellen.

In de 60cm is laatst de rotor van de filter vastgelopen. Ik kwam hier met onderhoud achter toen ik geen stroming meer zag, maar wie weet hoe lang de filter heeft uitgestaan. Lang gezocht naar wat het probleem was, maar uiteindelijk de filter weer draaiende gekregen. De visjes en garnalen hebben weinig geleden. Behalve 1 van de amandae's, die heeft het helaas niet gered. De rest doet het nu weer goed en de waterwaarden zijn ook weer op orde.

In de meterbak is ook vanalles gebeurd. De groep Corydoras had sinds ik ze heb gekocht al iets onder de leden. Ik was er al een aantal verloren, maar de laatste tijd is het wat snel gegaan. Sommige Corydoras hadden al geen baarddraden toen ik ze kocht, maar leken later meer problemen met de bek te krijgen. Begonnen ongecontroleerd te zwemmen en dan was het vaak snel klaar. Behandelen met antibacteriële medicijnen had geen effect. Van de groep heb ik er nog 2 over. De rest van de vissen lijkt overigens nergens last van te hebben. In de meterbak zit nu dus nog:

3 Epiplatys annulatus (al bijna 3 jaar, dus mogen hun oude dag uitzitten)
2 Corydoras trilineatus
Ong. 20 neon tetra's
1 Ancistrus super red

Ik had dus even wat minder plezier in de hobby, maar hoop het weer wat meer op te pakken en dus ook wat vaker hier te zijn.

Voor de rio 180 ben ik dus ook weer op zoek naar uitbreiding, het liefst een Apistogramma soortje. Maar daar zal ik nog wel een nieuw topic over openen. Maar als jullie alvast tips hebben hoor ik het graag.
 
Nou er is heel wat gebeurt dus Noa maar je hebt de goede weg weer gevonden als ik het zo lees:thumbs:. Tegen slag hebben we allemaal zo af en toe hoor;)
 
Jammer dat er zoveel nare dingen gebeurd zijn. Hopelijk gaat het nu weer de goede kant op.
Ben benieuwd naar de foto's.
 
Jammer genoeg horen tegenslagen bij onze hobby, gelukkig dat wel alles weer draait en de andere visjes het weer goed doen.
 
Altijd vervelend als het zo moeizaam gaat, maar gelukkig weten we het tij meestal wel weer te keren.
 
Voor de rio 180 ben ik dus ook weer op zoek naar uitbreiding, het liefst een Apistogramma soortje. Maar daar zal ik nog wel een nieuw topic over openen. Maar als jullie alvast tips hebben hoor ik het graag.
Persoonlijk zijn de ramirezi, de agassizii en de cacatuoides wel favoriet als het om apisto's gaat...
 
Bedankt voor de lieve woorden allemaal! Doen me goed en krijg er alleen maar meer zin door om weer verder te gaan.

Persoonlijk zijn de ramirezi, de agassizii en de cacatuoides wel favoriet als het om apisto's gaat...

De cacatuoides is ook mijn favoriet, maar ik weet niet hoe die qua temperatuur bij de rest van mijn bestand past. Ik heb nog niet veel verstand van dwergcichliden, dus ga me eerst maar eens goed inlezen.
 
Bij deze alsnog de beloofde foto's!

Eerst de 60cm:
IMG_20170919_200022829.jpg


IMG_20170919_200053646.jpg


IMG_20170919_200104051.jpg


Visbestand in deze bak is momenteel:
8x Hyphessobrycon amandae
9x Corydoras pygmaeus
Vuurgarnalen

Qua soorten vind ik dit aquarium echt vol, het enige wat ik nog zou willen is de amamdae uitbreiden naar een stuk of 12, aangezien 8 wel echt een heel klein schooltje is.

Dan de rio 180:
IMG_20170919_195856422.jpg


IMG_20170919_195939358.jpg


IMG_20170919_195955180.jpg


IMG_20170920_201002803.jpg


Ondertussen is deze bak al weer iets veranderd, omdat ik meer schuilholen aan het aanleggen ben voor de toekomstige Apistogramma. Visbestand wordt hier uiteindelijk:

9x Epiplatys annulatus (3M/6V)
20x Paracheirodon innesi
4x Apistogramma cacatuoides (1M/3V)
1x Ancistrus super red
(2x Corydoras trilineatus)

Opmerkingen en tips zijn natuurlijk altijd welkom :D
 
Ziet er goed uit! Denk dat de amandae een paar extra soortgenoten wel kunnen waarderen.
 
Dankjewel allemaal!

Ziet er goed uit! Denk dat de amandae een paar extra soortgenoten wel kunnen waarderen.

Ja denk inderdaad dat ze dat wel kunnen waarderen. Maar de lfs waar ik ze vandaan had, heeft ze niet meer en dat waren de enige amandaes van goede kwaliteit die ik kon vinden. Dus ik hou mijn ogen open voor goede visjes ;)
 

Terug
Bovenaan