De aquaria van Biologist


De microsorum groeit erg goed zie ik in je betta bak,
Voeg je hier bepaalde plantenvoeding aan toe?
 
De microsorum groeit erg goed zie ik in je betta bak,
Voeg je hier bepaalde plantenvoeding aan toe?

Jep, op die bak staat CO2 en dat doet die javavaren veel goed. Verder voeg ik nog nitraat, fosfaat en sporenelementen toe volgens de redfield ratio. Ik gebruik daarvoor poeders die je zelf op moet lossen.
 
Ik zag dat deze beestjes nog niet op de foto stonden, dus bij deze:
Mijn kweekgroepje Corydoras panda. Hobby's: eten, bulldozeren (de bodemplantjes hebben geen schijn van kans) en af en toe zijn ze zo aardig om mij wat eitjes te gunnen.
20191015_183946.jpg

20191015_183744.jpg

En een van de meest ondergewaardeerde gourami soorten (vind ik dan), de dwergknor:
20191015_183734.jpg

20191015_183720.jpg
 
Dankje beiden! En de dwergknorren hebben inderdaad echt een super leuk gedrag. Ook een van de weinige goerami's die het echt leuk doet in een groep.
 
Ik heb ze ook gehad in de 80cm met de EI maar hier hielden ze het jammer genoeg nooit lang vol en wellicht dat dat met de waterwaarden te maken had bij de EI.
 
Ik heb ze ook gehad in de 80cm met de EI maar hier hielden ze het jammer genoeg nooit lang vol en wellicht dat dat met de waterwaarden te maken had bij de EI.

Zou inderdaad kunnen, hier zitten ze op lagere waarden (10:1 nitraat:fosfaat). Maar geen idee of ze daar gevoelig voor zijn.
 
20191016_134037.jpg

Even met de foto editor gespeeld. Wilde graag mijn betta tegen een zwarte achtergrond. Toch aardig gelukt vind ik zelf :D
 
Dat is nogal opgeknapt niet? :)
Wat een mooie bak zo zeg, en je betta vind ik ook prachtig.
En wat betreft co2 hebben wij dezelfde ervaring. Onze bak had niet zoveel last van algen, misschien door minder licht, maar de planten werden wel veel frisser, veel groener.

Het lijkt er op dat je een betta hebt met een korte staart? Merk jij verschil met een lange staart? En hou je een heel lage stroming aan voor hem/haar?
We zijn zelf ook bezig met een betta met een korte staart, maar het blijft een beetje eng :)
 
Het lijkt er op dat je een betta hebt met een korte staart? Merk jij verschil met een lange staart? En hou je een heel lage stroming aan voor hem/haar?
We zijn zelf ook bezig met een betta met een korte staart, maar het blijft een beetje eng :)

Jep, de betta is een hem en heeft een korte staart. Ze zijn veel actiever dan een betta met een lange staart, wat minder hangerig en over het algemeen minder last van vinrot. Ik hou hem niet met een zachte stroming. Er staat een eden 501 externe filter op en dat levert dus best wat stroming. Er zijn in het aquarium ook plekken met amper stroming, maar hij zwemt het hele aquarium door en ook graag tegen de stroming in. Met een kortvinnige betta is een hele zachte stroming ook geen eis, zolang ze maar een stil plekje hebben om eventueel een nest te bouwen.
 
  • Leuk
Waarderingen: GCJ
Jeetje Noa, wat een enorm verschil. Wat is je bakje prachtig geworden. Ja de oude situatie is best schrikken als je de foto's zo na elkaar ziet. Goed werk!
 
Dankje allemaal! Ja het is een behoorlijke verandering. Probleem met dit bakje is het licht. Is een ingebouwde led die eigenlijk veel en veel te sterk is voor het bakje. Kan hem niet dimmen en maar 3 uur licht per dag vond ik ook geen optie. Dus maar co2 toe gaan voegen en sindsdien geen alg meer gezien.
 

Terug
Bovenaan