De Aquascape van Cornelius: High Light Nano Plantenbakje - 2020


Rotala groeit hard...

25.jpg


...dus heb ik de 1e snoei gedaan.
26.jpg


De staurogene ziet er niet best uit, maar ik zie wel dat het nieuwe blad er wel goed uit ziet. Dus even laten doorgroeien en als het groot genoeg is de nieuwe toppen gaan beplanten. Dus kwestie van geduld :thumbs:

27.jpg
 
Nou, eerlijk gezegd; op sommige plekken met een nagelschaartje omdat de normale snoeischaar simpelweg te groot is voor dit kleine bakje. :p
 
Dat gaat lekker Cor, nog even en de schaar is weer nodig.
Ja idd moet volgende week wellicht alweer snoeien.
Eigenlijk is het een continue procces van snoei > laten groeien > snoei > laten groeien.
Dus bedenk ik mij; wellicht een beetje overbodig om hier telkens een foto van te plaatsen...:unsure:

Dus ga ik voortaan alleen maar een pic plaatsen als er wat bijzonders is. :thumbs:
 
Toch eerder een update dan verwacht ?, ziet er goed uit Cor ?.

Gr. Ed
 
Toch eerder een update dan verwacht ?, ziet er goed uit Cor ?.

Gr. Ed
Txs Ed,
vond dit wel een 'belangrijke' update. Ga alleen geen pics meer plaatsen van elke keer als ik een snoei heb gedaan,
dat word een beetje eentonig allemaal.

Lijkt me een bijzonder slecht idee...
Oké, dan post ik ook pics op verzoek. :LOL:
Heb trouwens je mosje (ja, leeft nog steeds) gebruikt voor een drystart. Ben benieuwd wat het gaat worden.
 
Heb trouwens je mosje (ja, leeft nog steeds) gebruikt voor een drystart. Ben benieuwd wat het gaat worden.

Ja, ik las het net in je andere topic.
Ben wel benieuwd want heb ook een stukje van dat mos met een beetje draadalgen tussen.
Mocht het niet lukken: ik heb er ook nog zonder algen dus je geeft maar een gil...
 
Het is en blijft een mooi bakje hoor. Op welke manier heb je de achterwand zwart gemaakt? Het lijkt net of een lijn in het midden verticaal loopt. Ik heb dat ook in mijn bak bij de achterwand, maar ik heb twee grote vellen zwart papier achter mijn bak geplakt om eens te kijken of het wat is.
 
Het is en blijft een mooi bakje hoor.
Txs, het bakje is bijna 7 weken en ik verwacht dat ie over een maandje pas mooi ingegroeid is en op kleur gaat komen.
Ga eerdaags een extra LED boven plaatsen van 1000 lumen. Dan kom ik uit, met de huidige RGB, op zo'n 2200 lumen, en dat is totaal ongeveer 90 lumen per liter.
Kijken wat voor resultaat gaat geven. Topic heet niet voor niets high-light-nano-plantenbakje

Op welke manier heb je de achterwand zwart gemaakt? Het lijkt net of een lijn in het midden verticaal loopt. Ik heb dat ook in mijn bak bij de achterwand, maar ik heb twee grote vellen zwart papier achter mijn bak geplakt om eens te kijken of het wat is.
Dit zijn 2 stukjes kunststof kaft, wat ze gebruiken als back- of frontcover als men bv. boekjes wil maken. Ze staan alleen nu niet netjes tegen elkaar.
Eigenlijk moet ik er nog een keer folie tegenaan plakken, maar dat blijft maar in de slag
 
Laatst bewerkt:
Ik was even vergeten dat je bakje pas zo 'jong' is. Ik heb dit topic al zo vaak geopend dat het vertrouwd begint te voelen denk ik.
Ik blijf de vorderingen heel graag volgen.

Eigenlijk moet ik er nog een keer folie tegenaan plakken, maar dat blijft maar in de slag
Ik neem aan dat je bedoelde "..maar dat stel ik steeds uit." ? In dat geval herken ik dat wel. Ik vond de zwarte achtergrond mooi uitpakken maar de stap om nu de achterkant te gaan verven of er folie tegenaan te plakken stel ik dus wel steeds uit.
 
Welke lamp heb je daar boven zitten?
Knap bakkie!!
Dit is helaas niet mijn foto/set-up.
Het is gemaakt door Hamsa Aquarium Design. Belichting is een hele uitzoek geweest om te achterhalen maar uiteindelijk blijkt het een DIY te zijn. Met gewone Philips LED van 7W. Maar dan wel 6x onder 1 kap.
Hier nog een pic van de zelfbouw lamp.

1174611_231877710295200_1078746689_n.jpg
 
Da's een beste bak licht zeg. Ik kan nu tot 40 watt boven mijn 60cm aanzetten maar het is enorm fel. De planten lusten het wel maar op de onbegroeide delen(stukken boom) groeit gelijk draadalg bij die hoeveelheid. Al heb ik de indruk dat rood licht nog meer alg stimuleert
 
Da's een beste bak licht zeg. Ik kan nu tot 40 watt boven mijn 60cm aanzetten maar het is enorm fel. De planten lusten het wel maar op de onbegroeide delen(stukken boom) groeit gelijk draadalg bij die hoeveelheid. Al heb ik de indruk dat rood licht nog meer alg stimuleert
6x Philips LED-lampen Classic 7 W geeft totaal 5600 lumen met 42W
Maar je kunt eenmaal meer licht boven een emersde plant zetten dan boven een submersde natuurlijk.
k kan nu tot 40 watt boven mijn 60cm aanzetten maar het is enorm fel.
Welke belichting heb je?
 

Terug
Bovenaan