De Aquascape van Cornelius: High Light Nano Plantenbakje - 2020


Superfish slim led van 28w
En dan de keuze uit nog een brightled licht met zelfde specs maar dan 11 wat of een viskleurled van 14 w


Specificaties
- Afmeting: 45 cm
- Aquarium lengte: min. 48 cm -max. 66 cm
- Voltage: 24 V
- Wattage: 28 W
- Kelvin: 7300
- PAR: 230
- Lumen: 1731
- CRI: 86
 
Dag 52. Ik zie dat de groei langzamer gaat, dus dat betekent maar 1 ding: de dosering voeding opvoeren.
52.jpg


Heb het gras eindelijk gesnoeid; en in mijn über enthousiasme is er een stuk losgekomen Dat zal wel wat schade hebben opgelopen
aan de wortels. Heb het maar tijdelijk vastgezet met een aantal prikkers. Maar goed, zal wel weer herstellen.
Ik zie ook wat bruinalg ontstaan dus voor mij altijd het tijdstip om met 50% osmose te gaan beginnen.

53.jpg
 
Toen ik het bakje opstartte (10-4) heb ik het restant stekmateriaal in het raamkozijn gezet.
Het is nu (30-5) zodanig gegroeid dat ik het zou kunnen gebruiken voor een nieuw bakje... Maar die heb ik (nog) niet, dus laat ik het maar lekker doorgroeien :thumbs:

Bekijk bijlage 299859
Dit is kicke. Goed idee ooit wanneer er nog een bak aan komt haha
 
Ziet er prachtig uit, niets anders gewend van jou :p
Ik zie dat je op oudere foto's een twinstar oxydator hebt, helpt dat met plantengroei ofzo?


Misschien is het leuk om mee te doen aan de fotowedstrijd ? Het komt niet eens dicht bij het kaliber van de wedstrijden waar jij aan mee doet maar het is wel leuk!
 
Ziet er prachtig uit, niets anders gewend van jou :p
Ik zie dat je op oudere foto's een twinstar oxydator hebt, helpt dat met plantengroei ofzo?

Misschien is het leuk om mee te doen aan de fotowedstrijd ? Het komt niet eens dicht bij het kaliber van de wedstrijden waar jij aan mee doet maar het is wel leuk!
Een Twinstar oxydator (eigenlijke naam is Twinstar Nano) gebruik ik altijd in de opstartfase van een bakje om het water van
wat extra zuurstof te voorzien. Het schijnt goed te werken, maar alleen in het voorkomen van groene/ zweefalg. Niet tegen ander soort algen.
Alleen dit is natuurlijke de Chinese uitvoering. (Chihiros Doctor 3e gen) want voor een originele zou ik nooit geen 170 euro over hebben.

Misschien dat ik een leuke foto kan inzenden als het bakje een beetje is ingegroeid. Wellicht kan het mensen inspireren. (y)
 
Oh woaw, dat ziet er niet verkeerd uit hoor!
En is ook nog eens een pak goedkoper dan die van Twinstar zeg. :petjeaf:
Bedankt voor de reactie Corné!
 
Als ik een hardscape opbouw en ik verwerk daarin spiderwood, dan lijm ik dit altijd vast aan een steen.
Dan komt de steen onder de soil en daarmee blijft het hout mooi op haar plaats.

2020.jpg

Behalve nu...
Elke keer als ik bezig ben met onderhoud of met snoei stoot ik tegen het hout aan waardoor het verschuift of kantelt. Dan komt het een stukje omhoog en neemt dan plantjes mee. :mad:
Dus heb ik dit opgelost om een paar stenen op het hout te plaatsen. Ik had nog wat Ardenner Breuksteen wat ik hiervoor heb gebruikt.
De layout is nu wel erg veranderd maar eigenlijk vind ik het niet eens zo storend. :thumbs:

054.jpg
 
De staurogene was niet al te best maar nieuwe groei was al stukken beter. Dus vandaag de toppen eraf gehaald en overnieuw beplant en het ziet er direct al stukken beter uit.
Zal allemaal wel goedkomen :thumbs:

Haal jij de onderkanten er dan uit en vervang je deze voor de nieuwe mooie toppen of laat je alles zitten? :D
Ziet er mooi op kleur uit!
 
Haal jij de onderkanten er dan uit en vervang je deze voor de nieuwe mooie toppen of laat je alles zitten? :D
Ziet er mooi op kleur uit!
Nee, ik herplant zo goed als nooit de toppen. Ik snoei het en het afval gaat de groene container in.
Na verloop van tijd, als ik een keer of 20 heb gesnoeid wil ik wel wat oude stengeltjes eruit halen en er een top voor in de plaats zetten.
Maar in de regel niet.
 
Oh woaw, dat ziet er niet verkeerd uit hoor!
En is ook nog eens een pak goedkoper dan die van Twinstar zeg. :petjeaf:
Bedankt voor de reactie Corné!

Waarbij je moet bedenken dat de werking van die dingen wel iets doet maar wonderen zou ik er niet van verwachten. Ik heb er een aantal gebouwd en was er niet van onder de indruk. Met een aquarium wat gewoon op orde is bereik je meer.
 
Mooi hoor cornelius. Een blakend bakje.?
Txs Joff, het bakje doet het goed. Plantjes zijn gezond, geen spoortje alg en de kleur komt er al aardig op.


Voor de geïnteresseerden wat waterwaarden:

Mg - 10
Sio2 - 4.5
Fe - 0.5
NO3 - 0.5
PO4 - 0.2
K - 30
pH - 6.6

KH weet ik niet en meet ik ook nooit
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Txs Joff, het bakje doet het goed. Plantjes zijn gezond, geen spoortje alg en de kleur komt er al aardig op.


Voor de geïnteresseerden wat waterwaarden:

Mg - 10
Sio2 - 4.5
Fe - 0.5
NO3 - 0.5
PO4 - 0.2
K - 30
pH - 6.6

KH weet ik niet en meet ik ook nooit

voeg je plantenvoeding toe of is dit nog uitspoeling van je soil

plantjes staan er prachtig bij

ps
werkpuntje 3 lijnen in je aquarium of is het net de bedoeling?
 
voeg je plantenvoeding toe of is dit nog uitspoeling van je soil

plantjes staan er prachtig bij

ps
werkpuntje 3 lijnen in je aquarium of is het net de bedoeling?
Ja ik voeg vanaf het begin plantenvoeding toe aan het water.
Lean dose, zoals de waterwaarden laten zien. Meng de poeders zelf.

De ps over '3 lijnen' begrijp ik niet helemaal..?
 
Ja ik voeg vanaf het begin plantenvoeding toe aan het water.
Lean dose, zoals de waterwaarden laten zien. Meng de poeders zelf.
how lean do you go
De ps over '3 lijnen' begrijp ik niet helemaal..?

ljin1 gras
lijn2 hard scape +staurogyne
lijn3 muurtje van rotala's
Dit kan natuurlijk je bedoeling zijn om het zo af te lijnen indien niet gemakkelijk op te lossen door iets te spelen met je hard scape en hoogteverschil/bosvorming van je rotala's
 
how lean do you go
Voorlopig niet verder dalen omdat ik meer licht ga gebruiken en met een lean-dose is dat gewoon teveel risico
ljin1 gras
lijn2 hard scape +staurogyne
lijn3 muurtje van rotala's
Dit kan natuurlijk je bedoeling zijn om het zo af te lijnen indien niet gemakkelijk op te lossen door iets te spelen met je hard scape en hoogteverschil/bosvorming van je rotala's

aha, op die manier.
lijn 1 en 2 zijn bewust zo gemaakt. Lijn 3 word een vormsnoei wat automatisch een focalpoint gaat worden.
Welke het gaat worden weet ik nog niet, maar ga kiezen uit deze 4
vorm.png
 

Terug
Bovenaan