Wat is er nieuw

De Aquatlantis Fusion 150 Pro van FrankW

FrankW

Well-known member
Lid geworden
2 november 2021
Leeftijd
64
Ik ben pas een paar dagen op dit forum al draait mijn Aquatlantis Fusion 150 Pro nu inmiddels 1 jaar. Toch lijkt het mij leuk om wat foto's te laten zien. Ik heb in dat afgelopen jaar al veel beginners fouten gemaakt en maak die nog regelmatig maar daar leer ik weer van.
Vroeger heb ik wel een kleine aquarium gehad maar die op een gegeven moment toch maar weg gedaan omdat moeders de vrouw hem niet meer zo mooi vond staan in de huiskamer (algen). Toch is het mij altijd blijven trekken. In Oktober 2020 is het er dan toch van gekomen om een nieuwe aquarium op te starten. Gekozen voor een Aquatlantis Fusion 150 Pro. Met de gedachte dat een groot watervolume minder snel verstoord zou raken dan een kleine bak mocht er iets fout gaan. Geen idee of die beredenering wel juist is.
IMG_2454.JPG
De eerste stap was gezet. Het aquarium stond er.
Vervolgens de achterkant zwart gemaakt en inrichten maar.
IMG_2461.JPG
IMG_2462.JPG

Fouten maken we allemaal wel hoor en zolang je er van leert is daar niks mis mee.

DE volgende foto is hoe het begin was met de plantjes erin
IMG_2489.JPG
IMG_2509.JPG

De volgende foto is hoe de bak er momenteel bij staat. Dus een jaar na het begin. Inmiddels ben ik mij echt wel bewust dat ik veel fouten heb gemaakt. Teveel op uiterlijk van de vissen afgegaan en niet op hun natuurlijke leef omgeving heb gelet. Dat zelfde geld ook voor de samenstelling van de planten. Ook de algen begonnen toe te slaan. ben gestopt met kraanwater met de wekelijkse water wissels omdat het silicaat gehalte hier erg hoog is. Noodgedwongen over gestapt op een osmose installatie met daar achter een silicaat hars filter
IMG_3046.JPG
IMG_3046.JPG
IMG_3045.JPG
IMG_3045.JPG

Toen bleek ook dat ik een grote denkfout had gemaakt door er van uit te gaan dat een grote bak makkelijker zou zijn dan een kleine. Ik had even niet aan de flow en de distributie van de CO2 gedacht. Alles draait nu op 1 Eheim 5e 600T. Ik heb wat op dit forum zitten kijken bij mensen die er echt verstand van hebben. Ik denk ondanks dat ik er ook een wavemaker op heb staan dat ik er ook een 2e pomp bij moet zetten. De (veel te grote) CO2 belletjes komen niet veel verder dan een halve meter van mijn uitstroom. Maar alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen. Zodra ik alles een beetje beheers en onder controle heb wil ik er wat meer eenheid in gaan brengen en stoppen met het veel te (verkeerd) diverse gezelschap. Er dan tevens misschien wel een achterwand in zetten ipv de zwarte achterwand.
Reacties zijn uiteraard welkom en zullen dan ook zeker als leerzaam door mij worden ervaren.

Gebruik je ook een dimmer? Of heb je t licht altijd op volle sterkte? Ik vindt er op 100% veel te veel licht afkomen van die Leds.

Momenteel schakelt mijn verlichting om 14:30 aan. Een half uur om op de sterkte van 75% te komen. Vanaf 22:30 uur fade mijn verlichting een half uur uit. Dus om 23:00 uur is de bak donker. Het is idd een hele bak licht. Voeg dagelijks wel plantenvoeding (PlantedBox, all in one) toe. En behandel dagelijks plantjes met een spuitje met Carbo Booster Max. Ik moet echt alle zeilen bij zetten om alg te beperken. Test wekelijks mijn water en moet regelmatig Nitraat toevoegen om mijn PO4 en NO3 in verhouding te houden

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan