Wat is er nieuw

De bakkies van Maxxxxx

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maxxxxx
  • Startdatum Startdatum
M

Maxxxxx

Guest
Hey allemaal,

Op woensdag was ik begonnen om zowel de 60cm als de 80cm anders in te richten. Dus woensdag heb ik de vissen naar de lfs gebracht die ze daar een maand houden en dan kan ik ze weer ophalen. Beide aquaria heb ik helemaal leeg gemaakt en een schoonmaakbeurt gegeven. Toen de nieuwe bodem erin zat kon ik beginnen met inrichten!

De 80cm:
Planten;
Microsorum pteropus
Microsorum pteropus Windelov
Lobelia Cardinalis
Cryptocoryne ??
Vallisneria nana
Sagittaria subulata

Foto's:
641594_0_82_dsc_0036.jpg

462263_0_82_dsc_0037.jpg

258445_0_82_dsc_0038.jpg

418969_0_82_dsc_0039.jpg

581183_0_82_dsc_0040.jpg

Vervolg komt eraan!

Mooi! Amano achtig!

Hier en daar een klein lavasteentje in het zand zal alles meer tot een geheel brengen.

De 60cm:
Enige plant die erin zit is de anubias nana
Wil dit bakkie onverwarmd laten behalve in de winter, dan zal ik er voor de zekerheid een verwarmingselement in stoppen.

Foto's:

953385_0_82_dsc_0041.jpg

972311_0_82_dsc_0042.jpg

229757_0_82_dsc_0043.jpg

725518_0_82_dsc_0044.jpg

342998_0_82_dsc_0045.jpg

En de laatste foto is een doorkijk vanaf de zijkant
917166_0_82_dsc_0046.jpg

Als iemand tips heeft dan hoor ik dat graag!

Groetjes,
Max

Het visbestand van de hillstream komt er als volgt uit te zien:

10 Chinese danios
3 Sewelia
4 Rhinogobius Wui (2m/ 2v)

Het visbestand van de 80cm weet ik nog niet helemaal.. In ieder geval komen de volgende vissen erin:
Koppel Ramirezi elektric blue
10 Fantoomzalmen
Groep corydoras (Nog kijken welke)

Ik zat eraan te denken om nog een stromingspompje in de hillstreambak te doen. Als ik dat doe, waar moet ik hem dan precies op richten?

Ik zou zeggen ergens op de stenenstapel 🙂

Voor je 80cm vraag ik me wel af of de inrichting wel geschikt is voor dwergcichliden (weinig zichtbrekers).
Daarnaast verdienen bodemgerichte dwergcichliden naar mijn mening de bodemlaag voor zichzelf in dit soort formaat aquarium, dus ik zou ze niet combineren met Corydoras. Vaak zie ik ze in het bijzijn van Corydoras niet helemaal op hun gemak zijn.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Voor je 80cm vraag ik me wel af of de inrichting wel geschikt is voor dwergcichliden (weinig zichtbrekers).
Daarnaast verdienen bodemgerichte dwergcichliden naar mijn mening de bodemlaag voor zichzelf in dit soort formaat aquarium, dus ik zou ze niet combineren met Corydoras. Vaak zie ik ze in het bijzijn van Corydoras niet helemaal op hun gemak zijn.

~ Ivo

Oke bedankt voor de tip! Oto's zijn geen probleem neem ik aan toch?

Dolle ancistrus en AxelP; Bedankt!

Weet niet wat voor dwergcichlden je wilt, maar bijvoorbeeld Apistogramma's kunnen erg agressief zijn naar andere bodembewoners.Zeker als ze een legsel hebben. Ik durf zelf geen rustige bodembewoners te combineren met dwergcichliden jit angst dat ze zich niet kunnen weren tegen eventuele aanvallen.

Heb je ook al eens aan de Dario dario gedacht?heeft wel wat weg van een dwergcichlide.

Ik heb al een koppel Ramirezi Elektric blue @visstick, die zitten tijdens het indraaien in een bak bij mijn lfs. Samen met de fantoomzalmen.
Ik heb eerlijk gezegd die combi ramirezi-corydoras een keer eerder in deze bak gehad en dat ging toen erg goed, maar de corydoras groep is uiteindelijk naar iemand gegaan die ze graag wou hebben.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan