De fantails van Deebo


D

Deebo

Guest
Inmiddels twee weken in bezit:

Kronkel:
0ttpjtTnPrMD2jGRLRfV0KSpqJJagVH5.jpeg


en Vuur:
0ttpjtTnPrMD2jGRLRfV0KSpqJJagVH5.jpeg



Lijkt me leuk om hun ontwikkeling hier bij te houden. Zal in dit kader zo nu en dan een fotootje plaatsen :)

Grt,
 
Wat een dropjes Deebo!
Ik denk dat dit een paar mooie vissen zijn/worden
 
Waterwaarden 26-3:

pH: 8,25
KH: 8
GH: 9
No2: 0

Heb gelezen dat de visjes zich bij een ph-waarde > 8 wat minder lekker gaan voelen. Om deze te verlagen heb ik gister 150 gr. turfgranulaat van Sera aan m'n filter toegevoegd.

Waterwaarden vandaag:

pH: 8
KH: 7
GH: 8

Het lijkt dus al te werken? Doel is pH van 7 met KH rond 5

Is Vuur trouwens een vrouwtje? Als ik naar zijn/haar achterkant kijk lijkt het er wel op:
5i9dw08JGmxV6qz05jhSUOz_gF38lyIR.jpeg
 
Leuk bakje en vissen! Vuur lijkt inderdaad een vrouwtje, zo op de foto :D
 
Kronkel schaamt zich niet voor zijn beginnend buikje ..

'Hierrr met die doperwten!...' :)

ts86h7KH8YMN-L2rQX0JZb4a_eOOyQxg.jpeg
 
Goed nieuws: Kronkel en Vuur gaan binnenkort over naar - tenminste - een meterbak (fan van design Juwel en een Rio 180 kan sowieso maar hopelijk wordt 't een 240).

Het heeft nog wel wat vinnen (voeten) in de aarde maar ik bied ze straks graag wat meer ruimte.

Houd jullie op de hoogte!
 
Oow ik denk ze gaan naar iemand anders met een meterbak, ik vond het al niet logies hihi :p
 
Het is een tweedehands Vision 260 geworden. Beste bak hoor. Later foto's :)
 
Bah .. Vuur heeft vinrot, juist nu ik mijn visjes bijna wil overzetten naar de nieuwe bak. Ik heb haar apart gezet en behandel dr met Sera Baktopur. Aan Kronkel is niets te zien.

Prachtige dag trouwens :)
 
Het gaat al iets beter met haar :)

Derde bewoner van het nieuwe aquarium: buffelrug (lionhead) Sam

FNcyebm8oJPxNmls6rqsflQGiGV3lFsT.jpeg
 
Het aquarium is inmiddels beplant met verschillende soorten Vallisneria, waterpest en mosbollen.. Het geheel is redelijk sluierstaart-proof denk ik ;) Twee Eheim filters pompen 1200 l/u rond.

Fotootje
ExEZT2RtGPEHZl4g2HbTbLEskegYbTo_.jpeg

Grt.
 
Kronkel en Vuur hebben beiden paaipukkels zag ik vandaag. Heb dus toch heertjes..

Is het zo dat je subsoorten van sluierstaarten ook beter met meerdere tegelijk kunt houden? Het is me namelijk opgevallen dat de fantails erg op elkaar betrokken zijn en dat de lionhead enigszins solitair leeft.
 
Omdat die varianten minder zicht hebben, hierdoor elkaar minder goed zien en dus minder actief zijn :)
En je hebt 2 ryukins trouwens denk ik(als je dat nog niet wist ;) )
En geluk dat je 2 mannen hebt. Heb je geen gedoe met paren en extra waterverversen :D
Daarnaast neigen varianten soms om met elkaar op te trekken.
 
Je mag ze nog wel wat meer vetmesten trouwens :D
Dan ontwikkelen ze zich beter
 
Olympus zei:
En je hebt 2 ryukins trouwens denk ik(als je dat nog niet wist ;) )
Ok, dat wist ik niet. Dat zie je aan een 'hump' of niet?
Olympus zei:
Je mag ze nog wel wat meer vetmesten trouwens :D
Dan ontwikkelen ze zich beter
Komt in orde. Eerste weken voorzichtig geweest maar kan nu de bak is ingedraaid meer gaan voeren.

Volstaat een wekelijkse waterwissel van 50%?
 
Top!
Probeer eens 70 procent, kijken hoe de vissen daar op reageren :)

Na ja het zijn typische fantail, ryukin gevalletjes van de LFS ( hele leuke hoor ;) )
Ze zullen wel een klein humpje krijgen en misschien als ze ouder zijn een beetje kopgroei :)
 
Welk merk/type voer kan ik ze het beste geven? Ik geef ze op het moment Tetra Gold Japan (Dennerle Gold, rode muggenlarven en doperwten staan ook regelmatig op het menu) maar daar hebben ze denk ik soms last van (verstopping, raar ogende ontlasting). Men heeft het hier vaak over Hikari?
 
Mooie bak is het geworden hoor!
Ja hikari voer doen die van mij het erg goed op.
Maar ik geef ze ook wel tetra gold hoor voor de afwisseling want ik vind het hikari voer toch best prijzig.
En dan natuurlijk nog genoeg groente en diepvriesvoer :)
 
frederika20 zei:
Mooie bak is het geworden hoor!
Ja hikari voer doen die van mij het erg goed op.
Maar ik geef ze ook wel tetra gold hoor voor de afwisseling want ik vind het hikari voer toch best prijzig.
En dan natuurlijk nog genoeg groente en diepvriesvoer :)
Heb Saki-Hikari Balance S en Hikari Lionhead aan het menu toegevoegd. Smullen maar :)
 
Olympus zei:
Na ja het zijn typische fantail, ryukin gevalletjes van de LFS ( hele leuke hoor ;) )

Helaas waren ze al vergroeid toen ik ze kocht. Bij de lokale dierenwinkel zaten ze met minstens twintig andere visjes in een bak van 60x30. Gelukkig trekken ze wel een beetje bij. Een foto van Kronkel van 10 maart (dag van aanschaf) met daarnaast een foto van vandaag:

OH3ovMunuzZAOGiRHUi2Vq20Kw9_vCDq.jpeg
 
Die ziet er al een stuk beter uit! :)

Keep up met de waterwissels en stop ze maar goed vol met voer :D
En zorg voor lekker veel oppervlaktebeweging of een luchtpompje ofzo. Helpt met de gasuitwisseling van het water en zorgt voor meer zuurstof en doorstroming.
 
Olympus zei:
Keep up met de waterwissels en stop ze maar goed vol met voer :D
En zorg voor lekker veel oppervlaktebeweging of een luchtpompje ofzo. Helpt met de gasuitwisseling van het water en zorgt voor meer zuurstof en doorstroming.
Sinds ik ze Hikari voer, zijn ze wat actiever? Fish on dope :) De uitlopen van de filters zorgen voor genoeg beweging van het water denk ik. W�l is het water wat aan de warme kant (23 graden); ik heb een 12v ventilator gemonteerd op ��n van de kappen om wat warmte afkomstig van de TL's weg te nemen.
 
23 graden is prima hoor ;)
Ze zijn nog jong dus dan is het zelfs fijn voor ze, want dan ontwikkelen ze zich beter.
Is de uitstroom boven water? Het is wel fijn als iets met het wateroppervlak breekt.
 
Merkte vanochtend lichte zwarte verkleuring van een klein gedeelte van de staart en enkele schubben van Kronkel op. Water getest op ammoniak/ammonia maar daar kwam niets bijzonders uit. Water gedeeltelijk ververst. Hij heeft dit eerder gehad (niet op de schubben) en dan trok het dus wel weer weg. Even aankijken weer?
 
Deebo zei:
Olympus zei:
Keep up met de waterwissels en stop ze maar goed vol met voer :D
En zorg voor lekker veel oppervlaktebeweging of een luchtpompje ofzo. Helpt met de gasuitwisseling van het water en zorgt voor meer zuurstof en doorstroming.
Sinds ik ze Hikari voer, zijn ze wat actiever? Fish on dope :) De uitlopen van de filters zorgen voor genoeg beweging van het water denk ik. W�l is het water wat aan de warme kant (23 graden); ik heb een 12v ventilator gemonteerd op ��n van de kappen om wat warmte afkomstig van de TL's weg te nemen.


Doe ze dat buiten ook, ls het water opwarmt?
Grote ventilatoren.?
 
Deebo zei:
Merkte vanochtend lichte zwarte verkleuring van een klein gedeelte van de staart en enkele schubben van Kronkel op. Water getest op ammoniak/ammonia maar daar kwam niets bijzonders uit. Water gedeeltelijk ververst. Hij heeft dit eerder gehad (niet op de schubben) en dan trok het dus wel weer weg. Even aankijken weer?

Ammonia afkomstig van bodem waarschijnlijk?
Zie je vaker namelijk. Het water vlak boven de bodembedekkig is vaak ook slecht doorstroomd dus dan bouwen concentraties zich snel op lijkt mij.
 

Terug
Bovenaan