De groeten uit Eindhoven!


JohnL1978

Well-known member
Lid geworden
4 juni 2019
Berichten
209
Leeftijd
45
Locatie
Eindhoven
Hey hallo allemaal!


Ik ben John 40 jaar en woon dus in Eindhoven.
Op dit moment nog zo groen als gras met deze hobby maar ben me al volop aan het inlezen en uiteraard youtube filmpjes aan het kijken.
Heb me al behoorlijk verdiept in water waardes, verversen en beginnersfouten.
ik vind een zee aquarium echt super mooi maar ga beginnen met een zoetwater aquarium.

Als Aquarium ben ik aan het kijken naar een Juwel Lido 200 (heb meer ruimte om de hoogte in te gaan dan de breedte).
Als de bak goed opgestart is (minimaal 3 weken) wil ik er een goede schoonmaakploeg in, guppy`s en molly`s om ervaring op te doen.
Als deze goed blijven deze op termijn voor wat meer uitdagendere vissen te vervangen :).
Beplanting en aquascaping heb ik nog geen idee van maar zit te denken aan een comby van hout en steen en te beginnen met snelgroeiende planten.
Setting wordt denk ik een beetje zuid amerikaans.


Ik zag al dat het een actief forum is dus heb er zeker zin in!
 
Welkom! Het forum is inderdaad erg actief en je zal er zeker als starter veel aan hebben! Vooral veel vragen en lezen!
Veel plezier!
 
Dank je wel Leyolm, Had de FAQ al doorgenomen. Vind ook de filmpjes van NIckey op YouTube erg goed :)
Ben wel benieuwd wat jullie van mijn keuze voor de Lido 200 en de visjes vinden :)
 
Welkom, voor een goed visbestandadvies kun je beter even een apart topic starten want molly's hebben zout nodig maar guppen niet, en denk na over je bestand voor je de bak inricht want legio aquariumbewoners kunnen niet op een grindbodem
 
Goede tip nicolientje! Heb je nog tips voor me hoe ik weet welke vissen welke ondergrond fijn vinden of heb je een idee wat een goede universele ondergrond kan zijn?
 
Ik zou er een apart topic voor starten voor die vragen over je vissen, qua bodem word vaak filterzand van Hornbach of de Wildkamp geadviseerd, daar kunnen alle vissen op gehouden worden
 
Dank jullie wel! Ben nog niet gestart omdat ik de start samen met iemand zou doen maar dat lukt door omstandigheden even niet.
 
Zo eindelijk is het zo ver! Ik ben begonnen met het daadwerkelijk bouwen. Omdat ik per dag niet zo heel veel tijd heb ben ik ngo niet zo heel ver maar wil jullie toch graag laten zien hoever ik nu ben. Uiteraard doen we dat met foto`s!
 

Bijlagen

  • Foto 1.jpg
    Foto 1.jpg
    174.9 KB · Weergaven: 54
  • Foto 2.jpeg
    Foto 2.jpeg
    25.5 KB · Weergaven: 62
  • Foto 3.jpeg
    Foto 3.jpeg
    97.8 KB · Weergaven: 52
  • Foto 4.jpeg
    Foto 4.jpeg
    113.6 KB · Weergaven: 60
  • Foto 5.jpeg
    Foto 5.jpeg
    83.7 KB · Weergaven: 51
Nee nog niet Cedric. Zal me daar even in verdiepen. Vond het wel tof om dat een beetje bij te houden. Volgende uitdaging is aquascape :)
 
Ik heb gelezen dat Hout mogelijk het water geel kleurt. ik vind dat niet mooi. Hebben jullie nog tips hoe dit te voorkomen/op te lossen?
 
Voorkomen kan niet, geduld en veel water verversen wel, of purigen in je filter doen.
(de link is maar een voorbeeld, goedkoper bij de Chinees en de hoeveelheid afhankelijk naar de grootte van je bak)
 
Had inderdaad al wat gelezen over purigen. Wat is jullie mening daarover?
 
Had inderdaad al wat gelezen over purigen. Wat is jullie mening daarover?
Als ik er twijfel over had had ik het niet geadviseerd :D
Maar, niet al het hout geeft af of niet veel, misschien beter eerst aankijken voordat je wat gaat doen wat achteraf onnodig blijkt.
 

Terug
Bovenaan