Wat is er nieuw

De hoogte in

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
M

mss

Guest
Hallo,

Ben ver weg van een planten expert en heb enkel met de wat gemiddelde planten gewerkt in de aquarium hobby.

Ben op zoek naar een plant die echt flink HOOG groeit over de 60 Cm.
liefst een Amerikaanse soort (ZA) maar mocht het uit een andere land komen dan is het maar zo. En die het ook doet als hij boven het water uit groeit.

Ik hoop dat jullie mij hierin kunnen helpen.

S.k

Mijn Heteranthera zosterifolia staat inmiddels 55 cm hoog. Geen idee wat 'ie gaat doen als hij boven het water uitkomt, maar ik kan even wachten met snoeien om daarachter te komen.

Jones zei:
Mijn Heteranthera zosterifolia staat inmiddels 55 cm hoog. Geen idee wat 'ie gaat doen als hij boven het water uitkomt, maar ik kan even wachten met snoeien om daarachter te komen.

Als hij boven water komt gaat hij bloeien met hele kleine blauwe bloemtjes

Afbeelding107.jpg

Aha, nou daar heb je het mss. Komt nog uit Zuid-Amerika ook. 😉

Bedankt, AquaVISie!

Staat al bij me lijstje, Thanks nog meer mensen die me kunnen helpen.

En iemand ervaring met Crinum Natans ben me bewust is een Aziatisch plantje maar gezien zijn aangegeven lengte is hij voor mij vrij intressant

Bekijk Echinodorus cordifolius eens.

~ Ivo

@Ivo, Geen lelijk plant maar hij wordt ook nog eens vrij breed, dat is nu juist net niet waar ik naar op zoek was.

Toch bedankt

Vallisneria soorten, aponogeton soorten, er zijn verschillende soorten planten die erg lange bladeren krijgen. Die groeien welliswaar niet de bak uit, maar worden wel degelijk zo hoog.

Jones zei:

Bedankt, AquaVISie!

Ja, toevallig dat ik het een keer heb meegemaakt, daarom wist ik het. Ben daarna op zoek gegaan naar een foto op internet en deze gevonden

Overigens heb ik ook nog een paar foto's (wel van mij in dit geval) van de bloeiwijze van de Hydrocotyle leucocephala (Braziliaanse klimop), ook een snelle groeier uit Zuid Amerika

b-DPgG7ZWnaSgcpwKeRmoXPGIT3-xlH7.jpeg

De HL wil ik absoluut toevoegen erg mooi plantje.

Lobelia cardinalis?

@Saskia, Dankje is niet echt mijn soort plant. Iemand anders nog idee�n

Mooi, AquaVISie. Heel bijzonder.

AquaVISie zei:
Jones zei:

Bedankt, AquaVISie!

Ja, toevallig dat ik het een keer heb meegemaakt, daarom wist ik het. Ben daarna op zoek gegaan naar een foto op internet en deze gevonden

Overigens heb ik ook nog een paar foto's (wel van mij in dit geval) van de bloeiwijze van de Hydrocotyle leucocephala (Braziliaanse klimop), ook een snelle groeier uit Zuid Amerika

Wauw! Ik wist echt niet dat dat zo'n grote plant werd :| Ik dacht dat dat een klein plantje bleef met een paar sprietjes o.O

Klein zeg je ???

Nee hoor, echt niet. Zo ziet hij er uit zoals het moet zijn :

ZYnxqFmVwc2xGW2GIdNPNU7uj-zMu_JS.jpeg

Fantastisch aan de randen van je aquarium

AquaVISie zei:
Fantastisch aan de randen van je aquarium
Ook een leuke plant om te laten drijven of tussen het hout te klemmen 😉 Dan groeit hij ook uitstekend verder.

Zo gek vind ik de termen 'klein' en 'sprietjes' nu ook weer niet.
Uit de winkel is het inderdaad nog niet veel. Moet echt even aanslaan voordat het van die flinke vossen worden 😉

~ Ivo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan