Wat is er nieuw

De Juwel Primo 70 van Ridaro

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ridaro
  • Startdatum Startdatum
R

Ridaro

Guest
Hoi iedereen, sinds ik afgelopen zomer na een aantal jaar weer begonnen ben met een klein aquarium (Juwel Vio 40) ben ik in aanraking gekomen met dit forum. En na een tijd veel gelezen en geleerd te hebben leek het me leuk om ook een foto album te beginnen. Zoal ik al zei had ik tot nu toe een Vio 40 die er zo uitzag:

IMG_20161213_083740.jpg

Echter vond ik het visbestand wat te groot en kon ik voor een mooi prijs een Juwel Primo 70 krijgen. En vanmiddag had ik eindelijk de tijd om de inhoud van het kleine bakje over te zetten naar de nieuwe.

IMG_20161218_162720.jpg

Eerst nieuw grind afgespoeld en geplaatst, daarna mijn 2 grote stukken hout (na enkele dagen weken en afspoelen) toegevoegd.

IMG_20161218_171159.jpg

Daarna gedeeltelijk vullen met water en vervolgens beplanting overgezet.

IMG_20161218_183211.jpg

Verder gevuld met water en filter aangebracht.

Vervolgens heb ik het aangedurft om het visbestand na enkele uren over te zetten omdat ik zoveel mogelijk water vanuit de oude bak heb hergebruikt in de nieuwe bak. Het bestand is als volgt:
- 8x Kardinaal Tetra
- 9x Chrystal Red garnaal
- 2x Neritina slak
- 1x Betta Splendens man
- 2x Algeneter waarvan ik de naam vergeten ben, dus wie het weet mag het zeggen 🙂
IMG_20161218_215039.jpg

Nu moet de beplanting verder groeien en misschien nog wat extra planten erin. Ook ga ik nog eens goed nadenken over eventueel wat extra bewoners eraan toe te voegen.
Dit was het tot zover, binnenkort zal ik nog wat betere foto's uploaden.

Erg leuk ingericht met dat grote stuk hout zo!

Heb zelf ook dit aquarium, maar wel direct het filter vervangen voor een ander soort.

Deze is namelijk verre van garnalenproof en ik vond hem ook zeer onhandig in gebruik.

Leuke bak zo en ik denk dat je garnalen ook flink wat mos wel weten te waarderen. Die filter zou ik niet houden want daar raak je vast veel jonge garnalen in kwijt denk ik. Zelf heb ik in dat soort bakjes de Aquael Mini Pat.
Verder hoop ik dat de Betta de garnalen met rust laat want soms hoor je andere verhalen namelijk.

Bedankt voor de tips over het vervangen van de filter, daar ga ik zeker eens naar kijken binnenkort... Verder heb ik wel wat javamosmos in de bak zitten (op het uitstekende stuk hout en rechts achterin, maar het niet goed zichtbaar) en rechts achterin liggen ook nog 2 mosballen.
Mijn betta heeft de garnalen gelukkig nog nooit echt achterna gezeten.

Algeneter lijkt mij een Ancistrus cf cirrhosus, weet het wel zeker eigenlijk🙂
worden wel zo´n 12-13cm. dus wel net wat te groot voor de bak. zeker als je er 2 hebt 😉

verder vind ik m leuk ingericht.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan