R
Ridaro
Guest
Hoi iedereen, sinds ik afgelopen zomer na een aantal jaar weer begonnen ben met een klein aquarium (Juwel Vio 40) ben ik in aanraking gekomen met dit forum. En na een tijd veel gelezen en geleerd te hebben leek het me leuk om ook een foto album te beginnen. Zoal ik al zei had ik tot nu toe een Vio 40 die er zo uitzag:
Echter vond ik het visbestand wat te groot en kon ik voor een mooi prijs een Juwel Primo 70 krijgen. En vanmiddag had ik eindelijk de tijd om de inhoud van het kleine bakje over te zetten naar de nieuwe.
Eerst nieuw grind afgespoeld en geplaatst, daarna mijn 2 grote stukken hout (na enkele dagen weken en afspoelen) toegevoegd.
Daarna gedeeltelijk vullen met water en vervolgens beplanting overgezet.
Verder gevuld met water en filter aangebracht.
Vervolgens heb ik het aangedurft om het visbestand na enkele uren over te zetten omdat ik zoveel mogelijk water vanuit de oude bak heb hergebruikt in de nieuwe bak. Het bestand is als volgt:
- 8x Kardinaal Tetra
- 9x Chrystal Red garnaal
- 2x Neritina slak
- 1x Betta Splendens man
- 2x Algeneter waarvan ik de naam vergeten ben, dus wie het weet mag het zeggen 🙂
Nu moet de beplanting verder groeien en misschien nog wat extra planten erin. Ook ga ik nog eens goed nadenken over eventueel wat extra bewoners eraan toe te voegen.
Dit was het tot zover, binnenkort zal ik nog wat betere foto's uploaden.
Echter vond ik het visbestand wat te groot en kon ik voor een mooi prijs een Juwel Primo 70 krijgen. En vanmiddag had ik eindelijk de tijd om de inhoud van het kleine bakje over te zetten naar de nieuwe.
Eerst nieuw grind afgespoeld en geplaatst, daarna mijn 2 grote stukken hout (na enkele dagen weken en afspoelen) toegevoegd.
Daarna gedeeltelijk vullen met water en vervolgens beplanting overgezet.
Verder gevuld met water en filter aangebracht.
Vervolgens heb ik het aangedurft om het visbestand na enkele uren over te zetten omdat ik zoveel mogelijk water vanuit de oude bak heb hergebruikt in de nieuwe bak. Het bestand is als volgt:
- 8x Kardinaal Tetra
- 9x Chrystal Red garnaal
- 2x Neritina slak
- 1x Betta Splendens man
- 2x Algeneter waarvan ik de naam vergeten ben, dus wie het weet mag het zeggen 🙂
Nu moet de beplanting verder groeien en misschien nog wat extra planten erin. Ook ga ik nog eens goed nadenken over eventueel wat extra bewoners eraan toe te voegen.
Dit was het tot zover, binnenkort zal ik nog wat betere foto's uploaden.