Fotoalbum van blackmoor (Daan)


pantsermeervallen = oa cory´s
harnasmervallen = L-nummers (de "algeneters")

zo heb ik t iig begrepen :)

maar er zijn wel een klein aantal soorten die kleiner blijven dan 10cm geloof ik.

zoek anders www.planetcatfish.com even door.

wat zwemt er nu allemaal in je bak rond?
 
Ja dan heb je de bodem idd nog vrij....

Cory´s zijn altijd leuk en anders toch een harem dwergcichliden? had je je daar al eens in verdiept?

Kuhli´s kan ook maar vraag me af hoe vaak je ze ziet :)
 
Ja dan heb je de bodem idd nog vrij....

Cory´s zijn altijd leuk en anders toch een harem dwergcichliden? had je je daar al eens in verdiept?

Kuhli´s kan ook maar vraag me af hoe vaak je ze ziet :)

Zal me eens verdiepen daarin, maar voor corry's moet ik dan iniedergeval een zandstukje maken toch?
 
is voor de meeste dwergcichliden ook wel gewenst.

maar niets moet alles kan, als jij maar geen scherp grind hebt is het goed.
 
Hier 2 L104 in mijn 80cm bak. Nu al bijna 2 jaar in de bak en nog steeds een mooi, kleiner formaat. Foto's zijn wel in mijn foto-album te vinden :D
 
Ik zal er eens naar vragen bij de lfs, gelijk als ik ook diepvriesvoer ga halen. Maar om nou een uur in de auto te zitten als ik ook ontzettend leuke c. hastatusjes kan halen bij de lfs...:D
 
Oei dat is lang geleden.
Nee ik heb toen het grind vervangen door zand.
Wat trouwens een enorme klus was.
Ik heb namelijk de bak instand gelaten, grind op een plek afhevelen en vervangen door zand. plek voor plek.
Heeft weken geduurd voor ik het redelijk weghad.

Bedankt dat je me hier aan opgewezen hebt :stom:
 
Hmm, lijkt mij niet ideaal, alles vervangen... Tja, maar ik wil ook niet elke maand weer een zandtrandje opnieuw aanleggen
 
Gezien dat dat je nog geen antwoord hebt gehad, deze kunnen naar mijn ervaring alleen. Hier houd ik er althans al een jaar 1 solitair in mijn rio 180.
Druk aan het werk... Ja, kunnen idd alleen zoals @Jarne al aangeeft! Heb er destijds eigenlijk 2 gehaald, voornamelijk voor de prijs. Mocht er dan 1 toch niet de rit naar huis overleven (gehaald op de vivariumbeurs) na zo'n dag daar, had ik er iig nog 1 over. Beide hebben het allemaal overleeft en ondanks dat je ze niet heel veel ziet, juist des te gaver als je ze wel weer even ziet :D
 
Druk aan het werk... Ja, kunnen idd alleen zoals @Jarne al aangeeft! Heb er destijds eigenlijk 2 gehaald, voornamelijk voor de prijs. Mocht er dan 1 toch niet de rit naar huis overleven (gehaald op de vivariumbeurs) na zo'n dag daar, had ik er iig nog 1 over. Beide hebben het allemaal overleeft en ondanks dat je ze niet heel veel ziet, juist des te gaver als je ze wel weer even ziet :D
Waren ze op de beurs veeel goedkoper dan?
 
Om daad bij het woord te zetten, zak zand staat klaar en ik heb twee pakjes diepvriesmix gekocht. Ga straks voeren, ik zal kijken of ik een filmpje kan maken!
 
Lange pvc buis trechter erop en zand in gieten .
Met de onderzijde van de buis kan je precies mikken waar je het zand wil krijgen .
 
Lange pvc buis trechter erop en zand in gieten .
Met de onderzijde van de buis kan je precies mikken waar je het zand wil krijgen .

Eerst schotjes plaatsen en grind afzuigen:D Maar een heel goede tip hoor Stefan!

Het komt hierzo:
IMG_4806.JPG
 
Wow, da's veel goedkoper idd!
Kwam eigenlijk destijds (vivarium 2015) voornamelijk voor de goldstripe. Wel beetje aan het kijken naar een L-nummer omdat ik ze altijd wel leuk vond, maar eigenlijk nooit een kleinere vis gevonden voor een goede prijs. Liefst zo rond de 5 euro, mochten ze de terugreis toch niet overleven... Toevallig deze vissen tegen gekomen dus erg blij mee! Sindsdien flink gegroeid, maar nog steeds een mooi, kleinere maat. Uiteraard daar wel even op internet gezocht naar de info voordat ik de vissen heb aangeschaft, voordat ze te groot zouden worden. Vind ik dan ook weer zonde
 

Terug
Bovenaan