Fotoalbum van blackmoor (Daan)


Et voila, bak is nog een beetje wazig, maar ziet er zo wel strak uit!
IMG_4862.JPG
IMG_4863.JPG
 
Zit er wel chloor in het water?
Er zijn niet veel plaatsen meer in NL waar chloor in het water zit.
 
Bak ziet er goed uit hoor! Zandstrandje is ook goed gelukt zo te zien. Ga je uiteindelijk de hele bodem vervangen of blijft het bij het strandje?
 
Bak ziet er goed uit hoor! Zandstrandje is ook goed gelukt zo te zien. Ga je uiteindelijk de hele bodem vervangen of blijft het bij het strandje?

Blijft bij een strandje, voorlopig iniedergeval. Veels te veel werk om alles te doen.... Nee, lekker bij grind laten komend jaar:D
 
Leek me ook al veel werk om alles te vervangen, maar je weet maar nooit :D Ik denk in ieder geval dat toekomstige Corydoras vast blij zijn met het strandje.
 
Heel mooi je bak Daan maar je kan beter al het oude grind uit het hoekje halen want nu heb je grote kans op bodemrot daar.
 
Heel mooi je bak Daan maar je kan beter al het oude grind uit het hoekje halen want nu heb je grote kans op bodemrot daar.

Bedank John! Maar hoe bedoel je precies, er zit een bakje onder hè, en maar een heel klein beetje grind. De rand van het bakje is opgevuld met een laagje van 2mm dik grind, dat zie je op de foto. Anders zou je het zwarte bakje zien
 
Mooie groene bak!
Maar ik ben benieuwd of in de loop van de tijd het zand niet tussen het grind zal zakken...
Dat gebeurde bij mij toen eens.
 
Vind het wel iets hebben dat alleen dat stukje gevuld is met zand ipv de hele bak, het steekt lekker af.
Is erg mooi geworden zo.
Wat je alleen nog moet doen is de vissen leren om naar dat stuk te zwemmen als ze op de foto gaan :D
 
Mooie groene bak!
Maar ik ben benieuwd of in de loop van de tijd het zand niet tussen het grind zal zakken...
Dat gebeurde bij mij toen eens.

Bedankt Deesje! Ja een deel aan de rand zal er wel doorheen zakken denk ik en ik zal het eens in de zoveel tijd moeten bijvullen, maar ik neem een van de kleinste soorten corry's en die zullen wek niet alles in één week wegbuldozeren uit het bakje:D

Vind het wel iets hebben dat alleen dat stukje gevuld is met zand ipv de hele bak, het steekt lekker af.
Is erg mooi geworden zo.
Wat je alleen nog moet doen is de vissen leren om naar dat stuk te zwemmen als ze op de foto gaan :D

Bedankt Peter ! Het steekt idd leuk af bij de rest, ook omdat het wat lichter is. Heb nog wel een boel over, tja, dat moet maar in nóg een bakje komen:D Heb er al 4 nieuwe (!) bij een kweker op 't oog:D

Gewoon gericht in die hoek gaan voeren:D

Edit: Denk dat ik ook maar zoiets in mn bak ga plaatsen. Mis het beetje zand toch wel

Stond ook wel leuk idd in jouw bak Mike! Maar ik denk dat als ik steeds in die hoek voer, er wel meer kans zal zijn op bodemrot....:br: Maar voor de corry's doe ik dat natuurlijk wel, maar de betta en de rest kan ook op een andere plek:D
Kunnen de corry's er nu eigenlijk al bij? Of nog even wachten?

Erg mooi hoor. Ik hou wel van dat aqua-jungel.

Groeten Bob

Thanks Bob! Ik heb ook altijd nieuwe planten op 't ook (hum.... de Nymphoides sp. Taiwan:D) Dus dan is het niet gek als het al snel erg vol staat:D

Mooi geworden, zo!

:daisy::daisy:
Heel mooi! Ziet er erg natuurlijk uit :)

Bedankt Christian! Maar het is wel een bak vol met planten en vissen uit veel verschillende landen:D Maar er komt nog wel een biotoop bakje bij hoor:D
 
Stond ook wel leuk idd in jouw bak Mike! Maar ik denk dat als ik steeds in die hoek voer, er wel meer kans zal zijn op bodemrot....:br: Maar voor de corry's doe ik dat natuurlijk wel, maar de betta en de rest kan ook op een andere plek:D
Ik denk dat als je cory's eenmaal weten dat er daar gevoerd wordt, ze daar ook het zand zullen zeven op zoek naar voedsel als er niet gevoerd wordt. Desnoods af en toe met het schoonmaken van je bak even met je vinger er door. Wat betreft dat zand hier, wil het wel graag maar weet niet zo goed waar. Achteraf had ik het liefst een paadje van voor schuin naar achteren gewild waar de 2 stukken hout bij elkaar komen. Is nu achteraf alleen wat lastig, maar wie weet. Heb laatste week van aug nog een weekje vakantie. Als ik niet weg ga, mss er maar even mee bezig :D
 
Ik denk dat als je cory's eenmaal weten dat er daar gevoerd wordt, ze daar ook het zand zullen zeven op zoek naar voedsel als er niet gevoerd wordt.
Ze zullen het vermoedelijk inderdaad snel door hebben. Zodra ik de klep open doe om de manen te voeren verschijnen de cory's massaal onder die vaste voerplek om granulaat dat naar beneden valt op te eten. Dat hadden ze echt snel door.
 
Ze zullen het vermoedelijk inderdaad snel door hebben. Zodra ik de klep open doe om de manen te voeren verschijnen de cory's massaal onder die vaste voerplek om granulaat dat naar beneden valt op te eten. Dat hadden ze echt snel door.

Ze worden hier wel steeds nieuwsgieriger, maar nu blijkt des te meer wat voor een schuwe soort ik eigenlijk heb. Al gaat het steeds beter :)
 
Nog een filmpje!



En een foto van een hongerig visje met een muggenlarf in zijn mond
IMG_4883.JPG
 
Leuk! Zo te zien hebben ze het wel allemaal naar hun zin! Gave foto van het visje met de muggenlarf, dat je dat zo in beeld hebt gekregen :)
 
Leuk! Zo te zien hebben ze het wel allemaal naar hun zin! Gave foto van het visje met de muggenlarf, dat je dat zo in beeld hebt gekregen :)

Bedankt! Ze zijn idd blij en heel nieuwsgierig! Jammergenoeg was die foto niet scherp en ik schoot er een aantal maar op de volgende had hij hem al doorgeslikt!
 
Bedankt! Ze zijn idd blij en heel nieuwsgierig! Jammergenoeg was die foto niet scherp en ik schoot er een aantal maar op de volgende had hij hem al doorgeslikt!

We weten allebei hoe klein de vuurtjes zijn dus ik blijf het knap vinden. Ik krijg het met mijn camera niet klaar hoor
 

Terug
Bovenaan