De keuze is te reuze


Scalari

Well-known member
Lid geworden
14 februari 2009
Berichten
1,153
Leeftijd
65
Locatie
Gorredijk
Ik zit met een soort probleem dames en heren, vrienden en vriendinnen..

Want wat ga ik ik in dat Hom60 bakje zetten, keuzes, keuzes...
Want na goed nagedacht te hebben gaat meneer de Betta gewoon mee naar de grote bak
het beestje heeft het zichtbaar naar zijn zin, en is veel te nieuwsgierig om uit de kudde te pikken
En nee ik wil toch maar niet kweken, dan is het kereltje zowiezo binnen de kortste keren opgebrand

En toen kwam de hamvraag en helaas, ik kan niks bedenken, want al wat ik wel bedenk zie en weet ik dat ze allemaal de hele ruimte gebruiken
Ik heb hele 2 mooie platys mahjah hoe snel is dat bakje te klein of een zooitje CPO's ook altijd leuk om te zien, miss een paar kikkertjes erbij ??
Ook nog een zooitje Kuhli's ohja dat wordt lachen om die te vangen, sooooow die zijn snel..

Ergens in de verte neig ik naar Plaatjes maar is dat bakje daar niet te klein voor ??

keuzes keuzes...
ik kom er niet uit
 
Groepje habrosus dwergcorydoras op de bodem en dan de muskietrasboras een groepje voor de middenzone.

Plaatjes zijn hele drukke zwemmers die gaan zo'n bakje niet waarderen naar mijn mening, cpo's zou kunnen wel zorgen voor veel schuilplekken want dan overleeft het jonge grut want ouder dan 2 jaar worden ze niet, kikkers ben ik onbekend mee voor in een aquarium
 
Het bakje in kwestie
staat inmiddels op week 4 te kauwen..

20201125_211329.jpg
 
Kreeftjes icm een betta gaat geheid voor kapotte vinnen zorgen.
Platys zijn te druk idd
Betta maakt je keuze lastig. Het kan goedgaan met een ander schooltje, maar je ziet ook vaak dat het misgaat. Corydoras zijn meestal wel een optie, omdat die in een andere waterlaag zwemmen.

Boraras soortjes is heel gaaf, maar niet met een betta. Daar zijn ze te klein voor.

Waarom meneer niet in zn eigen bak houden? Maakt de keuze voor de home stuk groter
 
@Killerfish

Mijn Betta zit in de grote bak en de nog wat grotere bak staat in de laatste fase op tafel
En toen kwam dat Home bakje met slakken (die 99%) dood waren ertussen door en als dusdanig had ik ineens de luxe van en een grote en een kleine
In eerste instantie dacht ik, Yeeeeah Betta kweek, maar na een stevig gesprek met mijzelf, wil ik meneertje gewoon meeverhuizen naar de grotere bak
Het beestje geniet zichtbaar en zit overal met de neus bovenop en fladdert door de hele ruimte..

Dus terug bij af, een inmiddels steriel leeg Home60 bakje en zou leuk zijn als daar wat leuks in kwam (ook qua ruimte verhouding, want het ding is krap aan 42 liter netto)
Eigenlijk onvoldoende groot om in water lagen te denken

Maar na alweer een nachtje slapen, begin ik wel te denken dat CPOtjes ook wel heel leuk zou zijn, en daar zou dit bakje zeer zeker ook geschikt voor zijn
Moet me alleen omtrent de kreeftjes nog wat inlezen, waardes planten etc..
heb er een pracht anubis in staan dat ze die niet in duuzend stukjes gaan lopen knutselen he

animation loop GIF by Katy_Beveridge_Studio
 
Ik denk dat de cpo wel de planten met rust laat maar dan zou ik geen medebewoners nemen wat ook ik heb de ervaring dat het etters kunnen zijn die graag vinnen bijten/knippen.
 
DIe CPO's zijn leuk hoor, als ze echt een bak voor zichzelf hebben.
zie het te vaak misgaan met geknipte vinnen of zelfs dode vissen als gevolg.

Kikkers moet je gericht voeren omdat ze weinig zien en zo dom zijn als het achtereind van een varken.
Ook dat is met medebewoners niet handig, tevens kunnen ook kikkers (aldan niet bewust) de neiging hebben in andere bewoners te happen.

de combinatie Betta/Corydora is altijd wel een goede, bij mij ging het ook goed met Rasbora Hengeli erbij (maar ook dat kan dus anders zijn).
 
Kikkers moet je gericht voeren omdat ze weinig zien en zo dom zijn als het achtereind van een varken.
Haha, mooi omschreven en ik heb ze ook jaren gehad en gebruikte een voerschaaltje en daar kwamen ze dan wel op af of levendvoer. Toch waren het meesters in het vangen van levendvoer ondanks hun slechte ogen.
 
CPO's kunnen prima met andere bewoners is mijn persoonlijke ervaring, heb ze eerst in een gezeldschapsbak gehad en daar lieten z ealle bewoners (op d ewaaierhandgarnaal na😥 die ik daardoor heb moeten euthaniseren) met rust, zelfs d ealbino corydoras lieten z emet rust (daar denderden de kreeftjes gewoon overheen en de corydoras deden net of ze niks door hadden:LOL: ) en z elaten je beplanting met rust met uitzondering van mosjes, die knippen ze fijn
 
Ik denk dat het inderdaad kreeftjes gaan worden
enkelt jammert en allenigt

Die zitten hier bij de LFS voor 7,50 ps in de bak, volgens mij is een euro of 2 - 2,50 reël toch ?
 
Woei..

zou het daarom Home 60 heten ??
voor 60 euri kreeft, bliksem daddadada is nog duurder dan Seafoods in Scheveningen
 
Nou ik moest toch nog om een hoeklijntje..
toch ffies geloerd naar kreeftjes, nou ik had 2 handen nodig om mijn onderkaak weer omhoog te klappen..
'Nee meneer die hebben we alleen op bestelling, maar dan moet u wel vooruit betalen, ze zijn € 20 euro per stuk'

Pffffffffffffffff
 

Terug
Bovenaan