Wat is er nieuw

De laatste hoop van An Vrolijk

• Onderwerp starter Onderwerp starter An Vrolijk
  • Startdatum Startdatum
A

An Vrolijk

Guest
Nadat ik alle bakken weg had gedaan op de meterbakken na, had ik wel zoiets van, ik wil het nog 1 keertje proberen met CRtjes,
Bakje ingericht, lekker laten indraaien en sinds gisteren zitten er 10 van die leuke roodwitte schatjes in.

831635_0_82_20141026_11.jpg

391673_0_82_20141026_11.jpg

236583_0_82_20141026_11.jpg

Ik wilde eigenlijk een bakje erin maken voor het voer op te doen, nou dat gaat dus echt geen zin hebben hahaha

758198_0_82_20141026_12.jpg

Leuk ingericht!

Wel een vraagje: zitten ze op een pH-verlagende bodem en zijn dat kalkhoudende stenen?

ze zitten op een akadama bodem, en tis idd ardenner breuksteen waarvan iedereen zegt dat die geen kalk afgeven maar zal zo ff een fles azijn bij de buurvrouw halen

Leuk bakje zo met die Lotus hoor An.
Hopen dat het nu goed komt en dat ze snel gaan kweken.

Ik heb maar ff de stenen eruit gehaald morgen ff azijn halen en testen, Tjah dom van mij maar omdat ik het in meerdere bakken gezien had........

Heb zelf ook ardenner breuksteen en een fles azijn over gegoten, resultaat: geen kalk.

Heb er hier ook azijn overgedaan, het bruisde een heeeeeeeeeeel klein beetje moest echt goed luisteren om wat te horen, maar jah ik neem nu liever geen risico, dus laat ze er ff uit, in iedere steen zit denk ik wel een kleine hoeveelheid kalk, zo met mn boerenverstand bedacht...

Kokend water er over en terug zetten, geen probleem.
En natuurlijk ons op de hoogte houden met foto's...hahaha

Dan valt het gelukkig mee An,zijn waarschijnlijk dus 2 varianten van die breuksteen want zag laatst dat het gigantisch ging bruisen met zo'n azijntest.

Leuk bakje Anneke.
Apart ingericht met de stenen en rode lotus.
Mooi die garnalen, vooral de gele 🙂

ja maar nog steeds geen eitjes, dat vind ik wel heel jammer, of ik ben te ongeduldig dat zou ook nog kunnen

Yessssss vandaag eitjesssssss. Zal morgen foto plaatsen, weet niet hoe dat moet en of het kan met de mobiel

En toen waren alle 2 de dames met eitjesssssss

ben alleen vergeten hoelang het duurt tot er babietjes zijn, maar dat zullen we wel zien

Leuk An.Duurt dacht ik 3 a 4 weken.
Hier meestal tegen de 4 weken aan als ik me goed herinner.

Dat is geweldig An!
Beetje afhankelijk van de temperatuur maar 4 weken is wel gemiddeld idd of je moet de verwarming flink hoger zetten,niet te hoog want anders hedde gekookte eitjes! 😉

An Vrolijk zei:
En toen waren alle 2 de dames met eitjesssssss

ben alleen vergeten hoelang het duurt tot er babietjes zijn, maar dat zullen we wel zien

En toen bleken er ineens 4 dametjes in te zitten....hahaha

Zo zie je maar �Hope is alway�s the last too die� Als je iets wil niet te makkelijk opgeven.

nee ik ben het vergeten op te schrijven, maar de eerste jongen zullen nu niet meer lang duren denk ik, al worden de hoeveelheden eitjes wel steeds minder bij de dames maar dat is niet zo heel erg, dat zal steeds beterder worden hoe vaker ze eitjes hebben, ik had begrepen dat ze nog relatief jong zijn, dus ze moeten het nog leren....

839692_0_82_20141214_11.jpg

471461_0_82_20141214_15.jpg

536422_0_82_20141214_11.jpg

Misschien krijgen we wel kerstbabies dat zou wel leuk zijn, de eerste zouden zo onderhand wel moeten komen nu

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan