Wat is er nieuw

De Meterbak van Petra WM

• Onderwerp starter Onderwerp starter Petra WM
  • Startdatum Startdatum
P

Petra WM

Guest
Het gaat er nu eindelijk van komen.
De meterbak (100 br x 40 h x 30 d) staat op z'n plek, muurtje erin voor hoogteverschil ... straks zand, grind en water.

Het muurtje is van stukken graniet gemaakt. (m'n zwager zit in de natuursteen)
Getest op kalk met zoutzuur, want met onze waterhardheid wil je niet nog harder water! Zat geen kalk in.

o08q9x.gif

2qlzsr4.gif

Mooi begin,ik ben benieuwd hoe het verder gaat worden!
Succes.

Succes ben benieuwd, vanwaar de keuze voor zo'n ondiepe bak?..

Ga zeker volgen

ow gaaf die muurtjes!
ben heel benieuwd hoe het gaat worden

Ziet er idd leuk uit zo ben benieuwd hoe ie wordt in ieder geval leuk bedacht die muurtjes zo!!

Dank allen!

mss: niet bewust voor gekozen. Die vond ik op marktplaats.

Ik ook. Sowiso maakt hoogteverschil een bak snel aantrekklijker. Dit soort muurtjes is wel heel leuk in een Hollandse stijl bak.

Veel plezier met inrichten, ik ben benieuwd wat je er van gaat maken!

Vandaag zand, grind en water erin gedaan. Daar gaan heel wat emmertjes in.

stNql4ERDQU9zeLPQ0Jr7Tb3IOqyvWuB.jpeg

2jcdo5j.gif

En dan het filter aansluiten... een Eheim 2213... pfff... maakte eerst een klere herrie. Had ik de in- en uitstroom slangen verkeerd. Omgedraaid en toen ging het goed. Was wel een heel waterballet!
Maar het is gelukt!
mk99py.gif

Leuk zo met die terrassen!! Ben benieuwd hoe de bak zich verder ontwikkeld, succes!

Mooi hoor.Maar wat betreft de diepte, het is toch een Juwel?Zo ondiep zijn die toch niet..

Dit is volgensmij een van de juwel rekord series . Die zijn maar 30 cm diep. De rio 180 van juwel is wel 40 cm diep.

Het inderdaad een Juwel. Welk type weet ik niet, heb 'm via marktplaats gekocht. Staat iets van Monolux op de sticker op de deksel. Maar dat staat ook op mijn 60x30x30 bak. Er heeft ook zo'n ingebouwd filter ingezeten, maar die was er al uit.

Monolux betekend dat het een enkele tl heeft, er bestaat ook duolux dus 2 tl's!!
En wat betrefd welke juwel het is de juwel rekord 800 volgens mij ( weet het bijna zeker) dit kan je zien aan de kap...
Dus volgens mij ook geen meter maar 80cm breed
Maar ik kan het mis hebben.. ben benieuwd zit er belovend uit!

Begint er al leuk uit te zien!

Holynoise1977: Hij is absoluut 1 meter breed. Meten kunnen we wel 😀

Plantjes erin. Stuk hout verplaatst, vond het daar toch beter.
Rechts moet ook nog iets komen... ik denk een stuk hout.

NV6VP4gRtpWcE5cf8bs66XZKT-Kcq2Ty.jpeg

NV6VP4gRtpWcE5cf8bs66XZKT-Kcq2Ty.jpeg

Wauw, wat ontzettend leuk met die terrasjes zo!

Mooie bak! Leuk gedaan.

wat superleuk! dat ga ik ooooooit ook eens proberen hahaha

Heel speels zo, dit is echt een heel mooi begin!

Bedankt allemaal ^__^
Tijd voor een update.
Met achtergrond (poster) lijkt het alweer wat beter.

Er zitten ook al wat bewoners in. Schrik niet, geen vissen. Er zijn met de planten wat slakjes meegekomen. Ook wat punt/toren slakjes, en die zijn dan weer nuttig voor de bodem.
Ik hoop dat dat goed gaat.

33ynqy0.gif

Nog wat blad op het strandje en hij is perfect 😉 nee zonder dollen erg leuk gedaan

Hele leuke inrichting!
Ben benieuwd naar hoe dit vordert!

Hij staat er prachtig bij inderdaad.
Laat de boel maar lekker groeien!

Zo staat ie er vandaag bij. Nog wat decoratie erbij.

JFkxxp_GKRehdcX0omVsMK4lroZaVg_F.gif

Het ziet er goed uit, voor je het weet zitten je buizen links achter het groen verborgen, mooi weggewerkt.
Leuke bak!

Dat hoop ik ook. Gelukkig zijn het vrij neutrale buizen, donkergrijs ipv groen wat je ook wel eens hebt (eheim). Zie eerdere foto's.
Ik kreeg het filter niet goed aan de praat ondanks veel hulp van Bertus (BEDANKT TOCH!).
Het andere filter (superfish Aqua Pro 200) ging gelijk goed. Maar omdat de buizen dikker waren konden ze niet door het ene gat links. Nu heb ik ze dus aan beide kanten.

Mooie bak Petra! Ziet er gaaf uit die verschillende niveaus!

Petra, ik wist niet dat een poster achterwand er zo mooi uit kan zien, alsof je naar een 3d achterwand aan het kijken bent!

@ChrisN: Ja, lijkt zo. Die posters maken ze echt goed! En scheelt weer in ruimte.
@Sjeff: Dank je ^__^

Eerste vissen erin, guppen.
En nog een mooie grote plant in het midden.

knv9f.gif

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan