Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Nouja de openingspost klinkt nu niet bepaald alsof er voorzorgsmaatregelen (enten / q-periode) zijn getroffen om kruisbesmetting te voorkomen. Daarmee dus allesbehalve een gekke opmerking van Sterrekind. Het voorgaande is natuurlijk iets anders als zonder overwennen maar in de bak loslaten.
Met nieuwe bedoel je toch een later aangeschafte vis? Nadat je andere vis overleden is? Heb je de nieuwe vis zes weken lang in een apart aquarium gehad om uit te sluiten dat het dier geen ziekten bij zich heeft, en heb je uitgesloten dat je discusvissen die je al had niet ziek zijn aangezien je zomaar een sterfgeval had een paar weken terug?
Dat is wat ik bedoel met een quarantaineperiode. En ik was vriendelijk.. je mag echt hopen dat dit goed gaat, zomaar een discusvis bijzetten ( ondanks dat je hem inderdaad laat wennen aan de temperatuur) is vragen om problemen, problemen die je wellicht al in je bak hebt zitten omdat er 1 vis overleden is.
Maar misschien heb je keurig wel de vis netjes in een aparte bak gehad, en reageer ik veel te voorbarig.