Wat is er nieuw

De nieuwe Juwel Primo 70 wit!!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sanneke80
  • Startdatum Startdatum
S

Sanneke80

Guest
Hoi allen, vandaag heb ik mijn nieuwe aquarium binnen gekregen. En ik dacht omdat hij net nieuw is doe ik jullie even laten zien hoe hij eruit ziet en wat er allemaal bij zit.

Het is een Juwel Primo 70 in de kleur wit (de opvolger van de rekord 700).

Afmetingen: 61 breed x 31 diep x 44 hoog

Ik wilde eigenlijk gaan voor de Primo 60 (exact hetzelfde behalve dat de hoogte geen 44, maar 37 is), maar deze is er alleen maar in het zwart en dat wilde ik niet.

Ik heb hem gekocht op de webshop van Pets Place voor � 99,50 en de verzendkosten waren slechts � 7,95

Het aquarium zat netjes in de eigen doos en die doos hadden ze weer in een grotere doos gedaan met piepschuim hoeken erin. Erg netjes dus!

Op deze foto zie je het filtersysteem en de thermostaat die je er standaard bij krijgt. Plus een super schattig inimini ragertje 😉

393341sanneke80_0_85_2016_juwel_primo_7.jpg

Het filterhuis zit er bij deze nieuwe primo LOS bij, wat ik echt een voordeel vind. Hij wordt met 4 zuignapjes bevestigd aan de ruit.
Je kunt hem wel alleen maar in de rechter achterhoek plaatsen.
De thermostaat zit er mooi in verwerkt, het is een 50 watt model.
Het grote nadeel van dit nieuwe model filterhuis, vind ik dat je er alleen maar twee kleine sponsjes in kan doen en geen keramische buisjes o.i.d. Misschien komt dit nog op de markt. Het filter is van 1,2 liter terug gegaan naar een inhoud van slechts 0,5 liter dus flink kleiner. Wat optisch gezien trouwens wel een hele goede verbetering is.

773382sanneke80_0_85_2016_juwel_primo_7.jpg

Op de volgende foto zie je de verlichting en de bevestiging in de kap. Je kunt er zelf nog gemakkelijk 2 ledbuizen bij kopen en monteren.
De kap vind ik gruwelijk tegenvallen. Waarom? Omdat het plastic super mega dun is. Ik ken eigenlijk alleen de kap van de voorganger van de rekord, dus de monolux en die is vele malen steviger.

991868sanneke80_0_85_2016_juwel_primo_7.jpg

En hier een totaaltje. Heb het filter er nog even niet in gedaan omdat ik eerst even zeker wil weten of het aquarium waterdicht is. Hier zie je trouwens dat de kap erg dun is. Het kunststof van de kap is zo dun dat het licht er gewoon doorheen gloeit, wat op zichzelf niet heel storend is.
De kitnaden van het aquarium zijn netjes en het geheel voelt zeer degelijk aan.

231868sanneke80_0_85_2016_juwel_primo_7.jpg

Leuke bak. Kende dit type nog niet. Ben benieuwd naar je ervaringen.
Veel plezier ermee.

Nou, voor 100 euro had je ook wat anders kunnen kopen.
Vind het allemaal nogal fragiel.

En dan61 cm, in plaats van 60 cm.

Ik weet zeker dat je er wat moois van gaat maken Sanneke, we gaan het volgen :thumbs:

Ja, dat zal best leuk worden. ben ik niet bang voor.

Leuk Sanneke,veel plezier met inrichten.

Dank jullie wel!

Ik wilde per s� een bak van 61 cm Bertus, Nee grapje 😛

Ik vond het leuk om deze nieuwe versie uit te proberen omdat ik daar erg nieuwsgierig naar was/ben.

De kap geeft in de avond wel een apart sfeertje met dat licht door het dunne plastic...
Het aquarium zelf voelt echt heel degelijk aan gelukkig.

Nog even een foto net gemaakt waarbij het donkerder is in de kamer...

439567sanneke80_0_85_2016_juwel_primo_7.jpg

Ik ga hem eerst goed in laten draaien nu en als ik hem definitief ga inrichten zal ik een topic openen in het fotoalbum

Leuk! Stond ook op mijn lijstje, ben benieuwd wat je er van gaat maken 🙂

Ziet er goed uit Sanneke80!

Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken 😉

(Heb zelf trouwens de RIO 125 in wit besteld, ook bij P.P.)

@Cassandra, dank je wel, ik zal jullie op de hoogte houden!

@WJO, goede keuze! Ik heb zelf ook de Rio 125 Wit en het is een super ding. Heb wel voor een extern filter gekozen, maar dat kun je zelf beslissen uiteraard. Voor die paar tientjes extra heb je er goed aan gedaan om voor de Rio te kiezen ipv de primo.

@Apisto, jazeker, in mijn SuperFish Expert 30 heb ik nu een klein groepje Rode Sakura garnalen en een groep Corydoras Similis. Deze gaan verhuizen naar het nieuwe aquarium. Omdat het best een groot volume heeft, wil ik er later een rustig scholenvisje bij gaan doen. Maar ik weet nog niet welke.

Bij zwart schijnt het ook door (heb de primo 110 die alleen in het zwart is net als de 60).
Mij stoort het niet, verder ben ik wel tevreden erover.
Alleen bij de 110 zit een filter bij waar 5 sponzen in kunnen ipv 2 bij de 60/70.

Super dat je hem al binnen hebt en dat je er blij mee bent! Ook fijn dat deze versie een groter filter heeft. Dat van mij heb ik direct vervangen door een ander.

Als ik de sponzen wilde schoonmaken zit je met het boven deel en de thermostaat in je handen. En om de onderste spons eruit te krijgen lukt niet omdat je hand er niet goed in past. Wil je dan het bakje eruit halen dan lukt dat niet omdat deze vastzit met zuignappen waar je niet bij kunt. Kortom een rampding 😛

Er wordt een 1.25 liter filter (bioflow 3.0).
Kijk voorlopig even hoe deze werkt, mocht het niet naar tevredenheid zijn, neem ik wel een jbl waar ik goede ervaring mee heb (zit vast met magneet ipv zuignappen).

Dat is wel beter zeg!
Je kunt idd altijd nog overstappen.

Veel plezier van je aquarium en met het inrichten en zo!

Net aangeschaft, De kap schijn bij mij niet door!?

Dan zullen ze dat inmiddels aangepast hebben! 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan