Wat is er nieuw

De nieuwe superfish Home 80, wat vinden jullie ervan?

MaestroCygni

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2015
Leeftijd
23
Ik zat even op jutjup 😛 naar aquascapes te kijken en ik kwam deze tegen:
https://www.youtube.com/watch?v=ZWvLv3ZTgz0
Ik dacht dat het een typfout zou zijn en dat hij gewoon Home 60 bedoelde, maar blijkbaar is het niet zo. Er komt een nieuw model voor de "Home" serie, de Home 80. de afmetingen zijn 65*31*56, en bruto 80 liter.
Nog even een link waar meer info op staat (wel even naar beneden scrollen 🙂 ) http://www.aquadistri-china.com/pdf/Sup ... m%20EN.pdf
Ik heb nog niks kunnen vinden over de releasedatum.

Wat vinden jullie ervan? Wat vinden jullie over de hoogte in deze bak?

Ik vind deze bak bijzonder, vooral qua afmetingen.
Als deze bak niet te duur is zal ik die waarschijnlijk halen 🙂

Hoogte is mooi. Hadden ze hem maar 80 cm gemaakt.
inplaats van 60 cm.

Ben je toch weer beknot. qua vissoorten.

Hoogte is zeker mooi, kun je een keer echt mooi boven- midden- en onderlaagvisjes houden in een 60cm. En de hoogte blijft nog werkbaar.
Ben persoonlijk niet zo'n fan van de home bakjes, dus bij mij zul je hem niet zo snel zien. Maar goed dat is natuurlijk persoonlijk.

Met 65 cm kunnen veel soorten in, hoor. Maar ja, ik had eigenlijk ook een 80 cm bak gewild.
Maar mijn idee voor deze bak zou toch 12 T. Espei, wat paro's en een wilde betta soort, dus het is meer dan genoeg.

Biologist zei:
Hoogte is zeker mooi, kun je een keer echt mooi boven- midden- en onderlaagvisjes houden in een 60cm. En de hoogte blijft nog werkbaar.
Ben persoonlijk niet zo'n fan van de home bakjes, dus bij mij zul je hem niet zo snel zien. Maar goed dat is natuurlijk persoonlijk.
Met de hoogte wordt ook de kap meegerekend, dus de bruto hoogte zal ong 45-50 cm zijn.

Ik ben dus WEL een grote fan van de home bakjes 😛

Zijn best mooi,maar daar betaal je voor.
Wil je 80 cm,kijk dan daar voor.
Meer zwemruimte.

Ik vind 60 cm erg klein voor vissen. Je bent zo beperkt met wat erin kan. Ik heb ook een 60, maar als garnalen en noodbak.

65cm is meer dan genoeg voor soorten zoals Boraras Sp, T. Espei, H amandae, P. innesi enz.

Zie deze bak nu net te koop staan op de plaatselijke marktplaats hier toevallig.
2 maanden oud met volledige inrichting en meubel voor 175 euro.

Weet je het zeker? Want volgens mij is deze bak nog maar in Azi� verkrijgbaar (of niet eens).... Is het geen typfout van de verkoper?
Als het een echte Home 80 is, valt het best mee qua prijs.

Ja ik weet het zeker hoor.
Superfish is het merk van een Nederlands bedrijf Aquadistri,laten hun spullen wel in Azi� produceren maar gewoon te koop hier.
Zal eens voor je zoeken waar je deze bak kan kopen in NL.

Staat gewoon tussen hun producten op de site dus te bestellen via een zaak die afnemer is van Aquadistri.

http://www.aquadistri.com/brochures/Sup ... ure_NL.pdf

Klopt, ik heb die brochure ook gezien, alleen ik kan die bak nergens vinden en volgens George farmer (de man op de video) was de bak niet uitgekomen en had hij een prototype. Hmm, bestellen bij een dierenzaak lijkt ook een goed idee.
Nevermind dus 😛

Pff gaat weer lekker met me,zie nu pas de link die jij geplaatst hebt van Aquadistri.

Zou eens een mailtje sturen naar Aquadistri om te vragen hoe dat zit.

Advertentie die ik gezien heb is van een 60... :stom: :sorry:

Seabait zei:
Pff gaat weer lekker met me,zie nu pas de link die jij geplaatst hebt van Aquadistri.

😉 :thumbs:

Seabait zei:

🙂 kan gebeuren hoor 😛
Ik zal wel even mailen met aquadistri, ik ben eigenlijk best benieuwd.

Ik ben ook al wezen kijken voor deze bak.
Ik kan hem ook nergens te koop vinden helaas.
Zouden in deze bak Kardinaal Tetra's kunnen of is deze een ook nog sowieso te klein voor?

Kardinalen moeten dacht ik in 80cm breed gehouden worden.
Je kan de bak vast wel bestellen want hij staat wel in de catalogus.

Kan me herinneren dat het met de Expert 70 in het begin ook een tijd wachten was toen deze daadwerkelijk te koop was.
Stond toen al wel een tijdje op hun site.

Zoals John al zei, kardinalen moeten in een 80cm + worden gehouden.
Volgens mij is de neon tetra wel in deze bak te houden maar ik weet het niet zeker...
Heb trouwens contact opgenomen met aquadistri, nu nog kijken of ze antwoorden.

Tja anders is het wel dom om dat al te plaatsten in je catalogus toch.
Maar ja, soms zie je dat soort dingen toch gebeuren. Of het is nog even geduld hebben zoals John al zegt.

Maar normaal hebben ze bij een zaak alle bakken daar staan , tenminste een showmodel, en van de Home 80 heb ik die nooit gezien.

Ik ook nog niet maar alle modellen hebben ze hier in de omtrek dan ook niet staan. Misschien bij een hele grote lfs wel, maar ik ken die hier niet.
Ik zou je mail even afwachten en wellicht komt ie er alsnog aan binnenkort.

Is de Expert 70 niet iets voor je anders?? Of de ferplast Dubai 80. de laatste heb ik ook en bevalt prima al zit er geen led in. Voordeel van de laatste is dat er de goedkope buizen van Philips in kunnen.

Van de expert vind ik de kap niet zo mooi.
De dubai 80 zou een optie kunnen zijn (deze is toch 80cm??) maar de home 80 komt er sowieso bij.
Ik heb al 4 bakken in huis, de dubai zou een 5de kunnen zijn...

Kreeg net een mail van aquadistri, de Home 80 zal vanaf september 2016 in de winkels liggen (mooi verjaardagscadeau 😛 ) 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan