Wat is er nieuw

de onderwater wereld van Stefan :) (Waterrat)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Waterrat
  • Startdatum Startdatum
W

Waterrat

Guest
hallo daar,
na een aantal vragen op het forum, en al een paar jaar meelezende achter de schermen vond ik het ook wel eens tijd worden eens een keer mijn creaties te delen met anderen. Kan er alleen maar positief en beter van worden naar mijn mening.

Al een aantal kleine bakjes gehad maar inmiddels al een verre 2 maanden aan het rijpen met mijn meter bakje dit word een zwart-water bak omdat ik dat de mooiste bakken vind.

het aankomende bestand, met zeer veel dank aan Botia :thumbs: omdat ik niet wist hoe ik moest beginnen(voorheen rommel bakken (dit is leuk en dat ook en ohh dat ook wel). En na eens bij een bekende van me een gedeelte van de onderstaande vissen bekeken te hebben word als volgt

Bovenin: 8x Aplocheilus lineatus

Midden: 12x Puntius tetrazona

Onder: 12x Pangio kuhlii

eventueel maar dat weet ik nog niet zeker komen er

2x Panaque maccus bij (nogmaals dit is even afwachten of het niet te druk word allemaal )

het aankomende planten bestand :

wat valisserna?????
:help:

ben geen planten man hou van veel kienhout stenen en bladeren hierbij dus altijd idee�n welkom

op het moment aanwezig in de bak :

wat kienhout uit een van mijn oude bakjes
en wat onbekende planten (standaard goedkope dagelijkse dingetjes) die er ook weer uit vliegen zodra ik de maantjes kwijt ben

3x Pterophyllum Dit vanwege een scheur in de bak bij een collega helaas stopt hij er mee. En zit ik er nu mee opgescheept!!! 😳 niet mijn vissen en niet de goede bak voor dus bij deze mocht je interesse hebben en zit je in de regio Zuid Holland pb maar even 🙂

De techniek :
JBL Greenline e901
einheim 2213
beluchtings-pompje voor de nacht
1x 200 watt staaf verwarming
een zand bodem met daaronder turf pallets die ik goedkoop over kon nemen (voor de hechting van de planten )
1x SYLVANIA T5 54W 1150MM GROLUX
1x SYLVANIA T5 54W 1150MM AQUASTAR
afgeschermd met pvc in de nabije toekomst ga ik over op led balken met controller voor het zonsop-ondergangs-nacht effect

ik zal later op de avond foto's toe proberen te voegen maar mijn fotocamera wil niet helemaal werken :stom:

Je bent nogal wat van plan 😛
Ben erg benieuwd wat je er van gaat maken maar de plannen klinken in ieder geval al goed 😀

ga dit zeker volgen ben benieuwd!!

mhua zoveel was ik eigenlijk niet van plan haha meeste staat en draait al, ben alleen nog opzoek naar hout en wat ideeen voor plantjes. En morgen ga ik de turf halen voor de einheim en ga ik starten met de turf filtratie en hoop volgende maand eens in de buidel te kunnen tasten voor de led-verlichting en controller gaat hem alleen deze maand niet worden je bent zo weer 200 euro armer door wat licht

Led verlichting is inderdaad leuk 🙂
Heb toevallig net 2 Led lampen op martkplaats gezet maar deze passen bij jou denk ik niet. (zijn inderdaad 200 euro)

Ik zou gaan voor turf van JBL en dan de Tormec deze is echt perfect en werkt als een tierelier 🙂
Wel eerst even goed afspoelen kan nogal stoffig zijn 😛

led is erg leuk ja.Ik wou gaan voor de 4x49cm (2 wit 2 RGB) dit om de zonsopgang,ondergang en opkomst van de maan optimaal te kunnen nabootsen oost, west enzovoort lijkt me een erg leuk projectje. 😛
En hoewel ik de ledstrips op zich erg goedkoop vind Goedkoper dan wat ik gebruik als ambilight is de controller weer erg duur maar goed hier ga ik nog even wat verder over door knutselen want zijn allemaal idee�n en weet niet of de controllers tegenwoordig al zover zijn
ga inderdaad even om de tormec maar had gelezen dat het 3 keer zo groot kon worden na een paar uur vandaar het 2e filter heb zelf geen ervaring met de korrels in de kleinere bakjes was het voordeliger en makkelijker vloeibaar toe te voegen
die e901 kan dan optimaal zijn werk blijven doen als primair filtersysteem

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan