Wat is er nieuw

De oude Guppy101 is terug

Starfish

New member
Lid geworden
19 augustus 2024
Berichten
1
Leeftijd
42
Hoi, vroeger had ik hier al een account "Guppy101". Maar ik had mij een hele tijd niet meer aangemeld en blijkbaar kon dat nu niet meer. Mijn inloggegevens waren niet meer bekend. Dus een nieuw account aangemaakt onder de naam Starfish. Het eigenaardig is na het aanmaak van mijn nieuw account, dat mijn oud profielfoto geladen werd. Haha eigenaardig, dan blijft er toch nog iets over van mijn oud account.

Ik ga mij dus terug even voorstellen of eerder mijn bakken.
Ik heb 2 bakken. Een aquatlantis 54L van 7 jaar oud ongeveer en een oase highline 400 van 5 jaar. Momenteel is enkel nog de aquatlantis in gebruik. Bij de oase was ik het zo beu van die rotte blauwalg dat ik hem volledig heb leeggehaald en 1 jaar laten staan. Nu begint de vissenkriebel terug te komen en wil ik deze terug gaan opstarten. Ik heb hier destijds heel goede tips gehad voor het samenstellen van visbestand en aquarium inrichting dat ik dus daarvoor terug ben gekomen.

Met mijn aquatlantis gaat alles supergoed voor het moment. En het eigenaardig is, dat ik er bijna niets meer aan doe. :br: Terwijl ik vroeger een vrij strak schema volgde. Nu reinig ik de filter enkel maar als de uitlaat mindert. Dat is al meer dan 6 maanden geleden. Ik doe geen waterwissels meer. Vul enkel maar bij wanneer het nodig is. Ik gebruik geen producten meer. Het enige wat ik nog doe, is mijn vissen voeren en plantenvoeding toedienen. Af en toe de planten eens bijknippen, maar voor de rest dat is het. Geen alg meer te bespeuren, geen ziektes meer. Als ze sterven is het van ouderdom. Mijn water is zo helder als kristal. Ik geniet momenteel enorm van dit bakje. Visbestand Amerika (Endlers, 1 corrydoras julii, (wordt niet meer aangevuld) 2 black molly's (overgenomen van gebuur) en vittina waegensis slakken)

Het visbestand dat in de oase highline zou komen zal Azië zijn. Ik vind goeramis heel leuke visjes en hierop wil ik een visbesstand vormen.

Jullie mogen dus van mij nog enkele topics verwachten de komende dagen.😉
 
Welkom terug en enige tijd geleden zijn account die niet meer werden gebruikt een bepaalde tijd opgeschoond dus ik denk dat dit de reden is dat je account weg is.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ice78: Tja alles is wel mooi op dat gebied
      Terug
      Bovenaan