Wat is er nieuw

De perfecte lijm

Josio_01

Well-known member
Lid geworden
18 maart 2020
Berichten
123
Leeftijd
23
Ondanks dat veel soorten lijm geschikt zijn voor deze hobby zolang ze op basis van cyanoacrylaat gemaakt zijn, vraag ik mij af of er ook een soort bestaat dat zwart of transparant uitslaat. Zodat het niet/nauwelijks zichtbaar is in het aquarium.

En daarnaast vroeg ik mij af of er ook merken zijn waar men slechte ervaringen mee heeft gehad. Bijvoorbeeld omdat de lijm na tijd losliet.

Zou iemand mij hier de antwoorden op kunnen geven?

Bedankt!
 
Wel erg interessant. Ik volg dit topic met veel belangstelling.
 

het gros van die lijmen is toch gewoon transparant of heb ik de verkeerde voor me?
 

het gros van die lijmen is toch gewoon transparant of heb ik de verkeerde voor me?
Ik las op meerdere topics en sites dat veel lijmsoorten wit uitslaan, vandaar de vraag
 
Ik las op meerdere topics en sites dat veel lijmsoorten wit uitslaan, vandaar de vraag
Alle transparante lijmen op basis van secondelijm(cyanoacrylaat) slaan wit uit onder water. Echter gebruik je zo weinig voor planten, tenminste dat is de bedoeling, zodat je het eigenlijk niet ziet.
 
Alle transparante lijmen op basis van secondelijm(cyanoacrylaat) slaan wit uit onder water. Echter gebruik je zo weinig voor planten, tenminste dat is de bedoeling, zodat je het eigenlijk niet ziet.
Oke! Want ik dacht ergens op YouTube bijvoorbeeld gezien te hebben dat er ook zwart uitslaande lijm bestaat. Weet alleen niet meer waar
 
kan zijn dat er een kleurstof aan toegevoegd is? Maar bij mijn weten slaan alle reguliere cyanoacrylaatlijmen wit uit
 
kan zijn dat er een kleurstof aan toegevoegd is? Maar bij mijn weten slaan alle reguliere cyanoacrylaatlijmen wit uit
Snap ik, zou inderdaad goed kunnen kloppen!
 
Die lijmen slaan wit uit bij het verharden maar die kleur zit naar mijn ervaring niet in de lijm maar als een soort aanslag er op
en kan je er gewoon afpoetsen met wat water als het goed is uitgehard.
ik gebruik ze echter nooit langdurig onder water.

zoek eens op Head Cement daaronder vind je lijmen en lakken die bestemd voor het binden van vliegen (kunstaas om mee te vissen)
er zijn ook uv hardende soorten die zij heel snel hard.
deze lijmen/lakken blijven transparant bij een dagjes vissen
 
AquaCafe
Help Users
      nilo1804: Ga over 2 weken met wat vrienden op vakantie, zie dat het daar later deze week 39-40 graden...
      Terug
      Bovenaan