De Philips 865 en een Juwelbak

F

fishtankrookie

Guest
Mijn verlichting is aan vervanging toe. Zitten er ook al zeker weer 2 jaar in. r zit allemaal kalk en nog meer plekken op de Tl wat er ook niet meer af wil. De stengelplant beginnen ook steeds meer te strekken.

Tijd voor nieuwe dacht ik zo. Been een beetje aan het orienteren geweest in dit forumdeel. Nou leek mij de Philips 865 een leuk alternatief voor de verlichting die ik nu heb, een lamp van JBL en eentje van Sera.

De Sera lamp komt zowieso niet meer retour en de JBL werkt perect maar is te gelig. Nou meen ik hier ergens gelezen te hebben dat de Philips lampen niet in de standaard kappen van Juwel passen.

Heb het maar 1 keer gelezen geloof ik dus zijn er leden die dit kunnen bevestigen? En als ze niet passen, wat is dan het knelpunt. Is het te verhelpen? enzv

Past de Philips 865 niet wat is dan een vergelijkbare lamp in het sylvana assortiment. Of misschien ook wel binnen het JBL assortiment.
 
Wat is de maat vd bak?

Ik heb een 60cm bakje van juwel, en daar passen de Philips,in mijn geval de 840 wel in.
Deze lamp is 44cm. Geloof dat een standaard juwel 2 mm korter is.
 
Juwel heeft het inderdaad over 438 mm
Al heb ik die lampen wel eens naast elkaar gehouden - een Juwel en een Philips - en daar zat 0 verschil in qua lengte.

~ Ivo
 
Zelfde lamp. De ene rekent zonder en de andere met pinnetjes.
 
Voor T8 kan het allemaal wel maar voor T5 is er geen philips verkrijgbaar die past in Juwel.
 
Klopt helemaal wat John zegt en alleen de T8 zal passen.
Dat is dus steeds een nadeel van de Juwel vind ik zelf.

In de 60 cm bakjes willen die standaard buizen dus wel van Philips.
 
Maar de T5-lampen schelen geen 2 mm !!!
Dit gaat om T8 en is dezelfde maat.
 
Jij weet dus meer achtergrond informatie dan ons Aad,zie hier nergens staan over welke bak en type verlichting het gaat van de ts.
 
Nee, maar die conclusie trek ik dus uit het feit dat de lamp slecht 2 mm verschilt met de Philips John.
Als het T5 zou zijn, lopen de maten namelijk verder uiteen dan 2 mm.
Dat is toch het "verschil" waarovet gesproken wordt ?
 
Die 2 mm is het verschil vd Juwel T8 lamp uit de Rekord 600 tov de Philips T8 lamp vd Gamma die ik gekocht heb destijds.
Maar we weten niet wat voor lamp T5 of T8 de TS in zn bak heeft.
 
Volgens mij gaat het dan over een 60cm bakje ja, maar hou me ten goede hoor :).
De TS mag dat anders nog wel even goed aangeven ;).
 
AadMec zei:
Nee, maar die conclusie trek ik dus uit het feit dat de lamp slecht 2 mm verschilt met de Philips John.
Als het T5 zou zijn, lopen de maten namelijk verder uiteen dan 2 mm.
Dat is toch het "verschil" waarovet gesproken wordt ?

Dat gaf Albert aan als voorbeeld van zijn 60cm.
In een "standaard" 60 cm bakje zitten meestal ook geen 2 lampen wat de ts wel aangeeft.
Zou dan een Lido 120 kunnen zijn maar dan is het afwachten welke type lampen het precies zijn bedoel ik.
Maar je kan natuurlijk toevallig best gelijk hebben ;)
 
Pfffff woehahaha. Weer een verkeerde conclusie getrokken op basis van de reactie van iemand anders. Telefoon John haha. Sukkel die ik ben. Nog een keer opnieuw alles doorgelezen : gezien het feit dat het twee lampen zijn waaronder een JBL gok ik hier op T5 waar de philips en Sylvania niet passen (heb nog twee 5 cm te korte Sylvanias staan : 114,9 ipv 120 cm). Sorry John en John !!!
 
Beste medeleden het is indaad een 60x30x40 bak met Tl verlichting. Die andere Tl heb ik erbij in gebeund. Dit heb gedaan met een externe Vsa en met de welbekende waterdichte doppen.

Ging bij deze kap vrij makkelijk. Als je veel planten hebt is 1 Tl gewoon niet voldoende vandaar die stap in die tijd. In de begin post had ik het inderdaad over Tl. Volgens mij is er geen Philips T5 865. Dat terzijde.

2 mm moet wel te overbruggen wezen in deze kwestie? Hoop dat het zo wat duidelijker is voor de leden die gereageerd hebben.
 
Woehahahaha ik had per ongeluk gelijk.
 
Haha is allemaal wat ;)
Moeilijk volgen maar gaat dus gewoon een philips 865 in je bak passen dan met T8,zal je wel ergens moeten bestellen denk ik want zie ze nooit standaard in de bouwmarkt.
Wel 840 maar dat zal je vast wel weten neem ik aan...

Je voelde het gewoon aan Aad! :thumbs:

Kan trouwens zo snel ff geen philips 865 vinden in die maat maar wel van osram.
 
Philips TL-BUIS TLD 18W 865 - Hollandlamp



www.hollandlamp.nl � TL lampen � TL buizen � TL buis 18 watt




Philips TL-BUIS TLD 18W 865 met EAN 8711500631770 bestelt u voordelig op Hollandlamp.nl. Deze TL lampen van Philips met de productcode 63177040 is ...
 
Ohw ik zocht naar 15 watt omdat die in mijn 60cm zit maar is geen Juwel.

Bakje van 60 breed past volgens mij geen lamp van 59cm in Bertus.
 
Ik moet vaker mn leesbril opzetten John!!!
 
Ja doe maar Aad want heb er een hekel aan om je steeds te verbeteren! :D
 
Ik kan de 865 ook niet vinden in 15W.
ik dacht dat ie er wel was, maar nee dus.
 
Seabait zei:
Ohw ik zocht naar 15 watt omdat die in mijn 60cm zit maar is geen Juwel.

Bakje van 60 breed past volgens mij geen lamp van 59cm in Bertus.


Zie hem daar ook niet.
 
Het past dus. Als de lamp nou van Osram is vind ik niet zo schokkend. Die verzend kosten vind ik niet zo'n ramp want ik bestel er gewoon meer.
Kan ze wel kwijt in mijn kennissenkring.

In de bouwmarkt liggen ze inderdaad niet. De 840 gaat het hem niet worden.
Ging dus even rond googelen. Hoefde niet lang of zelfs helemaal niet. Want op de link van Bertus stond de Osram 15 watt kleur 860.

Mensen bedankt.
 
Terug
Bovenaan