Wat is er nieuw

De Rio 240 van Sparkske

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sparkske
  • Startdatum Startdatum
S

Sparkske

Guest
Ondertussen zit ik hier al een hele tijd op het forum dus ik dacht het wordt stilletjes aan wel is tijd voor een foto-album te openen.

Specificaties:
RIO 240
JBL 901
JBL 1501
Hydor nano 1600l/h
Licht: 2x T5 1 dennerlenspecial plant - Juwel highlite nature
Led(zelfbouw) : 2x led strip warm wit 2x led strip RGB 1 X led controller 5 kanalen
CO2: Aquamedic 1000 reactor met milwaukee controller 1x 2kg fles 2x 500gram fles

kort verhaal over de bak:

Na veel miserie,algen,blauwalg enz eindelijk een beetje licht in de duisternis 🙂

foto

Nice! goede setup. :thumbs:
Genoeg stroming ook lijkt me :>

Ben benieuwd hoe het er over een maandje uitziet.
Waarschijnlijk een jungle.
Ik vind de extra ledjes wel overkill overigens.

franketrank zei:
Nice! goede setup. :thumbs:
Genoeg stroming ook lijkt me :>

Ben benieuwd hoe het er over een maandje uitziet.
Waarschijnlijk een jungle.
Ik vind de extra ledjes wel overkill overigens.

De ledjes zijn een beetje extra ze zorgen er voor dat in de namiddag het licht rustig opkomt en in de avond terug uit gaat
Ook staan springen ze in het midden van de dag even op of het helpt en bijdraagt aan de planten geen idee maar het is wel mooi en rustgevend om te zien als het licht/donker wordt anders is het zo ineens aan en uit want met een juwel lichtbalk kan je spijtig genoeg niet dimmen.

Een kleine update:

Filterzand bodem verwijderd en akadama in de plaats
Achteraan de bak de openingen een beetje groter gemaakt zodat alles van techniek beter in de bak kan .

Ondertussen zijn we met een grove snoeischaar door de planten geweest en er schiet niet veel meer van over tijd om opnieuw te beginnen !

5OwJEneB6IG4kTp2ycejEUzdtT1o7kxB.jpegUntitled by Sparkske, on Flickr

Vanwaar de bodemwissel ?

MauriceM zei:
Vanwaar de bodemwissel ?

had al een hele tijd last van wat algen op de bodem en het filterzand zag op een bepaalde plaats "grijs" en dacht we gaan eens iets anders proberen en nemen akadama 🙂

Gisteren avond nog een mail gestuurd naar Jolub voor een Ph elektrode en van de morgen vroeg al antwoord TOP gewoon ! dan kan mijn elektrode er uit want vertrouw die voor geen haar is ondertussen al 1.5 jaar oud...

Leuk dat ik nu ook eindelijk is een blik op jou bak kan werpen...hahaha
Ben benieuwd hoe het er over een tijdje uit gaat zien, vind het nu net iets te geordend naar mijn persoonlijke smaak.

Ronald V zei:
Leuk dat ik nu ook eindelijk is een blik op jou bak kan werpen...hahaha
Ben benieuwd hoe het er over een tijdje uit gaat zien, vind het nu net iets te geordend naar mijn persoonlijke smaak.

Daar heb je gelijk in Roland maar en moeten nog een hoop planten bij komen 🙂 en proberen van elke soort na een tijdje een mooie bos te hebben en een leuk uitzicht te cree�n dus ik weet nog wat te doen

2015 is nog maar juist van start gegaan en het is al een .... jaar !!

-JBL M001 CO2 drukregelaar kapot
-Ph controller dat zo gek doet als iets.
-Blauwalg

Dus niet veel goeds te melden !

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan