De schatjes van de bak


W

Walter08

Guest
Zoals de titel al zegt...

We hebben, hopelijk, allemaal behoorlijk nagedacht over het glas, verlichting etc etc...

Dan gaan we , kort door de bocht, vissen kopen.

Mijn vraag is, waarom is die ene school, of dat ene visje, jouw 'schatje' waar je sochtends als eerste naar kijkt of waar je een speciale band mee hebt. En vooral, waarom.

Kunnen er natuurlijk ook een paar zijn, tis natuurlijk gewoon jouw gevoel.

Ik zal als eerste beginnen...

Voor mij persoonlijk is dat het myanmar dario mannetje.

Gekocht bij de aquariumgek in oosterhout.
PHOTO_20200608_192231.jpg

Denk dattie 1.5cm groot is en hij heeft gewoon ballen. Dit ventje heeft zn terratorium in een dik 'bebost' hoekje van javavarens en daar komt op dit moment niemand in zn buurt.

Hij zit in de bak met 2 vrouwtjes waarvan ik weet eentje in de linkerhoek (zijn hoek) en eentje in de rechterhoek.

Pauwoogjes, kuhlis, vijfstreepbarbelen.. stikt hem niets. Hij jaagt ze gewoon weg. Dat mag ik wel, ook al ben je de kleinste. ??
 
Ik heb zelf sluierstaarten in combinatie met een ancistrus cf cirrhosus vrouwtje. Eerst wilde ik stoppen met goudvissen en voor een Zuid-Amerika bak gaan, omdat ik best een fan van harnasmeervallen ben. Hun ogen vind ik zo leuk, vooral omdat zij als enige soort kunnen knipperen met hun ogen. Ik heb 18 jaar lang een onbekend soort ancistrus gehad, en later een pleco geadopteerd, die uiteindelijk ook 16 was toen ze overleed. Dus ik kocht een koppel ancistrussen, die uit verschillende bakken kwamen. Daarom noemde ik ze Mr. and Mrs. Smith ( wie de film kent, snapt waarom). Mevrouw Smith is alleen een enorme bitch, en heeft Meneer Smith al heel snel om zeep geholpen. Van Mrs. Smith werd het al heel gauw Bessie Smith, gewoon omdat ik dat wel bij haar vond passen, en ik houd van blues. Uiteindelijk werd het gewoon Bessie ( nu soms Turf vanwege haar omvang) en ik vind haar gewoon erg leuk en mooi. Inmiddels werden de andere bewoners sluierstaarten vanwege de zichtbaarheid, en ik vind ze erg leuk, maar heb toch een zwak voor Bessie. Dat is voor mij het " schatje" van de bak. De sluiers komen soms wel eens tegelijk met haar bij het voer, en zij jaagt ze dan weg, hoewel ik deze conflicten nu beter kan sturen. Want de sluiers zaten onder de butsen vanwege de kopstoten die Bessie uitdeelde. En Bessie moest op dieet, want ze werd veel te dik. Op onderstaande foto hoopte ze op iets te eten, maar ze ving bot. Gelukkig is ze inmiddels een beetje afgeslankt, beter voor haar gezondheid. Ja, zij is echt mijn favoriet, en ik hoop haar nog lang hier te houden.

IMG_0532.JPG
 
Bij mij is het de betta vrouw, ze gaat het hele aquarium rond echt elke cm van het aquarium wordt onderzocht door der. Zie haar regelmatig half vast zitten tussen de plantjes omdat ze persee zich door een te klein plekje wil wurmen, fantastisch gezicht.
Daarnaast vindt ik het bijtje een hele leuke vis vooral de manier waarop ze zwemmen met die kleine vinnetjes. Helaas heb ik ze niet door brak water eisen.
 
Bij mij zijn het de Heterandria formosa mannen die ik nu nog over heb. Stoere jongens die in groepjes door het aquarium trekken, beetje stoer doen tegen elkaar, vinnetjes opzetten, lijfje krommen, beetje opscheppen op anderhalve centimeter. Schattig! :D
 
Schatjes wil ik ze niet echt noemen haha zo zie ik mijn visjes niet,. maar ik begrijp wat je bedoelt.

Ik vind de manen en de Lnummers wel gaaf die ik heb. manen volgen je. zijn net honden. ze denken altijd eten te krijgen, Lnummers gewoon om dat ze mooi zijn en vaak laten zien bij mij. wat echt gaaf is,

Ik heb :

L168
L034
L181
L200
L187b
2 Red Ancistrus
1 Longfin Ancistrus

en 10 Manen.
 
Een hele simpele damesgup is mijn favoriet. (Zie avatar)
Het lijkt wel de matriarch van de bak.
Als zij tijdens het voeren op een vlok afzwemt laten de andere guppen het wel uit hun hoofd om dat ook te doen.

Ze wordt deze maand 2 jaar en dus al wat aan de bejaarde kant en is daarmee de eerste vis die ik 's morgens check.
 
Op onderstaande foto hoopte ze op iets te eten, maar ze ving bot. Gelukkig is ze inmiddels een beetje afgeslankt, beter voor haar gezondheid. Ja, zij is echt mijn favoriet, en ik hoop haar nog lang hier te houden.

Bekijk bijlage 301333
En keurig opgevoed. Ze eet met een vorkje!(y):)
 
Een hele simpele damesgup is mijn favoriet. (Zie avatar)
Het lijkt wel de matriarch van de bak.
Als zij tijdens het voeren op een vlok afzwemt laten de andere guppen het wel uit hun hoofd om dat ook te doen.

Ze wordt deze maand 2 jaar en dus al wat aan de bejaarde kant en is daarmee de eerste vis die ik 's morgens check.
Ik heb ooit ook zo'n leuke guppendame gehad, Josefien. Die stond in een klein bakje op mijn bureau toen ik op kantoor werkte. Ze wist precies wanneer ik binnenkwam, reageerde niet op de collega's maar wel op mij. Guppen worden vaak zwaar onderschat.
 

Terug
Bovenaan