De superfish expert 70 van guppy5


G

guppy5

Guest
Dit is mijn nieuwe aquarium.

hij is opgestart met het water van mijn andere aquariums en een pluk filterwat van mijn andere filter.

Deze bak is in de plaats gekomen van mijn garnalenbakje.

Het visbestand:
Vuurgarnalen en een koppel apistogramma Borelli.

Later zou ik er graag nog een schoolenvisje bij willen houden.

Foto's

Borelli vrouw
765953_0_82_img_20151224_121406.jpg


man
552984_0_82_img_20151224_121619.jpg

Garnaal
234477_0_82_img_20151224_121602.jpg


totaal
582466_0_82_img_20151224_170549.jpg

883317_0_82_img_20151224_170510.jpg
 
Danku :)
 
;)
 
Mooi bakje hoor. Hou wel de waterwaarden in de gaten want in het oude water zitten nagenoeg geen bacterien en in de watten zal dat ook beperkt zijn. ook met garnalen moet je juist nu je waarden goed in de gaten houden en zuinig voeren.
Succes.
 
De borellis zijn verhuist naar de grotere bak
De vrouw werd agressief tegen de man waardoor hij zich in een hoekje verstopte.
Hierdoor at hij ook niet meer.

Nu in de grotere bak is dit probleem er niet meer omdat er daar meer afleiding en verstopplaatsen zijn.
De corydoras die in de grotere bak zaten heb ik dan in deze bak gezet zodat de borellis meer ruimte hebben voor hunzelf op de bodem.
 
De corydoras hebben eitjes gelegd :D

996879_0_82_img_20160207_171319.jpg
451751_0_82_img_20160207_171326.jpg
353464_0_82_img_20160207_171340.jpg

453973_0_82_img_20160207_171409.jpg


mama van 6 jaar

351377_0_82_img_20160207_171620.jpg
575881_0_82_img_20160207_171624.jpg
 
Leuk zeg!
Hopelijk komen er kleintjes uit, zou leuk zijn.
 
Leuk, nu een zooi garnalen erbij.
 
Ziet er goed uit hoor! :)
 
Dat zijn nogal wat eitjes :) hopelijk komen er veel jonkies...
 
Ik heb de eitjes die op de vooruit en zijruiten hingen eraf gedaan en in een netje gehangen.
Er zaten ook nog een paar op de achterruit maar die zijn opgegeten door een neritina red spot slak
 
Hoelang duurt het normaal voordat de eitjes uitkomen?
 
Er staat in dat je om ongeveer te weten wanneer ze uit komen je 100 moet delen door de temperatuur.
De temperstuur van deze bak licht tussen 23 en 25 graden dus dan zou het ongeveer 4 dagen kunnen duren.
Ze zijn zondag gelegd dus ze moeten morgen uitkomen. :)
 
Ze zijn nog steeds niet uitgekomen :(
Ik laat ze erin tot morgen en dan zie ik het wel.

Sommige eitjes zijn een beetje wit verkleurd, waarschijnlijk schimmel.
Ik had geen esha 2000 meer liggen tegen de schimmel.
De andere eitjes zijn oranje/rood-achtig gekleurd
 
Misschien dat het vandaag gaat gebeuren :).
Spannend dus voor je.
 
Ik heb juist het eerste jong gezien :D
Zag hem bijna niet zitten, hij is bijna doorzichtig . :)
 
Had ik dus goed gegokt vanmorgen. Leuk hoor, en ja dat jonge spul is zo klein dat je ze amper kan zien. Maar ja, over enkele dagen zwemmen ze al uit hoor.
 
:)
Hebben ze nog een dooierzakje waar ze nog even mee verder kunnen of moet ik ze al voeren?

Het 2de jong is ook al uitgekomen :D
 
Ik heb het even opgezocht en gelezen dat ze nog 3 dagen met de reserves van de dooierak verder gaan :c
De meeste eitjes hebben nu ook een staartje uit het ei steken :D
 
Ja ze kunnen even door met dat dooierzakje hoor, maar ik zou wel ruim op tijd starten met voeren aan die ukkies.
 
Er zijn nu een 20tal jongen uitgekomen en zwemmen al wat rond maar er zijn nog veel eitjes die uit moeten komen,sommige eitjes lijken soms te bewegen dus hoop dat er nog veel bijkomen. :)
 
Geduld is een schone zaak zeggen ze hoor ;).
Moet bekennen dat ik dat ook weinig heb hoor :D.
 
Haha :)

De jonge corydoras zitten in een kweekbakje met een luchtpompje erbij in het aquarium waar ik ook de jonge bettas in houd.
Maar in dat drijvende kweekbakje zitten er groeven om het water uit het bakje te verversen en enkele jongen hebben zich hier door weten te wringen.
Er zitten geen eitjes meer die nog moet uitkomen maar er zat wel een poelslak in het bakje, eten deze eitjes?De beschimmelde waren ook al weg.
Er zitten 40-50jongen in het bakje schat ik en er waren ongeveer 70 of meer eitjes.(8 beschimmelt)
De jongen die ontsnapt zijn zie je soms omhoog schieten en als ze weer op de bodem gaan verdwijnen ze tussen het grind.
 
Ja dat heb je met die spijltjes dan weer. Toch mooi dat je zoveel kleintje eraan hebt overgehouden.
Dat kleine grut is altijd leuk om te zien.
 
:)
Er zitten nu nog maar 20 jongen in het bakje,ze verkiezen de vrijheid :pIn het aquarium zelf zullen ze wel wat beestjes vinden die ze kunnen opeten.
De 20 die nog over zijn gebleven in dat bakje heb ik overgezet naar een ander bakje zonder die spleeten maar met kleine gaatjes waar ze niet doorkunnen.

Ik hoop dat de betta jongen ze niet als maaltijd gaan zien want gisteren toen ze uitkwamen wouden ze er eentje bijten die omhoog schoot.
 
foto van enkele jongen
937487_0_82_img_20160211_170314.jpg
 
Danku :)

Filmpje gemaakt van de jongen en de ouders

ouders

YouTube

jongen,nog geen uitval behalve misschien de ontsnapte jongen al zag ik er deze morgen nog eentje rondzwemmen.

YouTube
 
Zo een video's zijn altijd super,h�. :smitten:

Nog veel succes toegewenst,en ik ga dit zeker volgen om te zien hoe het afloopt met de jongen!
 
Leuk om te zien hoor en veel succes met de kweek verder.
 

Terug
Bovenaan