Wat is er nieuw

De Tanganyika-droom van Wiets82

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wiets82
  • Startdatum Startdatum
leuk!
ben benieuwd naar de fotos

Blijf het zeggen, maar wat een leuke visjes zijn die Syno's! Het is dat ik zeker weet dat ik de andere visjes ook leuk ga vinden, maar ik zou er met net zo veel plezier een soort-aquarium van kunnen maken! Ze verblijven vooral tussen de rotsen, maar vergissen zich soms en komen dan dapper toch te voorschijn. Langs de achterwand is er ongemerkt een soort afscheiding ontstaan door Valisneria en stenen, hier zie je ze dan oversteken van de ene kant van de bak naar de andere, zo grappig.
Wel lastig om te weten of ze er alle 10 nog zijn, meer dan 5 of 6 tegelijk heb ik er nog niet gespot. Er is er eentje met een rare staart, die is te herkennen. Voor de rest wel onderscheid in groter of kleiner, maar meer niet.

Maar, genoeg gepraat afgelopen dagen. Ik heb de echte camera er maar eens bij gepakt nu het verder donder was, heb een voertabletje tactisch neergelegd, en ben gaan wachten. De foto's zijn niet geweldig, maar het geeft een idee van de inrichting nu, en toch ook de leuke visjes:

Totaaloverzicht:
512287wiets82_0_85_aquariu.jpg

Links:
287466wiets82_0_85_aquariu.jpg

Rechts:
281737wiets82_0_85_aquariu.jpg

Syno!:
179299wiets82_0_85_aquariu.jpg

Let vooral op de verhouding tussen het voertabletje en de syno, dan heb je een idee van hoe klein ze nog zijn 😉

Lekker struinen in de schaduw over de rotsen:
691862wiets82_0_85_aquariu.jpg

De verlichting lijkt op defoto wel iets feller als dat het in het aquarium is, maar het geeft een goede indicatie.
Normaal kan ik best aardige foto's maken, naar hier moet ik toch nog even wat beter op oefenen. Het geeft in ieder geval een kleine eerste indruk.
Met het nieuwe uploadprogramma kan ik de foto's in de preview al zien, door ze dan eventueel twee keer heen en weer te draaien snapt het programma hoe ze horen en plaatst hij ze op de juiste manier, hoera!

Gisteren diepvries Krill gevoerd, daar moet ik voor een volgende keer nog maar even mee wachten. Die waren wel erg groot in verhouding tot de visjes, al waren ze toch vanmorgen allemaal weg. Blij te zien dat ze zich zo snel aanpassen.
De planten hebben er wat meer moeite mee, maar ik wil eigenlijk niet ten koste van de vissen de verlichting nog feller of langer laten branden. Ik wacht af of ze aanslaan, gaan ze helemaal verslijmen doe ik het eerst zonder planten.
Feedback hoor ik graag!

vallisernia is toch normaal dat deze eerst verslijmt? zal na een tijdje wel aanslaan hoor!

verder mooi ingerichte bak.
zitten er nu al meerdere vissen in?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan