De Trofis Colisa 1000 van Stefan Kraan


Stefan Kraan

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2017
Berichten
56
Leeftijd
50
Locatie
Rotterdam
4 weken geleden begonnen met het inrichten van mijn Trofis. Ik wilde een leuke aquascape ontwikkelen. De laatste foto is dag 1 en week 4 samen. Het begint zich al leuk te ontwikkelen! Maar ik ben nog niet klaar met inrichten. Is een proces... :D

IMG_0813.JPG
IMG_0641.JPG
IMG_0851.JPG
 
Mooi! En fijn dat het allemaal aan slaat en mooi groeit
 
We zijn nu 6 weken verder. Nog 10 Nannostomus Beckfordi toegevoegd en oh wat groeit alles lekker! :) Binnenkort nog wel even wat achtergrondplanten erbij die iets meer hoogte bereiken. Ik moet nog even kijken welke soort ik daar voor wil...

IMG_0982.JPG
 
Laatst bewerkt:
Mooi groen vloertje, goed gedaan, en inderdaad wat de hoogte in maar daar ben je al mee bezig, succes.
 
Nu op 9 weken. Alles mooi in balans en de planten groeien als kool! Nu ook hoogte! :)

IMG_1191.JPG
 
Ziet er goed uit Stefan.
 
Nu 11 weken. Inderdaad een oerwoud :) Alles is lekker opgegroeid en het aquarium draait stabiel. De Sagittaria Subulata is veel langer geworden dan ik verwachtte. Maar geeft op zich een mooi linteffect. Elke week is nu een snoeibeurt nodig. Vissenbestand ook lekker stabiel. Ondertussen hebben de endlerguppen zich verhonderdvoudigd :D

IMG_1261.JPG
 
mooie beplante bak hoor
lekker groen tapijt op de bodem
wat voor soort verlichting gebruik je de standaard t5 trofis verlichting of led
 
mooie beplante bak hoor
lekker groen tapijt op de bodem
wat voor soort verlichting gebruik je de standaard t5 trofis verlichting of led

Ik gebruik 2 Arcadia LED TL-buizen

IMG_1266.jpg
 
Mooi.. Ik zie alleen weinig endlers
 
mooi aquarium en zeer mooie plantenbak !!!
 
'Vissenbestand verhonderdvoudigd'...

*klikt hier nieuwsgierig de foto aan*





















...geen vis te zien......









:D
 
Toch zitten er veel endlers in, alleen op de foto zie je het niet echt terug :D
 
'Vissenbestand verhonderdvoudigd'...

*klikt hier nieuwsgierig de foto aan*





















...geen vis te zien......









:D

Hahaha en toch zitten er veel jonge endlers in, alleen idd moeilijk te zien!
 
14 weken, wat kleine veranderingen aangebracht in beplanting en flink snoeien, maar de moeite waard...

IMG_1409.JPG
 
De grootste snoeibeurt tot nu toe. De sagittaria subbulata groeide de pan uit en verspreidde zich als een razende door het aquarium. Veel scheuten weggehaald, overige planten getrimd. enkele stenen vervangen...

IMG_0015.JPG
 
Heel mooi!!
 
Staat er allemaal mooi en fris bij!
De lotus wil je zo hoog hebben?
 
Alweer even geleden, kleine update, nu staat de bak er zo bij. Ondertussen een overload aan endlers, iemand geïnteresseerd? :) :)

53026731-E162-4BF7-8AAC-8224FC05DBEA.jpeg
 
Ziet er prachtig uit, mooi groen!
 

Terug
Bovenaan