Wat is er nieuw

Debiet extern filter verbeteren

glennosh

Well-known member
Lid geworden
30 januari 2013
Leeftijd
41
Aquarianen,

Ik vroeg mij af of het debiet toeneemt als ik bijv. bij mijn in- en uitstroom van de filterslangen 20 cm af haal. Ik heb de bijgeleverde slang van het extern filter door midden geknipt voor in- en uitstroom maar de slangen zijn dus maximaal zoals bij de oorspronkelijke levering.

Een langere weg voor het water door de slangen komt mijn filter debiet denk ik niet ten goede als ik het natuurkundig bezie?

Ook heb ik voor mijn verlengde spraybar een bocht in de instroom van jbl. De instroom zelf is zo'n korfje. Hierover heb ik ook gelezen dat het debiet verlaagt. Aangezien het goed inregelen van de spraybar nogal gedoe was vraag ik mij af of het beter kan dan die jbl instroom.

Hoe zien jullie dat?

Je zal toch iets van een korfje in de regel moeten gebruiken want anders kun je vissen kwijtraken.

Bekijk de inhoud van je filter of daar geen rem in zit.
Teveel sponzen, of zo.

Bedankt. Dan ga ik toch maar beginnen met inkorten van de slangen.

Voor mij al een uitdaging op zich. Ik ben zo iemand die er dan weer per ongeluk net te veel van de slangen afhaalt 😉.

Mijn externe filter heeft gelukkig niet teveel sponzen. Daar zit maar 1 spons in en de korf ben ik verder wel tevreden over. Ik zie jonge platies in overvloed dus ze blijven er toch uit weg.

Slangen zolang houden, dat je het filter weg kan halen, dat er geen geen zakken zijn..

Bedankt. Dan ga ik toch maar beginnen met inkorten van de slangen.

Voor mij al een uitdaging op zich. Ik ben zo iemand die er dan weer per ongeluk net te veel van de slangen afhaalt 😉.

Mijn externe filter heeft gelukkig niet teveel sponzen. Daar zit maar 1 spons in en de korf ben ik verder wel tevreden over. Ik zie jonge platies in overvloed dus ze blijven er toch uit weg.
als ik jou was zou ik eerst een setje extra slangen kopen.

voordat je wat gaat knippen.

Maar ook dat zal niet veel uitmaken.

Slangen raggen alle koppelingen schoonmaken

indd wat Bertus zegt kijken of er niet te veel rem in zit,

Rotor even schoonmaken enz

( ik heb afgelopen zaterdag mijn filter onder handen genomen) voornamelijk slangen geragged de koppelingen schoongemaakt ( spuitmond en de korf buizen) behoorlijk veel smurrie erin. Rotor ff schoongemaakt. slangenadapter ook.

Terug geplaatst en de debiet weer lekker doorstromend.

Hoelang zijn die slangen dan? bij jou?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan