Dekkende verf voor in het aquarium


don1262

Well-known member
Lid geworden
16 september 2022
Berichten
2,677
Hoi allemaal,

Vraagje, kan ik hier overheen verven zodat het in het aquarium kan?
Ik wil niet dat er roest in mn aquarium komt
IMG_20230328_213129.jpg
 
Geen idee, maar waarvoor wil je dat gebruiken?
Ik geloof dat als je over de meeste verf epoxy smeert, het daarna niets meer met je water doet, maar of je dat zo goed weet te verven dat het niet meer roest of geen stoffen meer afgeeft, twijfel ik een beetje aan.
 
Geen idee, maar waarvoor wil je dat gebruiken?
Wil er een frame van maken en een panty er over heen trekken 😁 dan kan mn filterspons er tussen en kan ik hm er uit halen als het nodig is 😄
 
Zat al te prutsen maar deze frame ziet er niet uit 😂
 

Bijlagen

  • IMG_20230328_214025.jpg
    IMG_20230328_214025.jpg
    68.3 KB · Weergaven: 72
PVC buis met wat gaten erin en panty er overheen?
Veilig en pvc buizen zijn er in alle maten.
 
Kijk ik heb een filterspons, aan de achterkant met een pompje er achter die zuigt het water door de spons. Daar wil ik of acht of voor een panty omdat ik bang ben dat de garnalen er doorheen gaan.

Het meest iedeale zou zijn aan de achterkant een panty zodat de garnalen mn filterspons schoon kunnen houden maar dan zou ik een frame moeten naken waar de panty overheen gaat zodat er geen water langs kan gaan en het er doorheen moet

Ben er nog niet uit hoe ver ik de filterspons naar voren schuif want achter de filter spons wil ik denk ik grof filtermateriaal doen zodat daar veel water gezuiverd word. Aan de voorzijde doe ik de garnalen met heel veel planten. Dan kan ik het als bioloog voor mn 100l gebruiken mocht ik dat nog willen doen. En anders hebben mn garnalen een heel groot filter dat kan ook.

Dus ik dacht als ik het met dat gaas doe dan heb ik zeker weten een sterk frame voor de panty maar dan moet er wel iets overheen zodat het niet gaat roesten. Zoals hamorite ofzo
 

Bijlagen

  • IMG_20230328_214233.jpg
    IMG_20230328_214233.jpg
    78.7 KB · Weergaven: 67
Waar zit de inlaat?

Zit die filterspons (zoals de meeste standaard sponsen) in zo'n klein korfje, of laat je het pompje het water door een zelfgebouwde constructie zijn water aanzuigen?
 
Achter de filterspons
 
Ff een iets duidelijkere foto misschien
 

Bijlagen

  • IMG_20230328_215522.jpg
    IMG_20230328_215522.jpg
    59.3 KB · Weergaven: 69
Het kan zijn dat ik er voor kies een andere pomp of stroomrichting te kiezen, vandaar dat ik daar al pvc en slangen voor gekocht heb. Mocht ik mn 100l verbinden dan heb ik wel iets sterkere stroming nodig namelijk
 
Heb de panty om de spons heen getrokken en aangevuld met filter watten zodat hij goed aansluit bij de randen.

Bodem gevuld met vijverpotgrond/ plantenpotgrond gemixed.
Daarbovenop een laag filterzand.
Daar zaai ik zometeen voor een groot deel wat aquariumplanten in (geen iedee wat het is tkomt uit china) hopen dat er wat uit gaat komen de vorige keer kwam het moeizaam uit de grond.
Als dat de komende week(en) omhoog komt en geworteld is kan ik hm vullen met water en maar hopen dat het een beetje foutloos verloopt 😄
 

Bijlagen

  • IMG_20230328_235949.jpg
    IMG_20230328_235949.jpg
    143.6 KB · Weergaven: 63
Zou je niet van dat lichtbak/plafond rooster kunnen gebruiken? Eggcrate in het engels volgens mij. Dan kan je dat met tiewraps ook in een vorm maken zoals jij wil en hoef je je niet druk te maken over roest:) Kost ook maar een paar euro
 
Ik ben benieuwd wat het wordt.
Zat er geen naam bij die zaadjes?
 
gebruik rvs gaas dat roest niet in zoet water
 
gebruik rvs gaas dat roest niet in zoet water
Nou... Dat gaas had ik nog liggen en dat plastic roostertje zou wel ideaal zijn maar als ik rfs gaas moet halen is het gelijk weer een hap uit mn budget. Zn plastic rooster moet wel te doen zijn 😄 ik kom er vanzelf achter of het werkt als ik hm vul. Ik twijfel nog een beetje hoe ik het ga doen maar ik zit nog vol met iedeen 😁
 
Ik ben benieuwd wat het wordt.
Zat er geen naam bij die zaadjes?
Ja mini cow hair big cowhair en lucky clovers geloof ik. Alleen ik last gisteren dat die zaden een scam zijn. De vorige keer toen ik het geplant had stond het 5 dagen mooi en toen was het weg. Dus we komen er vanzelf achter 🤔 het zit er in, folie er over, vuilniszak er ove. Nu kan het uitkomen als het goed is 😄 en anders eis ik mn geld terug bij wish 😮‍💨 wettelijk heb je toch op alles wat je koopt een jaar garantie ben ik laatsts achter gekomen
 

Bijlagen

  • IMG_20230329_003444.jpg
    IMG_20230329_003444.jpg
    158.3 KB · Weergaven: 56
Er zijn producten waar dat jaar niet voor geldt (gepasteuriseerde melk bijvoorbeeld....), maar inderdaad: je hebt er recht op dat wat je bestelt, ook krijgt en functioneert zoals verwacht.
 
Verhaaltje tijd,

Ik kom bij de action aan en klats een winkelmedewerker laat vazen vallen voor de ingang. Ik loop naar binnen en ik zeg je hebt nu wel een heleboel geluk met al die scherven en hij moest lachen

Ik loop de winkel in opzoek naar een rekje of wat dan ook wat ik kan gebruiken voor mn panty over heen te doen, zodat ik het achter mn sponsfilter in het aquarium kan doen voor tegen de babygarnalen. Dus ik kijk rond en ik kom deksels tegen met de ideale maat, sticker zegt: kratje plus deksel.

Maar kratje nergens te vinden en deksels niet los te koop. Dus ik vraag kan ik niet zn deksel krijgen anders word het toch weg gegooit. Ze ging het even vragen aan iemand met meer verstand.

Loopt ze naar de zelfde man die eerder de vazen liet vallen en ik "geluk" wenste wat hem een glimlach bezorgde. Ik mocht hm wel gratis mee nemen. Geluk stond ook een beetje aan mijn zijde in dat geval 😁 kijken of dit gaat werken! Kan er gaatjes in boren en nu kan ik ook zelf kiezen waar de gaatjes komen en hoe groot ik ze wil dus win win! 🎉
 

Bijlagen

  • IMG_20230329_174914.jpg
    IMG_20230329_174914.jpg
    106.6 KB · Weergaven: 60
Soms zit het mee, soms zit het tegen!
 

Terug
Bovenaan