Wat is er nieuw

Den Braven kit

  • Onderwerp starter Onderwerp starter KGR
  • Startdatum Startdatum
K

KGR

Guest
Kan ik deze kit gebruiken in het aquarium?(kier tussen achterwand)

985812kgr_0_82_img_6027.jpg
 
Zwaluw Silicone-NO is speciaal ontwikkeld voor het duurzaam elastisch afdichten van dilatatievoegen in beton en metselwerk, aansluitvoegen, vliesgevelconstructies, beglazingsystemen, keukens, badkamers en douches en voor industri�le toepassingen.

Niet voor aquariums.

Zou ik voor de8 euro Bison beglazing nemen. met onderschrift OOk voor aquariums.
 
KGR zei:
Kan ik deze kit gebruiken in het aquarium?(kier tussen achterwand)

985812kgr_0_82_img_6027.jpg

Deze liever niet, maar Den Braven heeft ook silicone speciaal voor aquaria.
 
Aqua-Silicone

Siliconenkit voor zoet- en zoutwateraquaria



Aqua-Silicone


Zwaluw Aqua-Silicone is een azijnzuurhoudende siliconenkit welke onder invloed van de luchtvochtigheid uithardt tot een duurzaam elastisch blijvend rubber.

ja,heb ik ook liggen.
 
Inderdaad een andere Silicone gebruiken, sommige siliconen bevatten gifstoffen die je niet in het aquarium wilt hebben.
Heb zelf ook op basis van azijnzuur, ik ben er zeer tevreden mee.
 
goed dat ik het nog even gevraagd heb dus bedankt!
 
Op sommige siliconenkit voor aquaria staat dat die alleen geschikt is voor aquaria tot 300 liter. Volgens mij staat dat op de kit van Pattex.
Bij een schilderswinkel heb ik siliconenkit voor aquaria gekocht van Den Braven. Er stond niet op vermeld dat de kit alleen geschikt is voor aquaria tot 300 liter. Mij viel bij het gebruik op dat de kit krachtiger lijkt dan de kit die ik voorheen gebruikte van Bison of van Pattex.

Ik heb altijd een nieuwe tube kit staan. Met meerdere aquaria wil ik geen enkel risico lopen. Mijn ervaring is dat aquaria ' s avonds lek gaan of in het weekend..... In elk geval op tijdstippen dat winkels dicht zijn.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Beste leden,

We hebben het topic schoongemaakt van offtopic berichten en verzoek vriendelijk, maar toch dringend ontopic te blijven. De vraagsteller heeft niets aan de offtopic berichten.
 
Den Braven aquariumsiliscone kit is goed .
Dan heb je ook nog die van "van den baron" soudal , vind ik ook een goede en goedkoop (7 euro)
Bison is ook goed te gebruiken , enkel is die heel dun .
Je moet er wel op letten dat je de kit gebruikt tijdens zijn houdbaarheid , er staat altijd een max. datum voor verwerking op .
Bij bison en den braven moet je bellen , want dat is te achterhalen door een code , als je die kent kan je het altijd makkelijk herkennen .
Ik heb zo ooit eens gebeld , en de kit was dus gewoon 2 jaar verlopen .
Teruggebracht en wat bleek , de kit stond binnen de week terug in de rekken :juggle:
 
Tja de volgende die het koopt heeft het misschien niet in de gaten..
Den Braven is goede kit inderdaad en droogt snel. Heb er laatst een achterwand mee gekit, iets te zuinig en te dun opgesmeerd, dacht ik achteraf. Maar zit gewoon muurvast. 🙂
 
Voel je gauw genoeg, is het 1 bonk.
Bij mij staan ze na gebruik ook te lang,ook 1 harde bonk, snij ik hem open ,wat er dan nog inzit ,hard nog verder door.
Maak ik weer stoppen van.
 
AF-Beheer zei:
Beste leden,

We hebben het topic schoongemaakt van offtopic berichten en verzoek vriendelijk, maar toch dringend ontopic te blijven. De vraagsteller heeft niets aan de offtopic berichten.

He, verdorie, daar gaat mijn dure inkt, Weg.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan