Den Haag (NL) - Aquarium Holgen

Discussie in 'Aquariumspeciaalzaken en webwinkels' gestart door glennosh, 15 feb 2013.

View Users: View Users
  1. glennosh

glennosh

Lid geworden:
    30 jan 2013
    Een erg gezellige zaak met kundig personeel. Een familiebedrijf en dat zie je terug in de kennis. Ze zijn heel eerlijk met het verkopen van producten. Mij werden bijvoorbeeld CO2 middeltjes afgeraden als onervarene. Ik kon beter gelijk een installatie kopen omdat dat op den duur toch altijd beter werkt als je het serieus wilt aanpakken. Ik kreeg een folder mee zodat ik er thuis rustig naar kon kijken. Ook hebben ze aquaria die uitnodigen om er een blik op te werpen. Het ziet er levendig, mooi en verrassend uit. Het is echt een zaak waar je ook voor de lol een rondje doorheen gaat lopen om bakken te kijken. De vissen komen er goed in uit en bovendien zijn de vissen ook vaak jong. Dat vind ik ook niet onbelangrijk. Over de planten kan ik nog niet goed een mening hebben. Die heb ik er nog niet gekocht en ik heb er te weinig op gelet. De prijzen zijn redelijk. Niet goedkoop en ook niet echt duur.

2. peterdenhaag53

peterdenhaag53

Lid geworden:
    29 apr 2011
    Ik kom er ook vaak. Is mijn favo aquariumzaak.
    Planten kun je er gerust kopen hoor. Goede kwaliteit.

3. Pla

Pla

Lid geworden:
    30 mei 2013
    Afgelopen zaterdag even bij Holgen binnengelopen om te kijken. Typisch oud Haags pand en niet al te groot. Ik moet zeggen dat de vissen er goed uitzagen.

De te kopen aquaria zijn wel behoorlijk prijzig. Wel jammer.

Eerlijk gezegd, weet ik niet of dit de winkel of choice wordt voor de eerste aanschaf van de spullen. Ik denk het niet. Misschien wel later voor additionele vissen of zo.

4. Pla

Pla

Lid geworden:
    30 mei 2013
    We gaan onze mening herzien. Wat een vriendelijke mensen en wat wordt je er fijn geholpen. Ik had eerder van de week al hun gemaild i.v.m. het testen van het water en gevraagd of ze Corydoras Sterbai hadden. Het water werd getest en het was prima.

Ik wilde eigenlijk negen Cory's maar ze hadden er acht. Niet zo'n drama. Ook 4 stuks Otocinclus affinis meegenomen. Ik ga hier zeker de rest van de vissen ook kopen. Ze zijn inderdaad verre van goedkoop, maar de bakken zien er smetteloos uit en worden zo te zien ook goed verzorgd. Ik betaal liever iets meer voor gezonde levende wezens.

Enfin, alles werd netje verpakt en vol met adviezen en tips gingen we weer huiswaarts.

Het is wel prettig om goede zaken in de buurt te hebben. Enerzijds voor de hardware en anderzijds voor de vissen.

5. Lique

Lique

Lid geworden:
    7 feb 2008
    Ik ben ook erg blij met ze. Ja ze zijn duur, helemaal waar maar ze vertellen geen onzin. Ook mijn praecoxverhaal werd daar met belangstelling gevolgd. Mijn water werd secuur getest. Ze nemen er de tijd voor je.

Heb daar eens een bosje cabomba gehaald voor m'n kikker/vuurtjes bak. Had het 2 dagen in een emmer gehouden, goed gespoeld etc en toen erin gedaan.
    Na 2 uur lagen al m'n garnalen te stuiptrekken. Schrok me gek, cabomba eruit, 2 enorme waterwissels gedaan. Gelukkig geen doden, ze krabbelden weer op.
    Daags erna meteen langs om te vertellen wat er was gebeurd. Grote schrik daar. Hebben ze cabomba in hun (!!!) bakje garnalen gedaan. Ik ben weggegaan, moest werken. Week erna kwam ik langs vragen hoe het was gegaan en ja hoor. Ook hun garnalen lagen na een uurtje te stuipen.
    Ze zijn meteen gaan bellen met hun groothandel en niemand had gif gebruikt. Duh. Zij gaan nu ook (nog) beter spoelen. En dat deden ze al. Hun was verteld dat er weinig tot geen gif was gebruikt. En zelf gebruiken ze geen gif. Ze nemen je als klant dus zeer serieus en dat vind ik zo prettig.

Ook over de slechte levering van tubifex het eerlijke verhaal over de oorzaak ervan (massale onverklaarbare sterfte bij alle kwekers/groothandels, niemand kon het krijgen, dus we betalen nu meer voor minder). Ze zeggen zelf ook, dat levend voer daar maken ze bijna geen winst meer op. Dat geven ze als service en als het niet aan hen geleverd kan worden balen ze net zo hard mee met de klant.

Mijn bijna vierjarige dochter is er nu kind aan huis, mag ze afentoe de Koi voeren, vindt ze prachtig. Dan de schildpadjes tellen. Alle bakken langslopen. De maanvisjes prachtig vinden. Dan als de hond achter de toonbank ligt mag ze die ook nog aaien.
    Zelf het levend voer betalen. Ze nemen echt de tijd voor haar, zo tof.

De vissen zien er idd goed uit, de bakken worden ook goed schoongehouden, ik geloof dat ze daar 2x per week iemand voor hebben rondlopen die alleen de bakken schoonmaakt en niet verkoopt. Ik zie het elders wel eens slechter.

6. 1978

1978

Lid geworden:
    19 aug 2014
    Vandaag wat planten gekocht bij Holgen. Leuke zaak, en best druk nog zo op de vrijdagmiddag. Wellicht niet de goedkoopste, vissen en planten zagen er wel allemaal zeer goed uit.

Grappig detail: 25 jaar geleden kwam ik hier al eens eerder met mijn vader toen die zelf ook een aquarium had. Dezelfde eigenaars staan nog steeds in de zaak zag ik.

7. Mapogo

Mapogo

Lid geworden:
    3 jul 2015
    Mooie zaak met vriendelijke mensen.
    De paar visjes die ik er vandaan heb doen het super.

8. Paul Stone

Paul Stone

Lid geworden:
    14 dec 2015
    Heb hier twee weken geleden een Aqualantis Fusion aquarium van 330 liter gekocht met Dennerle C02 systeem etc etc. Vorige week mijn planten gekocht en nu nog twee weken geduld hebben voordat ik mijn eerste vissen ga kopen.
    Ik vind het een hele mooie zaak. Niet echt groot maar alle bakken en vissen zien er piekfjn uit.
    Rob Holgen en de anderen die er werken vind ik zeer vriendelijk, klantgericht en deskundig.
    De prijzen zijn soms wat hoger dan elders maar daar valt over te onderhandelen.
    Kortom: ik ben heel enthousiast over deze winkel en verwacht hier nog vele jaren te komen. Een echte aanrader!

9. Kumalu

Kumalu

Lid geworden:
    15 jan 2016
    [size]Veel keuze zoetwatervissen en planten, goed advies[/size]

Zeer uitgebreide keuze vissen. Sommige soorten (tetra's,..) hebben 2 of 3 aquaria met vissen per grootte en verschillende prijzen. Bakken aan ingang hebben vissen en planten (die te koop zijn). Dit geeft heel ander zicht op de vissen.

Er worden ook vele soorten planten verkocht.

Zeer uitgebreid advies gekregen over aankoop van een aquarium zonder dat het opdringerig was. Ik kreeg ook printouts mee van de aquariumprijzen waarin ik ge�nteresseerd werd. Hierbij hadden ze zelf een keuze van benodigde accessoires (filter, grind,..) toegevoegd waarvoor je goed idee krijgt van totaalprijs. Zeer nuttig.
    3 mensen personeel in winkel. Ik was er wel overdag doordeweeks waarvoor ze tijd hadden om je te woord te staan. Op een zaterdagmiddag is het misschien anders.

10. Sven70

Sven70

Lid geworden:
    6 mrt 2016
    Dit is de zaak waar ik inmiddels praktisch alles wat ik nodig heb koop. Misschien niet de goedkoopste, waar ik niet mee wil zeggen duur. Maar heel iedereen is er vriendelijken deskundig, en dat vind ik ook veel waard. Ik heb sowieso wel een zwak voor familie bedrijven.

Veel van de adviezen komen aardig in de buurt van wat ik hier op het forum lees. Wel iets minder strak in de leer dan sommige mensen hier, maar geen onzin om je maar aan je te verkopen, en er wordt je ook zeker niks aangesmeerd.

Wat mij betreft een aanrader

11. aquaridiot

aquaridiot

Lid geworden:
    5 okt 2007
    Goeie toko wel, mijn grootvader kwam er �eeuwen� geleden al (heeft er jaren vlakbij gewoond) Delft heeft een prima LFS dus ik loop er de deur niet plat maar een sin de zoveel tijd als ik toevallig in de buurt ben loop ik es binnen.

12. JDS

JDS

Lid geworden:
    26 nov 2016
    Ruim 10 jaar geleden kwam ik daar vaak omdat ik daar om de hoek woonde.
    Ik ervaarde deze winkel als niet de goedkoopste.
    Maar wel zeer kundig en heel vriendelijk personeel.

Kocht een keer daar een stel tl buizen en kreeg heel goed advies voor mijn toenmalige cichliden bak.

13. Paul Stone

Paul Stone

Lid geworden:
    14 dec 2015
    Ik kom hier ook regelmatig want het ziet er mooi en verzorgd uit, je wordt heel goed en vriendelijk geholpen en de kwaliteit is goed voor een redelijke prijs.

14. Pla

Pla

Lid geworden:
    30 mei 2013
    Wat een topzaak is dit toch! Anderhalve week daar een trio Dwerggourami's - 1xM en 2xV gekocht. Vrijdag werd plots een van de vrouwtjes nogal apathisch en at ook niet meer. Ze hing maar een beetje op de bodem, maar er was niet echt iets aan haar te zien. De andere twee zwemmen vrolijk in het rond, net als de andere vissen.

Ik heb de waterwaardes getest met de Sera test kit en mijn bevindingen per email naar de heer Rob Holgen gestuurd. Binnen 5 minuten kreeg ik een telefoontje van hem. Na verdere uitleg en wat aanvullende tips, heb ik zijn raad opgevolgd en de resultaten weer doorgestuurd. Weer belde hij terug en hebben we afgesproken wat verder te doen.

Helaas is het vrouwtje gisteren overleden.

Laatst bewerkt: 9 sep 2018