Wat is er nieuw

denerele ph controller gebruiken met paffrath-diffusor methode

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Berry76
  • Startdatum Startdatum
B

Berry76

Guest
Hallo,

Ik heb een 180 l bak met een intern filter. Veel planten en ga co2 toevoegen. ( heb dit in het verleden ook gedaan, dat beviel goed. Goede planten en PH)

Morgen ga ik een Dennerle Evolution Pro PH Controller Co2 ophalen met een halve liter fles, drukregelaar en magneetventiel.

JA ik weet dat bioco 2 ook goed werkt, maar in de winter is het in huis niet warmer dan 19 grd. Daarnaast heb ik geen zin en tijd om steeds flessen aan te maken.

Om een goede co2 opname te krijgen kun je werken met een actief co2 diffusor, maar dan moet je een externe pomp hebben.

Nu heb ik een intern filter, iets meer onderhoud dan een pot. Maar het werkt goed vooralsnog.

De passieve flippers zullen veel co2 door de flipper heen blazen.

Als ik nu de co2 opvang in een bakje zoals bij de bioco2, de zogenaamde paffrath methode. Heb ik dan niet the best of both worlds?

Co2 toevoeging en sturing via controle, maximale opname door opvang en uitwisseling in het bakje

Wat denken jullie?
 
Bij z'n opgekeerd bakje duurt het heel lang eer dat de co2 opgelost is en de ph zal dalen.
Je verliest dus alsnog co2 als het bakje vol is maar de pH hoger is dan ingesteld.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan