Wat is er nieuw

Dennerle 60 van AnjadW

• Onderwerp starter Onderwerp starter AnjadW
  • Startdatum Startdatum
A

AnjadW

Guest
nu ik voor mijn gevoel zo'n beetje klaar ben met de inrichting van mijn 60 liter bak, zal ik hem hier laten zien. onlangs heb ik er een achterwandje in gekit, en gelijk in een paar groeven ervan wat mos vastgelijmd met Pattex secondelijm. Van een gulle gever hier op het AF heb ik veel mos gekregen van diverse soorten, dit heb ik rijkelijk in de bak gebruikt, omdat er ook 20 vuurtjes in zitten. in januari haal ik er nog 20 bij. er zitten ook 11 danio choprae in en 3 blue Moscow guppies.
aan mossoorten zit erin: javamos, ricca, fissidensmos, stringymos en mosolenium.
van de plantjes weet ik geen naam.
dat de danio's misschien iets te krap zitten, heb ik inmiddels vernomen. verdere op- en aanmerkingen zijn natuurlijk welkom!

allereerst een totaalplaatje
dennerle60-1-anjadw.jpg

Hier een mosmatje van javamos en een plantje gemaakt van javamos, door het in een plantenring te stoppen en de ring een beetje in de aarde te verbergen.
img_6781.jpg

het is slecht te zien, maar hier op de achterwand heb ik wat mos in de groeven gelijmd.
dennerle60-3-anjadw.jpg

hier ook wat vaag te zien, het mooie fissidensmos, waar ik op een stuk mopanihout een soort paadje naar achter heb gemaakt, door het te lijmen.
dennerle60-4-anjadw.jpg

Flink bezig geweest Anja,mooi.
Zou alleen vanavond nog wat foto's maken en dan ook het licht uit in huis,zie je geen spiegeling.

Ja, licht uit en flits ook zeker uit. Maar zowieso is het echt niet makkelijk om goeie foto's te nemen van een aquarium.
Ik zou niet direct zeggen dat de danio's te klein zitten, je visbestand lijkt mij wel goed.
Nu vooral wat geduld hebben tot het mos zich goed vasthecht. Met wat gelukt overleven er zo enkele kleine danio's in de bak. Een iets grote groep vuurtjes zal ook goed zijn, want hoe meer er zitten, hoe meer ze zich op hun gemak zullen voelen en zich tonen.

Je aqua ziet er top uit, een echte jungle scape, daar hou ik van en de meeste visjes ook!

bedankt voor de complimentjes!
het valt me wel op, dat de ricca die ik met vissersdraad opgebonden heb, een mooiere kleur heeft, dan dat wat ik met de secondelijm geplakt heb. maar misschien trekt dat ook wel bij hoor.
ik zal zo eens proberen wat foto's te maken bij avondlicht.

nou, weer wat foto's gemaakt, zonder fliter en met kamerlicht uit. eens kijken of dat beter uitkomt.

hier weer een totaaltje

dennerle60totaal-anjadew.jpg

en nog 2 deelplaatjes
dennerle604-anjadew.jpg

dennerle60-5aanjadew.jpg

ik heb trouwens 2 zwangere vuurtjes gezien! wat leuk zeg. maar goed, de danio's zullen de jonkies wel als lekkernijtje beschouwen ben ik bang...

groetjes, Anja

bedankt Alex!

groetjes, Anja

Bakje staat er mooi bij! Lekker groen ook. Met zoveel mos zullen er vast wel een aantal baby vuurtjes zijn die een schuilplek kunnen vinden dus wie weet hou je er nog wat over.

Dat zou ik wel heel leuk vinden, babyvuurtjes... ik hou ze goed in de gaten, zit er (te) vaak met mijn neus voor. maar zo kan ik alle stadia mooi volgen. en ik heb toch het idee dat die garnaaltjes veel minder reageren op mensen bij de bak dan de danio's, die duiken soms weg als ik te snel aan kom lopen.

groetjes, Anja

Heel en heel goed kijken want de kleintjes zijn zo erg klein dat je ze bijna met een vergrootglas moet zoeken.
En vuurtjes trekken zich weinig van je aan als je voor het glas zit met de bodem afzuigen moet ik ze soms een zetje geven omdat ze niet opzij gaan.

Hang je een meelzeef op de emmer, laat je daar het water in lopen.
Kunnen ze gelijk weer terug.

ik ga eens googelen wat een meelzeef is, Bertus. groetjes, Anja

hebben de pasgeboren vuurtjes al een kleur? dan weet ik een beetje waar ik naar moet zoeken?

Pol_de_gezzmol zei:
.
Ik zou niet direct zeggen dat de danio's te klein zitten, je visbestand lijkt mij wel goed.
Dan moet je eens zien hoe die Danio's zich gedragen in 80cm bak... Dan zal je zeggen dat een 150cm bak nog aan de kleine kant is. En dan hebben we het nog niet eens over een 60cm bak. Waar ze niet eens op snelheid kunnen komen

Ik denk dan ook niet dat je enige ervaring met dit soort hebt.

Maar het is wel een prachtig bakje!

Neen ik heb geen ervaring met deze soort. Daarom dat ik mijn mening ook voorzichtig probeerde te formuleren. Op internet lees je wel dat ze in kleinere bakken kunnen, maar goed, eigen ervaring gaat daar niet tegen op. Op internet staat natuurlijk veel zever.
Sommige kleinere vissen hebben inderdaad fel zwemgedrag, waardoor ze niet in echt in kleinere aqua passen. Wat dan ook weer niet wil zeggen dat ze daar niet goed kunnen zitten. Iedereen die met een aquarium bezig is, maakt vroeg of laat dergelijke foutjes, alleen uit je fouten kan je leren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan