Wat is er nieuw

Dennerle 60L Nano Cube van Misterpd

• Onderwerp starter Onderwerp starter misterpd
  • Startdatum Startdatum
M

misterpd

Guest
Benieuwd naar jullie meningen/tips zet ik de foto's van mijn 60 Liter 'Nano' Cube online.

Ik ben gestopt met mijn (te koop staande) Juwel 80 Liter bak en ben over gegaan naar een 'Nano Cube'.
Eigenlijk kan je het Nano wel weg laten maar goed laten we het gewoon even zo blijven noemen.

Ben eigenlijk erg enthouisiant begonnen met het inrichten van de bak zonder foto's te maken van de eerste paar stappen,deze moeten dus helaas ontbreken.

In de bak wil ik Garnalen met wat vissen gaan plaatsen, welke ben ik nog niet over uit, tips?

Om niet te veel Deponix te 'verspillen' ben ik begonnen met een laag Dennerle Kwartsgrind, daarna is de Dennerle Nano Deponix en de Dennerle Kleibollen gekomen.
Daarover de definitieve laag met Dennerle Nano Garnalen Kwartsgrind.

Het pad in het midden moet nog even netjes worden gemaakt,ik wacht daarmee totdat mn 'Bonzai Boom' geplant is.

Plantenbestand:
-Enchinodorus Tenellus
-Cryptocoryne Parva
-Micranthemum Monte Carlo
-Micranthemum Umbrosum

Waardes:
Nitraat 0
Nitriet 0
Hardheid GH <7 tussen <14
Carbonaat KH tussen 3 D en 6 D
Zuurtegraad Ph 7,5
Chloor 0

Wachtend tot ik garnalen/vissen in de opstartende bak kan plaatsen ben ik bezig een 'bonzai boom' aan het maken.
Ik heb een stuk bonzai op de kop kunnen tikken en ben bezig het hout veilig te krijgen (uitkoken en weken) voor mn bak, foto daarvan volgen nog.

Ik ben compleet nieuw met het concept 'Nano' , maar ik vind dat mijn filter (Dennerle Nanocube filter) erg zacht water/vuil aanzuigt en water terug brengt in de bak. Hoort dit?

Alle tips en tricks zijn van harte welkom.

VN_qAkm5xI1ttqlAvvSuArjfkqZ1wY6z.jpeg

VN_qAkm5xI1ttqlAvvSuArjfkqZ1wY6z.jpeg

Het ziet er al leuk uit hoor!

Als je net begint met garnalen zou ik beginnen met een makkelijke soort zoals vuur- of citroengarnalen.

Hout moet je trouwens niet uitkoken, maar alleen afspoelen en eventueel afborstelen. Bij uitkoken heb je kans dat de structuur van het het hout kapot gaat en het gaat rotten.

Wat betreft het filter denk ik dat er een regelaar aan zit zodat je hem harder en zachter kan zetten, maar ik heb geen ervaring met Dennerle filters...

Veel succes en vooral plezier verder en ben benieuwd naar de rest van de foto's!

Bedankt voor de reacties!!

Om de een of andere rede willen mn foto's niet recht in beeld komen...
Afbeeldingen al op mn pc een kwartslag gedraaid en zo geupload, probleem blijft..

Bijgevoegd zijn foto's van het stukje tak wat mijn 'bonzai' boom gaat worden.

WPYGVVmbrTecicWoZ1qAn1v7NFXEfLUG.jpeg

WPYGVVmbrTecicWoZ1qAn1v7NFXEfLUG.jpeg

Vanwege de vele verzoeken en reacties bij deze een update 😀

Vandaag was het hout eindelijk klaar om er een 'bonzaiboompje' van te maken.
Ik ben zelf erg tevreden met het resultaat, ben benieuwd hoe hij eruit ziet als het mos wat beter gaat groeien en daardoor een beter 'bladerdak' gaat vormen.

Qua locatie twijfel ik, hij staat nu links halverwege waardoor je achter het boompje slecht zicht hebt.
De boom meer naar achter plaatsen zorgt voor een beter beeld maar de boom staat dan minder in het licht en is dus minder zichtbaar.

Tips/Suggesties?

Nog dingetjes die ik echt moet weten voordat binnenkort mijn garnalen erin gaan ??( iets van vuurgarnalen denk ik)

eW2wnpHG9zbH1lOkoc0VbcZgkjtC40aH.jpeg

Het wordt een mooi project.
Als je vuurgarnalen wilt aanschaffen (zeer verstandig) dan kun je het project nog mooier maken door de verwarming weg te halen.
Vuurgarnalen gedijen het beste op kamertemperatuur.

Merci Henk.
Mijn plan is om en garnalen en wat kleine visjes te plaatsen.

Welke garnalen zouden dan een betere keus zijn om deze met vissen te houden in een verwarmde bak?

De makkelijke garnalen zoals de Vuurtjes kweken snel en aangezien de vissen vaak wel vooral kleintjes lusten is dat denk ik een goede keus. Zo kun je de groep garnalen toch op peil houden/uitbreiden. Maar hou er wel rekening mee dat de visjes een deel van de jonge garnalen zal opeten.

Zier er erg leuk uit!
Ben wel benieuwd of je bodem niet gaat mixen.

Wat voor soort hout heb je voor je bonsai boom?
Vind hem erg mooi namelijk!

Sanneke80 zei:
Zier er erg leuk uit!
Ben wel benieuwd of je bodem niet gaat mixen.

Wat voor soort hout heb je voor je bonsai boom?
Vind hem erg mooi namelijk!

Dankjewel!

Ik ben bij de LFS geweest.
Daar stond een takje waaraan het labeltje 'bonsai' hing.
Dus bonsai hout heb ik gebruikt,ben je in de buurt van Den haag schiet dan even langs bij Avonturia (De vogelkelder) daar heb ik het namelijk gekocht.

Het hout het ik zelf uitgekookt en laten weken 8 dagen.
Er zit nu een soort slijmlaagje op, als goed is verdwijnt dat vanzelf.
Waterwaardes zijn hierdoor niet of nauwelijks veranderd.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan