Wat is er nieuw

Dennerle bio 120 co2

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cindy77
  • Startdatum Startdatum
C

Cindy77

Guest
Hallo allemaal,

Het is heeeel lang geleden dat ik hier geweest ben, maar ik vind het leuk dat jullie er allemaal nog wel zijn.

Nog steeds heb ik een rio 125 bak, waarmee het best redelijk gaat op wat blauwalg na de afgelopen week. Die heb ik echter redelijk onder controle gekregen, maar ik heb ook last van andere algen, waaronder penseelalg.

Nu ben ik een beetje aan het rondkijken voor een co2 setje, maar daar heb ik niet veel verstand van dus vandaar hier even wat vragen.

Ik heb op zooplus de volgende co2 set gezien:
http://www.zooplus.nl/shop/vissen/techn ... rle/178116

Maar er staat niet echt een duidelijke omschrijving bij verder dus ik snap niet helemaal hoe die werkt.

- Is deze set een kwestie van aansluiten zoals aangegeven, en dan gaat ie vanzelf beginnen?
- Is het iets wat nagevuld moet worden of vervangen na enige tijd? En zo ja, is dit dan hetgene wat erbij hoort? http://www.zooplus.nl/shop/vissen/techn ... erle/71264
- Is het naast deze co2 set dan nog verstandig om easycarbo te geven of kan dat weg gelaten worden?

Ik had dacht ik nog meer vragen maar kan er nu even niet meer opkomen dus ik laat het hier even bij en wacht jullie reacties af!

Groetjes,
Cindy.

Dit is hetzelfde principe als de " bio CO2" artikels die je hier op het forum kan vinden.

Ik heb een tijdje de Dennerle bio 60 set gehad.

Gewoon alles aansluiten, flesje vullen met lauw water, daar de capsule met gist in en een paar uur later begint alles te brubbelen.

Na een week 3-4 ongeveer is het flesje uitgebrubbeld en maakt het niet genoeg CO2 meer aan. Dan moet je een nieuw flesje klaarmaken.
Je kan deze flesjes zelf ook hervullen, maar zo goed als je ze in de winkel koopt heb ik het nooit echt gekregen.

Ik was het na een paar maanden dan ook wat beu en heb een CO2 systeem met fles gekocht.

Je kan nog easycarbo blijven toevoegen.

Beste Cindy,

mijn ervaring is:

+ het is heel handig en goedkoop
+ neemt weinig ruimte in
+ je ziet verschil met of zonder dit setje in je aquarium

- je kan hem niet regelen
- nachts kan je hem niet uitzetten maar door de lage productie kan dit geen kwaad
- als je de ruimte waar de fles staat onder de 22 a 23 graden kan komen stopt de productie omdat hij geen gisten meer kan vormen

dus besef wel voordat je er aan begint of hij in een ruimte komt met bijv: raam open of op de tocht dan is de kans dat hij niet op gang komt of sneller stopt erg groot.

Nog makkelijker en goedkoper is de manier met een omgekeerd bakje met daarachter een fles met suikerwater en gist. Gebruik ik zelf hier ook bij mijn Rio 125.

Bedankt voor alle reacties! Ik denk dat ik ervan af zie, omdat mijn aquarium in de woonkamer staat en het hier meestal zo rond de 18/19 graden is.. 22 of 23 graden is veel te warm, en word het hier alleen in de zomer.. dus dat schiet dan niet echt op denk ik.

Ik ben wel benieuwd naar de manier van JdeV.. is daar een topic over of kun je uitleggen hoe je dat maakt?

Heb het topic al gevonden, maar dit is voor mij echt te omslachtig.. ik ben niet bepaald handig met gaatjes boren en dat soort dingen..

Is er een ander, fijn systeem dat makkelijk is aan te sluiten, goed werkt, en niet duur is in gebruik? En waarbij die temperatuur niet van belang is...?

Hoe zou deze zijn? En is dat evt ook zelf na te vullen met dat gist?
http://www.zooplus.nl/shop/vissen/techn ... jbl/190305

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan