Wat is er nieuw

Dennerle Co2 borrelt niet.. :(

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Paul Farholly
  • Startdatum Startdatum
P

Paul Farholly

Guest
Beste iedereen,

Van het weekend heb ik mijn aquariumpje ingericht. Alles opnieuw gekocht.
En daar staat hij, een mooi klein 25L bakje.

Ik heb de bodem bedekt met eleocharis en naaldgras, met daarbij een co2 busje van Dennerle. Hier moet ik het gist bijdoen en daarna water erbij.
Ik maak me wat zorgen, want het borrelt nog niet.

Ik heb een omgekeerd bakje in het aquarium gehangen, maar.. Hoe zie ik dat het nu goed zit met de co2?

Ook heb ik een dropchecker in het aquarium hangen. Deze kleurt donkergroen.
Wat niet dezelfde lichte kleur is als op de verificatiestrip...

Heb n beetje t idee dat de co2 me in de steek laat..

Kan iemand me helpen?
 
Hoi Paul,

Ik heb geen ervaring met de Dennerle Bio starter set(te minste ik denk dat je deze aangeschaft hebt).
Maar zit hier geen soort diffusor bij?
Anders zou je makkelijk kunnen zien of er co2 toegevoegd word aan je aquarium, want dan moet je namelijk grote bubbels of kleineren zien.

Als je iets meer informatie geeft, kunnen wij je makkelijker helpen 😉
 
Sorry. Het is inderdaad een startersbus bestaande uit gelei onderin, gist en water.
Er zat verder niets bij. Ik heb een co2 slang van 2 meter aangesloten. Hierna heb ik een dop van een deoderantfles aangesloten doormiddels van een gaatje in de bovenkant te boren. Deze heb ik zon 3cm onder het wateroppervlak geplaatst.

Nu zie ik dat er een bel ontstaat. Maar ik heb nog nooit gezien dat deze te groot wordt en eronder ontsnapt..
Ik ben bang dat er te weinig wordt toegevoegd, waardoor mijn planten zullen sterven.
 
Uhm, zonder co2 zullen je planten niet gelijk sterven.

En als je wel een bel ziet is dat goed. En als je zegt dat ie niet naar boven is het helle maal goed. Dat betekent dat het co2 gelijk word vermengd door het water.

Ik zou wel die deodorant dop lager hangen in je bak denk aan 5min boven het substraat.